Gå til innhold

Resultater av klokking, MSI 6800 128DDR


fredriku

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ha!! Nå har jeg 9671!!! La merke til at jeg bare hadde klokket kortet i 2D!!! Når jeg klokket d i 3D så scoret jeg mye mere i 3dMark03!!! Og da har jeg ikke klokket max!! Hva sjer da?? Hehe... Tror at MSI 6800 har 16 pipelines!! Vi får nå mere enn ett 6800GT som har 16 pipelines og høyere klokk!!!

 

Nå er jeg meget fornøyd, og kommer til å greie over 10000, kanskje 11000 meget lett!!

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har et POV 6800GT kort å scorer 10900 i 3dmark03. (med amd64 3000+ og 1024MB ram OCZ pc3200). Jeg får ikke klokket lengre enn 390/1030. Når jeg går litt høyere klikker skjermkortet slik at jeg nesten ikke får på pcen :S

Endret av J00J
Lenke til kommentar
Ha!! Nå har jeg 9671!!! La merke til at jeg bare hadde klokket kortet i 2D!!! Når jeg klokket d i 3D så scoret jeg mye mere i 3dMark03!!! Og da har jeg ikke klokket max!! Hva sjer da?? Hehe... Tror at MSI 6800 har 16 pipelines!! Vi får nå mere enn ett 6800GT som har 16 pipelines og høyere klokk!!!

 

Nå er jeg meget fornøyd, og kommer til å greie over 10000, kanskje 11000 meget lett!!

Beklager å måtte skuffe deg, men vi har nok "bare" 12.. Det har jeg selv i alle fall.. Sjekk Multi Texturing testen i 03... Der får jeg 4773,6Mtexels.. med 16 pipes får du 6300 ca...

Lenke til kommentar

Råbra klokking fredriku

 

Hadde nesten bestemt meg for et ati x800 pro til 3000. Blir nå usikker om jeg skal gå for msi kortet i steden. Asus gt kortet er ikke på lager før 10 sep så det er bare å glemme.

 

Målet mitt er å kunne bikke 10k 3dmarks. På mitt ahlon64 3200+ system ABIT KV8-MAX3 hk med 1gb kingston hyperx ram.

 

Jeg skal kun ha alt i 1024 oppløsning med 4xaa og 8af i alle spill uten problem.

 

Lurer på om jeg skal gå for msi kortet i steden. Det har den video encoding/decoding + smart shader 3.0. hm, dette har ikke ati.

Lenke til kommentar
Råbra klokking fredriku

 

Hadde nesten bestemt meg for et ati x800 pro til 3000. Blir nå usikker om jeg skal gå for msi kortet i steden. Asus gt kortet er ikke på lager før 10 sep så det er bare å glemme.

 

Målet mitt er å kunne bikke 10k 3dmarks. På mitt ahlon64 3200+ system ABIT KV8-MAX3 hk med 1gb kingston hyperx ram.

 

Jeg skal kun ha alt i 1024 oppløsning med 4xaa og 8af i alle spill uten problem.

 

Lurer på om jeg skal gå for msi kortet i steden. Det har den video encoding/decoding + smart shader 3.0. hm, dette har ikke ati.

Takk for det! ;)

Syns det er et knallkort, venter bare på NVsilencer jeg, så vi får se hvor mye det hjelper.. Også skal jeg vel legge inn GT bios.. Hvor får du X800pro kort til 3000? det er jo latterlig billig det og.. Men GeForce kortet støtter jo andre ting som i mine øyne er mer fremtidsrettet enn ati kort..

Lenke til kommentar
Link til dette kortet du kjøpte på komplett ferdriku? Har jeg forstått det rett hvis det er et 6800non ultra med 128MB DDR, som kanskje viser seg å være GDDR3? Eller er jeg helt på jordet?

Vel, det er ikke GDDR3, i alle fall ikke mitt kort, men mistenker at det er DDR1 2.0ns, siden det funker på 900mhz, som 2.0ns er spesifisert for. Når det gjelder link til kortet, er det her... ;) Imorgen kommer bilder av mitt kort og.. Prøvde å skru av kjøleren istad, men den satt så hardt etter skruende, grunnet termisk lim, at jeg ikke turte rive den av...

 

Og nei, du er ikke helt på jordet :innocent:

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Hmm, etter å ha lest denne denne tråden hadde jeg sannelig heller kjøpt feks C3D sitt X800pro kort med 256MB minne. det koster på PS 3560,- et eller annet, mens MSI kortet med 128MB minne koster vel tett oppunder 3000,-. Jeg har bare følelsen inne om at det er på tide med 256MB minne på korta i dag :yes:

Lenke til kommentar
Har jeg forstått det rett hvis det er et 6800non ultra med 128MB DDR, som kanskje viser seg å være GDDR3?

Vel, det er ikke GDDR3, i alle fall ikke mitt kort, men mistenker at det er DDR1 2.0ns, siden det funker på 900mhz, som 2.0ns er spesifisert for.

Det står at det er DDR3 på bildet du har postet på forrige side.

 

Trodde 6800 kortene kom med 2.8ns minne jeg. Mener å huske å ha lest det står det på spesifikasjonene til 6800nu/gt/u rundt omkring på nettet. Selv om klokker opp til 900mhz betyr ikke nødvendigvis det må være 2.0/2.2ns iallefall, har selv 2.8ns på mitt kort og det klokker opp til 975mhz (1ghz med annen bios)

Endret av lperik
Lenke til kommentar
Har jeg forstått det rett hvis det er et 6800non ultra med 128MB DDR, som kanskje viser seg å være GDDR3?

Vel, det er ikke GDDR3, i alle fall ikke mitt kort, men mistenker at det er DDR1 2.0ns, siden det funker på 900mhz, som 2.0ns er spesifisert for.

Det står at det er DDR3 på bildet du har postet på forrige side.

 

Trodde 6800 kortene kom med 2.8ns minne jeg. Mener å huske å ha lest det står det på spesifikasjonene til 6800nu/gt/u rundt omkring på nettet. Selv om klokker opp til 900mhz betyr ikke nødvendigvis det må være 2.0/2.2ns iallefall, har selv 2.8ns på mitt kort og det klokker opp til 975mhz (1ghz med annen bios)

Jeg vet det viser GDDR3, men det kan ikkke stemme. Ville vel klokket lengre da? Med mindre det er dårlig GDDR3 minne? Får artifacts ved 950mhz.. Skal derfor prøve med annen bios..

Lenke til kommentar
GT bios på dette kortet er ikke noe god ide. Ville heller lastet ned ett program å moddet orginalbiosen din. Skal kunne øke volten 0.1v i det programmet. Det har ihvertfall jeg gjort med mitt GT kort. Uansett, bra Overclock :thumbup:

Hva program bruker du til å modde bios? Jeg har blitt tipset om OmniExtremeEdit kan brukes til det, men er litt i tvil.... Noen anbefalinger av program som er "trygge"?

Lenke til kommentar

Kan jo legge til mitt resultat, ettersom jeg har samme skjermkort.

 

Klokket skjermkortet til 400/885. Hadde core på 410 en stund, men da jeg prøvde høyere sa coolbits at testen faila, og jeg måtte ned igjen på 400 før den ble happy. Får 'test failed' på 405 mhz og nå.. Ser ingen artifacts da, har aldri sett noen heller, under denne lille overklokkingseansen.

 

Får også 'test failed' om jeg prøver å gå høyere på minnet. Kanskje hadde jeg kommet høyere med et annet klokkeprogram, men jeg stoler på at coolbits vet hva det gjør når den failer testen. Slår meg til ro med 400/885 jeg.

 

Klokka CPUen litt for enledningen også, så 3Dmark-scoren er med XP 3000+@2350mhz.

 

Fikk litt under 9700 poeng i 3Dmark03 (husker ikke nøyaktig).

 

 

Skal nevnes at det ikke er ekstremt kjølig inni kassa mi. Har 3 kabinettvifter på lav RPM. Liker ikke støy :). Kunne muligens kommet meg over 10k score om jeg hadde kjørt opp viftene litt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...