Gå til innhold

Resultater av klokking, MSI 6800 128DDR


fredriku

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du bør alltid oppgi kilde når du paster sånt...

 

Uansett: gode nyheter! Jeg får derimot beskjed om at testen mislykkes hvis jeg klokker i for store jafs av gangen.. Er det slik det skal være eller?

Vel, klokk forsiktig, for det med at det kommer opp: test failed e.l og hopper tilbake til de frekvensene det funket på forrige, har noe med å gjøre at kortet rett og slett ikke tåler for store hastigheter.. Skal prøve med oppgradert bios og ;)

Lenke til kommentar

Offtopic:

 

Hvem av Ultra KOrta bør man satse på?

 

Ser gainward sitt kan klokkes høyt, spesielt den med coolfx kjøleren, kan man klokke msi litt ultra kort like høyt som gainward kort med lik kjøling?

 

Hva er det greieste ultrakortet som man kan få? Hvem Fabrikant, pris er ikke noen hindring.

Lenke til kommentar
Går helt fint å spille Doom 3 på high quality /1024 med 6800nu.

 

Man trenger bare å lese den omfattende testen til hardocp for å se det.

 

Selv om high quality egentlig er laget for 256Mb skjermkort...

Det er fordi kortet "skjuler" 128mb til :p

Hehe, neida.. Sålenge systemet er kraftig nok, vil det meste gå..

De har vel brukt en 3800+ cpu i testen, har de ikke? og nForce3 250 S939..

Lenke til kommentar

vel,jeg har ikke fått mitt msi 6800 nu(skal hente det til helga).derfor holder jeg meg til testene så lenge.men dere som har kortet vet vel hva det er god for ?

 

prøvd og spille doom 3 med 1280x1024 high quality ? selv et ati 9800 pro klarer jo high quality,men i 1024x768.så det at man trenger 256MB ram stemmer ikke helt.

 

prøv heller far cry/doom 3 i 1280x1024 og high detalj,enn 3d mark.dere bruker vel kortet til og spille med og ;)

 

ps:mener ikke være frekk fredriku,men ikke vanskelig og lese mellom linjene at du ikke liker mine innlegg.men skal holde meg unna dine poster :)

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Har jeg forstått det rett hvis det er et 6800non ultra med 128MB DDR, som kanskje viser seg å være GDDR3?

Vel, det er ikke GDDR3, i alle fall ikke mitt kort, men mistenker at det er DDR1 2.0ns, siden det funker på 900mhz, som 2.0ns er spesifisert for.

Det står at det er DDR3 på bildet du har postet på forrige side.

 

Trodde 6800 kortene kom med 2.8ns minne jeg. Mener å huske å ha lest det står det på spesifikasjonene til 6800nu/gt/u rundt omkring på nettet. Selv om klokker opp til 900mhz betyr ikke nødvendigvis det må være 2.0/2.2ns iallefall, har selv 2.8ns på mitt kort og det klokker opp til 975mhz (1ghz med annen bios)

Grunnen til at du kommer så høyt er nok fordi Hynix ofte "renamer" minne chippene sine. dvs 2.8NS=2.2NS

Har vært borti en del 5900xt med Hynix "2.8" som klarer over 1000mhz originalt.

Lenke til kommentar
De har vel brukt en 3800+ cpu i testen, har de ikke? og nForce3 250 S939..

 

Hardocp sin D3-guide tester samme skjermkort med mange forskjellige systemer. Helt fra feks XP 2800 til et heftig FX-53 system.

 

---------------

Doom 3 kjører glimrende på 6800nu. Kjører det i 1280x1024 high quality, alle effects på men AA avskrudd, grafikken ser da slik slik ut :). Får 58 FPS i timedemo med disse innstillingene. (XP 3000+@2350mhz, 512 MB DDR, og MSI 6800@400/885). Vet ikke hvorfor, men jeg tjente nesten ingenting på å overklokke cpu/skjermkort. Hadde ca. 52 FPS med alt uklokket... Flyter uansett da :p

Lenke til kommentar
vel,jeg har ikke fått mitt msi 6800 nu(skal hente det til helga).derfor holder jeg meg til testene så lenge.men dere som har kortet vet vel hva det er god for ?

 

prøvd og spille doom 3 med 1280x1024 high quality ? selv et ati 9800 pro klarer jo high quality,men i 1024x768.så det at man trenger 256MB ram stemmer ikke helt.

 

prøv heller far cry/doom 3 i 1280x1024 og high detalj,enn 3d mark.dere bruker vel kortet til og spille med og  ;)

 

ps:mener ikke være frekk fredriku,men ikke vanskelig og lese mellom linjene at du ikke liker mine innlegg.men skal holde meg unna dine poster  :)

I timedemo'n i doom3 fikk jeg 26,7 fps i 1280x1024, ultra high, antialiasing 4x.... Og med samme instillinger i 1024x768, 40,7... D var før jeg klokket, dvs at kortet kjørte på 325/700... Prøvde far cry i 1280x1024 med max på alt, d gjekk glimrende.. La ikke merke til noe hakking... Men spilte bare i 15min...

 

Edit: Spiller doom3 i 1024x768, ultra high, aa 4x... merker ikke hakking... Går jeg opp til 1280x1024 så kan d hakke noen steder men d meste går fint

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Vel, jeg har den til 378 kr (400), og den klarer det tydeligvis fint. Kjører en P4 2.8 @ 3.4 i slengen og, og Corsair XMS3700 Platinum brikker.. 1:1.. Kortet er jo og klokket maks, så...

Så konklusjonen må være at den hvertfall klarer dine braser.. :)

Nice, takker så meget, da må jo dette være en av de beste billigstrømforsyningene en får fatt på. Takk igjen...

Lenke til kommentar
Har jeg forstått det rett hvis det er et 6800non ultra med 128MB DDR, som kanskje viser seg å være GDDR3?

Vel, det er ikke GDDR3, i alle fall ikke mitt kort, men mistenker at det er DDR1 2.0ns, siden det funker på 900mhz, som 2.0ns er spesifisert for.

Det står at det er DDR3 på bildet du har postet på forrige side.

 

Trodde 6800 kortene kom med 2.8ns minne jeg. Mener å huske å ha lest det står det på spesifikasjonene til 6800nu/gt/u rundt omkring på nettet. Selv om klokker opp til 900mhz betyr ikke nødvendigvis det må være 2.0/2.2ns iallefall, har selv 2.8ns på mitt kort og det klokker opp til 975mhz (1ghz med annen bios)

Grunnen til at du kommer så høyt er nok fordi Hynix ofte "renamer" minne chippene sine. dvs 2.8NS=2.2NS

Har vært borti en del 5900xt med Hynix "2.8" som klarer over 1000mhz originalt.

5900Xt her , har vert over 1GHz på minne , da var spenningen høyere , iom at det var flashet til 5950U

 

btw: noen som vet hva man må gjøre for å sette opp volten på skjermkortet?

(helst uten å flashe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...