Gå til innhold

Resultater av klokking, MSI 6800 128DDR


fredriku

Anbefalte innlegg

wow, ikke ille! :D

Hvor raskt er kortet nå i forhold til ultra og GT ?

Vel, såvidt jeg vet, ligger et standard GT på 11500 med et godt system.. og et ultra på over 12000.. Men skal få tak i rivatuner og åpne de 4 siste pipelinesene, noe som visstnok er mulig, ettersom disse grafikkchippene stammer fra nvidia`s første produksjon.. Og da var de like GT/Ultra kort, bortsett fra minne, og åpne pipes.. Men tiden vil vise, og jeg gleder meg! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvilket 6800nu er det du har fredriku? hvis det er msi skal det vist være 2 stk av det, et grønt et og et rødt med kobber kjøler, men, sitter akkurat og vurderer 6800nu eller 6800 ultra

Har du penger, går du for Ultra.

Vil du gjerne spare litt, men samtidig ha bra ytelse, kjøp NU.

Lenke til kommentar
hvilket 6800nu er det du har fredriku? hvis det er msi skal det vist være 2 stk av det, et grønt et og et rødt med kobber kjøler, men, sitter akkurat og vurderer 6800nu eller 6800 ultra

Har du penger, går du for Ultra.

Vil du gjerne spare litt, men samtidig ha bra ytelse, kjøp NU.

penger har jeg nok av :D tjente 7 tusen i sommer + at jeg tjener 14 tusen i høstferien :)

Lenke til kommentar
Jeg har d røde korte, tror fredrik å har d.. Har ikke sett noe annet 6800 fra MSI med grøn kjøler, link?

Er bare å se på første side i denne posten, så ser du fort hvilken kjøler jeg har ;)

Tror ikke det finnes MSI 6800non u med referansekjøler? Det eneste jeg vet er at GT kortet fra MSI i første parti er solgt med referansekjøleren... Nå er det forøvrig samme kjøler som min ;)

Lenke til kommentar
Er bare å se på første side i denne posten, så ser du fort hvilken kjøler jeg har wink.gif

Tror ikke det finnes MSI 6800non u med referansekjøler? Det eneste jeg vet er at GT kortet fra MSI i første parti er solgt med referansekjøleren... Nå er det forøvrig samme kjøler som min wink.gif

 

Er to forskjellige non ultraer ja. Har til nå bare vært borti folk som har det røde da, så det grønne selges kanskje bare i andre deler av verden.

Endret av sunh
Lenke til kommentar

Selv har jeg kun en kabinettvifte.. og en NorthQ PSU som trekker luften ut av kabinettet, ved hjelp av en 120mm vifte i bunn av strømforsyninga..

Bare noe på siden av det du nevner. Ser at NorthQ PSUen er testet på overklokking.no i dag, det er vel da den til 600 kr. Jeg har bestilt meg den til 400 kr, men tenker dog ikke på overklokking i første omgang. Den skal få drive noe slikt som et Radeon 9800 pro, XP2400, 1024 MB ram, 2 x 10K SCSI disker, 2 Ide disker (en på 20 Gig, og en på 80 gig), en S-ata disk på 200 Gig, og jeg skal også kjøre inn en raptor i samme maskinen for å fikse den disken. I tillegg til det har jeg en CD-brenner, en DVD brenner, to lydkort, 2 kontroller-kort og et TV-kort.

 

så til spm, tror du NorthQ forsyningen takler denne lasten?

Lenke til kommentar

Selv har jeg kun en kabinettvifte.. og en NorthQ PSU som trekker luften ut av kabinettet, ved hjelp av en 120mm vifte i bunn av strømforsyninga..

Bare noe på siden av det du nevner. Ser at NorthQ PSUen er testet på overklokking.no i dag, det er vel da den til 600 kr. Jeg har bestilt meg den til 400 kr, men tenker dog ikke på overklokking i første omgang. Den skal få drive noe slikt som et Radeon 9800 pro, XP2400, 1024 MB ram, 2 x 10K SCSI disker, 2 Ide disker (en på 20 Gig, og en på 80 gig), en S-ata disk på 200 Gig, og jeg skal også kjøre inn en raptor i samme maskinen for å fikse den disken. I tillegg til det har jeg en CD-brenner, en DVD brenner, to lydkort, 2 kontroller-kort og et TV-kort.

 

så til spm, tror du NorthQ forsyningen takler denne lasten?

Vel, jeg har den til 378 kr (400), og den klarer det tydeligvis fint. Kjører en P4 2.8 @ 3.4 i slengen og, og Corsair XMS3700 Platinum brikker.. 1:1.. Kortet er jo og klokket maks, så...

Så konklusjonen må være at den hvertfall klarer dine braser.. :)

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

MSI NX6800 is also heavily overclockable. Even with the fan at its lowest noise/speed setting, we were able to boost our clock speeds from 325 MHz GPU / 700 MHz DDR to 400 MHz GPU / 900 MHz DDR, a 23% gain in GPU clock speeds and a 28% gain in DDR clock speeds.

 

Still, at these overclocked levels, we're pushing texel fill rates of 4800 MTexel/s and memory bandwidth rates of 28.8 GB/s, which is very close to the performance level of the 6800 GT.

 

ser ut som msi er kortet,hvis man velger 6800 nu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...