Gå til innhold

Vi som skal i forcen til høsten


DuTTZi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norske militæret er som en sommerleir fra 7. klasse bare for ungdommer :p Gleder meg noe så sinnsykt. Har en kompis der som akkurat er ferdig med rekruttskolen og han elsker det.

Det er ikke så mye chicks i militæret da. Hadde det vært kvinnelig verneplikt også, så tror jeg førstegangstjeneste hadde vært langt mer interessant :thumbup:

Lenke til kommentar
Du kan få innvilget fritak fra den militære verneplikten når du ikke kan gjøre militærtjeneste av noen art uten å komme i konflikt med din alvorlige overbevisning.

 

Dette framgår av lov av 19 mars 1965 nr. 3 om fritaking for militærtjeneste, (militærnekterloven). De som blir fritatt for den militære verneplikt må avtjene sivil verneplikt.

 

Forsvaret har ikke bruk for på langt nær hele det mannlige 19 år gamle årskullet. Dette har medført at verneplikten har blitt enda mer urettferdig på de som fullfører, og at det ikke skal stort til for å slippe unna både militæret og siviltjeneste.

 

Hvis ikke du gjør noen av delene så gjør du noe ulovlig.

Så du mener at det er ulovlig å slippe både militæret og siviltjeneste? Våkn opp, det er år 2004, ikke 1962.

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar

Heftig!

Til nå så vet jeg om disse fra hw.no-forumet som skal inn som MP på Sessvollmoen 16. aug:

 

LarsP

thomie6600

Arangaras

DuTTZi

 

Tøft...kommer sikkert til å møtes...

Hva heter dere folk IRL? Slik at vi vet hvem som er hw.no-nerder når vi kommer inn :p

Jeg heter Brage (står i signaturen da men....).

Lenke til kommentar

Per Kristian her! Men dei som kjenner meg kallar meg berre PK.. Men eg byrja å tenkje på ein ting; går ikkje alt på etternamn i militæret? I so tilfelle får de berre kalle meg Gilleshammer :p

 

Merkeleg.. Tenk å få eitt nytt "namn".. Har aldri blitt kalla "Gilleshammer" før..

 

"Menig Gilleshammer! Rapporter!"

 

"Hoi Gilleshammer, få den late ræva di over her"

 

Hmm... Får vel berre bli vand med det først som sist :hmm:

Lenke til kommentar

Kjente en som het per kristian som kallte seg for PK som jobba på tusenfryd...

 

Dere som kanskje har litt peil på dette, skal på sesjon snart, hva må du gjøre for å bli pilot? helst helikopter... Eller artelleri?

 

Tror jeg skal inn på lette kjøretøy, hvis jeg kommer inn, har gått VK1 kjøretøy, mens skal på VK2 almenne faglig påbyggning på bjerke i år... usikker om jeg skal slenge på et år til i militæret og ta fagbrevet...

Lenke til kommentar

§ 73. Krigsmand, som under Udførelse af militære Tjenestepligter eller under tjenestlige Forhandlinger og Møder bruger raa eller utilbørlig Tale, straffes med Arrest, men i Gjentagelsestilfælde med Arrest eller med Fængsel indtil 3 Maaneder.

 

Hah! Då har eg noko å slå tilbake med! Strålande!

 

Dere som kanskje har litt peil på dette, skal på sesjon snart, hva må du gjøre for å bli pilot? helst helikopter... Eller artelleri?

 

Gjer det bra på prøvene :thumbup: Og ikkje bruk narkotika.

Lenke til kommentar

Nåja.. I artilleriet er det vel ikkje so vanskeleg? Eller?

 

Har forresten høyrd at vi på MP-skulen (dersom vi klarar krava) skal lære utrykningskøyring. Ein eg kjenner fortalde at det var ganske sprøtt når han køyrde i 130km/t på E 18, og ein politimann som sat ved sida av han sa at han må køyre litt fortare :p

 

Jaja.. Kan bli interresant..

Lenke til kommentar
Heftig!

Til nå så vet jeg om disse fra hw.no-forumet som skal inn som MP på Sessvollmoen 16. aug:

 

LarsP

thomie6600

Arangaras

DuTTZi

 

Tøft...kommer sikkert til å møtes...

Hva heter dere folk IRL? Slik at vi vet hvem som er hw.no-nerder når vi kommer inn :p

Jeg heter Brage (står i signaturen da men....).

Thomas

Lenke til kommentar

Det kan det også være...

Står så ufattelig mye rart i brosjyrer og på websider. Slik jeg tolker det fra websidene så er det 14 min, men i innrykksinformasjonen fra MP-skolen så står det 15 min.

 

Skjønner ikke hva hæren har å tape på å være litt mer konkrete...

Befalskolen for sjøforsvarets krav er lett å finne og de er konkrete.

:wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...