Gå til innhold

Vi som skal i forcen til høsten


DuTTZi

Anbefalte innlegg

Hei JuZt3r. Er du på Heggelia nu? Hvilket kompani og hvilken tropp?

Jeg er på Telekompaniet og Tropp 2.

Juzt3r er i ISTAR-troppen i SBKP, makan til potensielle høyreekstreme finner man vel ikke igjen på denne siden av polarsirkelen. Selv er jeg i Taktisk Ledelse ("bedre enn ingenting"-gjengen) og trur jeg har valgt det rette sånn sett. Skal på MRR-kurs etter langpermen, håper det er noe for meg.

 

Bjørn: Dårlig med muligheter for sertifikat klasse B i Forsvaret nå om dagen. Derimot mulighet for ganske mange andre sertifikat om du allerede har bil-lappen. På sesjon forteller du så ærlig som mulig om deg selv, hvis du gir inntrykk for at du vil inn i Forsvaret så hjelper sesjons-personellet deg med å finne en tjeneste som passer så bra som mulig for deg, og ut fra informasjon om skader og sykdommer kan de tilrettelegge tjeneste bedre for deg. Eventuelt kan de luke deg ut skulle du være i så dårlig forfatning at du bare ville være et pengesluk for dem (og tro meg, terskelen der går rimelig høyt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det er mange gode tips til dere som skal inn til førstegangstjeneste, vil bare legge til at livet dreier seg ikke bare om lønn for strevet (og lønn under førstegangstjenesten er mager), men minst like mye om opplevelser, og ett år i militæret er noe mange i ettertid ser tilbake på med gode minner.

 

Nå må det sies at kulturen varierer enormt mellom de forskjellige avdelingene. Selv var jeg i Sambandet (først på Jørstadmoen), og kan anbefale det. Opplevde mye som var rart, vanvittig og morsomt. Ville tro de fleste med teknisk interesse ville synes sambandet interessant, spesielt elektronisk krigføring.

 

Jeg kunne nok fortelle i over en time om alt det rare som jeg opplevde, og ikke minst alle historiene vi fikk høre, f.eks. den legendariske historien om kokken som ble henrettet...

Lenke til kommentar
Hei JuZt3r. Er du på Heggelia nu? Hvilket kompani og hvilken tropp?

Jeg er på Telekompaniet og Tropp 2.

Juzt3r er i ISTAR-troppen i SBKP, makan til potensielle høyreekstreme finner man vel ikke igjen på denne siden av polarsirkelen. Selv er jeg i Taktisk Ledelse ("bedre enn ingenting"-gjengen) og trur jeg har valgt det rette sånn sett. Skal på MRR-kurs etter langpermen, håper det er noe for meg.

 

Bjørn: Dårlig med muligheter for sertifikat klasse B i Forsvaret nå om dagen. Derimot mulighet for ganske mange andre sertifikat om du allerede har bil-lappen. På sesjon forteller du så ærlig som mulig om deg selv, hvis du gir inntrykk for at du vil inn i Forsvaret så hjelper sesjons-personellet deg med å finne en tjeneste som passer så bra som mulig for deg, og ut fra informasjon om skader og sykdommer kan de tilrettelegge tjeneste bedre for deg. Eventuelt kan de luke deg ut skulle du være i så dårlig forfatning at du bare ville være et pengesluk for dem (og tro meg, terskelen der går rimelig høyt).

du er bare missunelig pga at vi fikk svart beret dere. neida.

Men hva var det du skulle gjøre i gamlebyen? wtf! ikke mere heggelia for deg?

Lenke til kommentar
KAF? Jeg er jo i TAKLED jo! (Vi som hater ISTAR tramper nå!!! :gr1n:)

 

Name and rank? ;----)

Pedersen? Det ække deg?! *tramp tramp* Magnussen her, ble vel aldri noe mer enn maggot jeg, tenker jeg. De tok fra meg alle klea og sko og støvler og bataljonsstriper og faenskap. Så dro jeg hjem, da. Tjene i varmere strøk, bo hjemme og sånt. Koselige greier vettu.

 

Men hva var det du skulle gjøre i gamlebyen? wtf! ikke mere heggelia for deg?
Helt korrekt, min gode mann, Heggelia no more. Jeg skal tjene for VPV i Gamlebyen, sesjonstjeneste for det meste, trur jeg. =) Det blir snask vettu.
Lenke til kommentar

ISTAR herjar!!:D Eg veit ikkje om eitt betre befal enn Fenrik Pinslund som er NK i ISTAR; har aldri møtt nokon som eg har respektert so mykje som han før. Elles er

 

Og herregud. Noko meir patetisk enn "Alle som hater ISTAR tramper nå" har eg aldri høyrt. Men det er vel det beste de i TAK LED klarar å finne på:p Har òg høyrt eitt eller anna om at de skrik "1, 2, Radio" når de går forbi Radiotroppa. Kva er det som er morsomt eller fornærmande med det?

 

Elles såg eg at det var nokon frå Telekompaniet her: Fy f so heldige det var med været på 5-dagarsøvelsen dykkar. Vi i SBKP var jo ute i 5 dagar med nesten konstant regn, og faktisk litt sludd på onsdagen. Kaldt, vått og ikkje bra.

Lenke til kommentar
Pedersen? Det ække deg?! *tramp tramp* Magnussen her, ble vel aldri noe mer enn maggot jeg, tenker jeg. De tok fra meg alle klea og sko og støvler og bataljonsstriper og faenskap. Så dro jeg hjem, da. Tjene i varmere strøk, bo hjemme og sånt. Koselige greier vettu.

Tillitsmann Pedersen at your service. ;)

 

Og herregud. Noko meir patetisk enn "Alle som hater ISTAR tramper nå" har eg aldri høyrt. Men det er vel det beste de i TAK LED klarar å finne på Har òg høyrt eitt eller anna om at de skrik "1, 2, Radio" når de går forbi Radiotroppa. Kva er det som er morsomt eller fornærmande med det?

 

Jaja, humor og observasjonsevne har aldri vært ISTAR-troppens to beste egenskaper.

 

Men, men. En ting skal dere ha. Løytnant Sletten er en skamkul kar. Han gav meg snus på øvelsen.

 

Du ser sliten ut soldat. Her, møt generalen!

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Kunne lagt til i den sangen:

 

"Alle de som hater Radio teller nå; én, to"

 

Litt verre å få fletta inn ordet "kommando" der, da. Jeje, uansett. Hørtes ut som om dere hadde hatt en bra avslutning på uka også, i alle fall etter hva jeg hørte fra Kristiansen. Han var visstnok noe medtatt etter beret-løpet. Kan du skjønne noe sånt.

 

Når dere drar tilbake til Heggelia, pass opp for Løytnant Fossli. Dama er skummel. Mønstring med det kvinnemennesket klokka to på natta er ingen fornøyelse, og selv om det går an å få henne på gli (misforstå meg rett) så tar det ganske mye arbeid før den jobben er gjort. Hun har tydeligvis mye med økonomi å gjøre og sånt. Ligg unna den avdelinga er mitt tips.

 

Jeje, hils Enlien fra meg. Mannen virka pent sagt stressa sist jeg så ham, det siste han sa var vel noe sånt som "fatt pakning, du skal mønstres". Hvorpå jeg skjønte pent lite før senere. Du var vel der, forresten, Pedersen.

 

Jaja, dere får ha en strøken langperm alle sammen. Ikke dett ut av rutinene.

 

Ta vare kvarainnr no, guta.

Lenke til kommentar

Men, men. En ting skal dere ha. Løytnant Sletten er en skamkul kar. Han gav meg snus på øvelsen.

 

Løytnant Sletten? Du meiner vel Fenrik Sletten? Håpar verkeleg det, for dersom han er Løytnant, då har eg kalt han feil ein del gongar. Ikkje bra. Han sov i teltet vårt under øvelsen. Jikla tøff kar. Han fortalde om all "faglitteraturen" han hadde heime: Black Hawk Down, Full Metal Jacket, Band of Brothers osb. Dama hans var visst ikkje so veldig glad for det:p

Lenke til kommentar
Beklager litt sent svar gromle, men jeg har ikke tilgang på internett på leiren for tiden.. Larsen er et av befalene mine ja, han er nå løytnant og troppssjef.. Fremdeles 2.10 høy og 126 kg muskler :D Har også løytnant Brobakken i troppen, mens resten sikkert er yngre enn deg..

Hehe.. Høres ut som samme Larsen som var Fenrik i min tid.. Prøv å lekeslåss litt med han, har du ikke følt deg lett før, så gjør du det da :p

Brobakken vet jeg ikke hvem er.. Disse hadde jeg:

 

Troppsjef: Lt. Henriksrud

NK: Lt. Kristoffersen

Fenrik Larsen

Og sist og aller minst: Sjt Mo. En liten ekkel wannabe fra Bergen(no offence mot bergensere generelt :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...