Gå til innhold

Resultater av klokking, MSI 6800 128DDR


fredriku

Anbefalte innlegg

Kan jo legge til mitt resultat, ettersom jeg har samme skjermkort.

 

Klokket skjermkortet til 400/885. Hadde core på 410 en stund, men da jeg prøvde høyere sa coolbits at testen faila, og jeg måtte ned igjen på 400 før den ble happy. Får 'test failed' på 405 mhz og nå.. Ser ingen artifacts da, har aldri sett noen heller, under denne lille overklokkingseansen.

 

Får også 'test failed' om jeg prøver å gå høyere på minnet. Kanskje hadde jeg kommet høyere med et annet klokkeprogram, men jeg stoler på at coolbits vet hva det gjør når den failer testen. Slår meg til ro med 400/885 jeg.

 

Klokka CPUen litt for enledningen også, så 3Dmark-scoren er med XP 3000+@2350mhz.

 

Fikk litt under 9700 poeng i 3Dmark03 (husker ikke nøyaktig).

 

 

Skal nevnes at det ikke er ekstremt kjølig inni kassa mi. Har 3 kabinettvifter på lav RPM. Liker ikke støy :). Kunne muligens kommet meg over 10k score om jeg hadde kjørt opp viftene litt..

Er jo greit nok det. Prøv å dra minnet opp til 900mhz, da får du litt mer.. :p

Selv har jeg kun en kabinettvifte.. og en NorthQ PSU som trekker luften ut av kabinettet, ved hjelp av en 120mm vifte i bunn av strømforsyninga..

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fredriku: en kar som har tatt med seg en en håndfull bba ati x800 pro fra statene tilbake. Han selger dem for 3000 kroner stk. Han var ikke hjemme før i morra. Kunne da kjøpe et med han hvis jeg vil. Dette er bare 200 kroner under prisen i statene. Så det er ikke så ille.

 

Tenker på bedre med x800 pro i pcen enn et 6800 på taket. Hverken msi eller ati er å få tak i akkurat nå til ok priser. Asus GT kortet er ca 10 sep på pcutstyr. PCUtstyr utsatte mottak av msi 6800 nu med 1 uke i dag.

 

De helt vanlige 6800 nu ultra korta er i alle fall ikke hverdt mer enn 2500 (så å betale mer blir uaktuelt). MSI sitt er verdt det pcutstyr tar for det. Å betale noe mer så får en jo asus sitt gt kort med 128mb ram for 3k.

 

Menne kunne tenkt meg 256mb ram. Er derfor jeg velger x800pro. Og på x800 pro korta er jo rammen underklokka fra go av. Den rammen som står på de korta er god for 1000MHz 2.0ns. 1000/2 = 500 x2 for ddr = 1000MHz. + at endel klarer å hardmodde disse korta til 16 pipes.

 

Har ikke hørt om noen lykkelige modder til 16 pipes enda på 6800.... Har ikke sjekka så mye heller da. En link til slik hadde vært intressangt hvis noen hadde det.

Lenke til kommentar

400/900

 

3dmark03: 9500:) Hadde egentlig ikke tenkt å klokke fordi jeg var redd for å skade skjermkortet, men det skal jo litt til for å klare det.... :p

 

[edit] det blei litt ustabilt så jeg skrudde ned på 375/875, ingen ustabilitet hittil :thumbup:

Endret av ÖzzY
Lenke til kommentar
A64 3200+ standard klokk

2 x 256MB PC 2100 minne

MSI NX6800 128DDR

 

 

3dmark03

Uklokket : 8450

Klokket 350/749  : 8970

 

Jeg er veldig fornøyd med økningen i allefall. jeg skal kjøre på denne hastigheten en stund for å teste litt før jeg klokker videre.

Hos deg er det nok minnet som sperrer litt, hadde du hatt PC3200 minne, hadde du nok fått over 9000 glatt... Kanskje opp mot 9500..

Fornøyd med kortet ellers forresten? ;)

 

Sjekk forresten den første posten min i denne tråden nå, oppdaterte resultater ;)

11255 @ 425/900.. Hadde ingen compare url, ettersom futuremark mente keyen min ikke funka.. :\

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
A64 3200+ standard klokk

2 x 256MB PC 2100 minne

MSI NX6800 128DDR

 

 

3dmark03

Uklokket : 8450

Klokket 350/749  : 8970

 

Jeg er veldig fornøyd med økningen i allefall. jeg skal kjøre på denne hastigheten en stund for å teste litt før jeg klokker videre.

Hos deg er det nok minnet som sperrer litt, hadde du hatt PC3200 minne, hadde du nok fått over 9000 glatt... Kanskje opp mot 9500..

Fornøyd med kortet ellers forresten? ;)

 

Sjekk forresten den første posten min i denne tråden nå, oppdaterte resultater ;)

11255 @ 425/900.. Hadde ingen compare url, ettersom futuremark mente keyen min ikke funka.. :\

Jeg får ikke lov til å gå over 350 Mhz av Rivatuner. Hva kan dette skyldes? Jeg har viften på kortet på maks.

 

Jeg skal kjøpe med 2x512MB Corsair XL pro etter månedsskifte (det er i allefall planen), så vi får se.

 

Jeg er sabla nægd med kortet jeg.

Lenke til kommentar
9936.... Blir galen nå.... Lei av å kjøre 3dMark03... :(

Nei har du sett. Der kjørte du forbi meg. :p

(Sjekk signatur for 3DMark03 resultat (kjørt på standard hastigheter da) og profil for specs.)

Blir nok noe klokking på meg også fremover, så skal vi se om jeg får til 3DMark03 og så skal vi se hvem som får mest :):p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...