Gå til innhold

Resultater av klokking, MSI 6800 128DDR


fredriku

Anbefalte innlegg

Jeg fikk 7900 i 3dmark03 med mitt msi 6800 128MB. Har Athlon 2500 Barton og Nforce 2 hovedkort med 512 MB Ram. Dere her som får så nice score, har dere overklokka eller oppdatert kortet maskina på en eller annen enkel måte?

 

Har forresten en kammerat med samme skjermkort som fikk 8600 i score med Athlon 64 300+ 1024MB ram og nforce 3.

 

Vi har selfølgelig kjørt med standard oppsett (61.77 Forceware drivere)

 

Bare lurer på om det finnes enkle ting en kan gjøre for å forbedre ytelsen?

 

:D

Jeg fikk ca 8500 med mitt MSI 6800 før jeg klokket det... Nå kjører jeg dønn stabilt på 365/820 (kan kjøre stabilt på høyere men trenger det ikke (varmt rom) Når jeg klokket det 385/900 fikk jeg 10069 på 3dMark03... Så det er bare å klokke i vei...

 

Post resultatet ditt etter klokking da..:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uklokka får jeg bare 7066 i 3dmark 2003. Skjønner ikke hva som er feil. Har installert alle driverene, men fortsatt får jeg bare 7066 i score.

 

Noen som vet hva problemet kan være?

 

BoGgÈ

du har jo ikke den beste cpuen, mulig det er det som er flaskehalsen(altså en xp3000 er jo en veldig bra cpu men ikke best,.

Lenke til kommentar
Uklokka får jeg bare 7066 i 3dmark 2003. Skjønner ikke hva som er feil. Har installert alle driverene, men fortsatt får jeg bare 7066 i score.

 

Noen som vet hva problemet kan være?

 

BoGgÈ

du har jo ikke den beste cpuen, mulig det er det som er flaskehalsen(altså en xp3000 er jo en veldig bra cpu men ikke best,.

Han burde uansett fått endel mer enn 7066.

Lenke til kommentar
Uklokka får jeg bare 7066 i 3dmark 2003. Skjønner ikke hva som er feil. Har installert alle driverene, men fortsatt får jeg bare 7066 i score.

 

Noen som vet hva problemet kan være?

 

BoGgÈ

du har jo ikke den beste cpuen, mulig det er det som er flaskehalsen(altså en xp3000 er jo en veldig bra cpu men ikke best,.

Han burde uansett fått endel mer enn 7066.

Jepp. Selv fikk jeg 9038 med P4 3.2 standard, alt uklokket :)

Igrunn meget fornøyd med den scoren..

Lenke til kommentar

fredriku lurer på en ting,hvordan fikk du fram gpu på "EVEREST" ?og samme med mhz på gpu og ram i drivermeny ?hvilken drivere bruker du ?

 

bruker 65.73,virker som 61.77 ikke finner kortet i spillene.derfor bruker jeg det ikke lengere..

 

ps:tror du bruker RivaTuner,derfor kan man justere mhz i drivermeny"en ?

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
fredriku lurer på en ting,hvordan fikk du fram gpu på "EVEREST" ?og samme med mhz på gpu og ram i drivermeny ?hvilken drivere bruker du ?

 

bruker 65.73,virker som 61.77 ikke finner kortet i spillene.derfor bruker jeg det ikke lengere..

 

ps:tror du bruker RivaTuner,derfor kan man justere mhz i drivermeny"en ?

Jeg trykket nok bare på GPU gitt.. :p

Altså, jeg bruker Rivatuner for øyeblikket, men klokket kortet med CoolBits2..

Lenke til kommentar
Går ut fra at dette kanskje er det hotteste kortet i forhold til pris/ytelse på markedet akkurat nå. Jeg bestilte ihvertfall mitt eksemplar hos Komplett i kveld, så får tiden vise om det var et godt valg.

Det er nok ikke ett dårlig kjøp nei.. Men jeg lurer på om ikke dette kan være ett hakket bedre kjøp: 6800GT med 128MB ram til under 3000,-

 

Det er på lager også.. Men bare 5+

Lenke til kommentar
Går ut fra at dette kanskje er det hotteste kortet i forhold til pris/ytelse på markedet akkurat nå. Jeg bestilte ihvertfall mitt eksemplar hos Komplett i kveld, så får tiden vise om det var et godt valg.

Det er nok ikke ett dårlig kjøp nei.. Men jeg lurer på om ikke dette kan være ett hakket bedre kjøp: 6800GT med 128MB ram til under 3000,-

 

Det er på lager også.. Men bare 5+

Jeg vil selge mitt MSI kort for å slå kloa i det Asus kortet..

Eventuelt å kjøpe et X800XT PCIe, da jeg får dette for 4000 ;)

Lenke til kommentar
Går ut fra at dette kanskje er det hotteste kortet i forhold til pris/ytelse på markedet akkurat nå. Jeg bestilte ihvertfall mitt eksemplar hos Komplett i kveld, så får tiden vise om det var et godt valg.

Det er nok ikke ett dårlig kjøp nei.. Men jeg lurer på om ikke dette kan være ett hakket bedre kjøp: 6800GT med 128MB ram til under 3000,-

 

Det er på lager også.. Men bare 5+

Jeg vil selge mitt MSI kort for å slå kloa i det Asus kortet..

Eventuelt å kjøpe et X800XT PCIe, da jeg får dette for 4000 ;)

Du får ikke opnet de 4 siste pipelines? Jeg gåt utifra at det er derfor du vil selge:P

Lenke til kommentar
Er det noen som har klart og åpne pipelines på sitt MSI 6800 kort ?

Tror ikke det foreløpig nei. Jeg ser de klokker godt, men jeg er litt nyskjerrig på hvordan de fungerer i spill. Hvordan yter de i farCry, Doom 3 o.l.?

Veldig bra.. Selv kjører jeg doom3 i 1280x1024, ultra high og antialiasing 4x... Hakker veldig lite... ikke noe irriterende

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...