Gå til innhold

Vi som skal i forcen til høsten


DuTTZi

Anbefalte innlegg

arg eg fikk brev om at eg ikkje kommer inn pga nærsynhet osv osv :/ men skal ta operasjon til neste år (søkte meg inn om 2 år) men fikk bare 6 mnd tid på å ta den og gi mld til forsvaret at synet er fiksa igjen. Er det håp for meg å ta den neste sommer og allikevel komme inn om 2 år? Har 2-3 uker tid på meg til å ringe de viss eg hadde innvendinger på at eg ikkje kommer inn.

Når man får utsettelse så er det stor sjangs for å ikke bli tatt inn også, så jeg ville tatt kontakt og snakka med dem litt, kanskje få dem til å "huske" deg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er tydeligvis ikke eneste personen som skal bli sendt til Heggelia. Skal møte 1 september, for så å bli send oppover til Bardufoss og Sambandsbataljonen.. Reiser om ca en uke..

Hihi.. Da møtes vi garantert :p

Gleder du deg like mye som meg? :love:

Gleder meg jeg også. Men altså litt blandet følelser har jeg også.

 

Virker som det er mange som skal inn til sambandsbataljonen fra hw.no nettverket:)

 

Er vi mange nå? 3-4 stk??

Endret av Nikern
Lenke til kommentar
Virker som det er mange som skal inn til sambandsbataljonen fra hw.no nettverket:)

 

Er vi mange nå? 3-4 stk??

Deg, Eztewez, Beeblebrox og meg, slik jeg har forstått det.

 

Gleder meg også, i den grad man kan glede seg til å bli presset rundt i skogen mens man er våt og kald :p Det blir vel mest riktig å si at jeg ser frem til det.

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på; hva avgjør om en vernepliktig blir menig eller korporal? Eller er jeg på villspor nå?

Så vidt jeg har forstått så går det mye på kunnskaper og ikke minst innsats. De som legger seg i selen for å gjøre det bra vil etter hvert bli lagledere og dermed korporaler, det var cirka sånn vi fikk det lagt frem, jaffal. Men asså. Hvem vil bli korporal?

 

15 kroner ekstra dagen for BÅDE å bli forhatt av menige OG bli kommandert rundt av sersjanter. : P

De gir ut graden Korporal eller ULM (Utskrevet ledende menig) som det kalles i Marinen til de vernepliktige som gir en ekstra innsats, eller menige som har en stilling som tilsvarer at de burde ha graden. Jeg f. eks skal jobbe som vekterlærling. Alle vekterlærlinger blir vaktkommandører, dvs. sjef på Vakt og Sikring, og jeg vil derfor ha grad som ULM. Bryr meg lite om de 15,- ekstra man får om dagen. Man får som regel tildelt morsomme oppgaver, som f. eks å nesten alltid få være lagfører mens man er i felt.

Lenke til kommentar
Virker som det er mange som skal inn til sambandsbataljonen fra hw.no nettverket:)

 

Er vi mange nå? 3-4 stk??

Deg, Eztewez, Beeblebrox og meg, slik jeg har forstått det.

 

Gleder meg også, i den grad man kan glede seg til å bli presset rundt i skogen mens man er våt og kald :p Det blir vel mest riktig å si at jeg ser frem til det.

Northrop er også en som skal inn sammen med oss :)

 

Da er vi 5 stk..

Lenke til kommentar

hallo! jeg surfa litt på nettet etter bardufoss sambandet og fant dette :D

 

Jeg skal også møte klokka 9 første september. Artig å se at det er litt datafolk som skal til sambandet!!!

 

kan like greit legge msn her jeg og. [email protected]

 

 

EDIT:

fiksa mailen nå.... glemte en r :innocent:

 

hehe.. snart ikke vits.. er jo der snart.. I gokk :w00t:

Endret av arachnotron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...