Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

jeg lurer på: "nederst" i kjeften ligger det et slags "teppe" (under tungen). hva er hensikten med dette? og enda mer spesifikt: hva er hensikten med den lille klumpen frempå? er alle med på hva jeg snakker om nå..?

jepp, men hva mener du med den klumpen?

 

det "teppe" er vel der for å plage vettet av mennesker som ikke finner ut hva den er til :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den er ikke så veldig bevegelig, men det er en slags åskam, med et lite stup ut på hver side, og så blir den smalere jo lengre frem i kjeften du kommer. hvis du tar tunga beint ned, så kjenner du den. og hvis du tar den mot enden, og trykker ned, vil du kjenne en liten klump inni. kanskje vanskelig å forstå hva jeg mener, men det finnes.. :p

 

det kan forresten godt hende den bare er der for å feste tunga i skallen, men hvorfor er den da festet sånn? kunne jo like gjerne vært en stift, liksom.. :p

Lenke til kommentar
Hvorfor blir jeg nervøs når jeg skal fremføre noe? Og hva kan jeg gjøre med det?

var veldig nærvøs før jeg også, nå kan jeg gjerne snakke forran noen hundre folk, eller noen tusen, i dont care...

 

skjedde plutselig, vet ikke hvordan eller hvorfor...

Var veldig nervøs selv før, spesielt på ungdomsskolen. Nå har jeg fått større selvtillit og det er lettere og gjøre muntlige ting. Ingen spesiell grunn, kanskje litt med miljøet i klassen også, men for det meste har den bare økt av seg selv. :ermm:

Lenke til kommentar
Hva er frysninger? Altså når noen skraper neglene på tavla, eller kritt som lager ekle lyder osv

Frysninger:

Cutis anserina are the bumps on a person's skin at the base of body hairs (typically on the forearm), which involuntarily develop when a person is cold, afraid, or experiences other strong emotions. The reflex of producing goose pimples is known as horripilation, piloerection or the pilomotor reflex. It occurs not only in humans but also in many other mammals.

 

Goose bumps are created when tiny muscles at the base of each hair -- called erector pilae -- contract. The muscle pulls the hair erect. The reflex is started by the sympathetic nervous system.

 

Goose bumps are often a response to cold: in animals covered with fur or hair, the erect hairs trap air to create a layer of insulation. Goose bumps can also be a response to fear: the erect hairs make the animal appear larger, in order to intimidate enemies. Both of these responses are vestigial in humans: as humans have lost most of their body hair, the reflex now serves no known purpose.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...