Gå til innhold

Vi som skal i forcen til høsten


DuTTZi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reiser dagen etter deg jeg, 17 August. Er faktisk ikke heeelt sikker på hvor jeg skal inn, tror det er enten Bardufoss eller Skjold. Skal i kavalariet. Er rimelig spent, og håper på å få en kjekk tid i militæret. Jeg skal iallefall ikke være i den gruppen som dimmer en av de første dagene.

Lenke til kommentar
Reiser dagen etter deg jeg, 17 August. Er faktisk ikke heeelt sikker på hvor jeg skal inn, tror det er enten Bardufoss eller Skjold. Skal i kavalariet. Er rimelig spent, og håper på å få en kjekk tid i militæret. Jeg skal iallefall ikke være i den gruppen som dimmer en av de første dagene.

Sannsynligvis Bardufoss.

 

Du kan sjekke litt her http://www.mil.no/haren/6div/start/ (ser ut til at sidene er nede for øyeblikket)

Lenke til kommentar

Lykke til! Er sikker på at dere kommer til å få minner for livet, både på godt og vondt :-)

 

Det er nå over 20 år siden jeg var ute, men mange av de jeg ble kjent med har jeg kontakt med enda, blant annet sjefen min som den gangen var stasjonssjef på Andøya.

 

Sjekk ut mulighetene for gratis videreutdannelse mens dere er ute... Angrer litt på at jeg ikke gjorde noe mer med det selv. Tok riktignok fallskjermkurs og eksamen i teknisk tegning, men det finnes utrolig mange muligheter for den som gidder.

 

Synes det er alt for mange mammas skjørtehengere som tilsynelatende gjør hva som helst for å slippe, så det er på plass med en liten honnør til de som er voksne og selvstendige nok til å se utfordringen og muligheten :thumbup:

Lenke til kommentar

Frihetsrøveri er det, og de som går med på slikt frivillig er dumme.

 

Jeg gikk ikke inn for å dimme, men ble erklært udyktig av andre årsaker. Jeg løy og sa at jeg var pasifist, noe jeg ikke er det spor stolt av. Hvis jeg hadde fått den dagen på nytt ville jeg ikke gjort det, og hvis jeg ikke hadde dimma ville jeg heller gått i fengsel enn å bli soldat.

Lenke til kommentar
Lykke til! Er sikker på at dere kommer til å få minner for livet, både på godt og vondt :-)

[..]

Synes det er alt for mange mammas skjørtehengere som tilsynelatende gjør hva som helst for å slippe, så det er på plass med en liten honnør til de som er voksne og selvstendige nok til å se utfordringen og muligheten :thumbup:

Sørg iallefall for å få en fornuftig tjeneste. I siste utgaven av Forsvarsforum så står det om en kar som hadde fått til arbeidsoppgave gjennom hele året å makulere papir. Dessverre så har deler av forsvaret en tendens til å behandle de vernepliktige som om det var ingenting annet enn gratis arbeidskraft. Skal dere være slitne så skal dere være mens dere lukter diesel, krutt og drit, ikke fordi dere er svette i ræva etter å ha gått turnustjeneste mellom kopimaskinen, PCen og kaffetrakteren.

 

Ellers, prøv å gjør det beste ut av det. Husk at store deler av befalsutdannelsen nå har blitt flyttet over til avdelingene som nå plukker ut de mest velegnede "talentene" som de selv utdanner. Har du et ønske om å bli befal så gi maks gass fra innrykket av.

Lenke til kommentar

Frihetsrøveri er det, og de som går med på slikt frivillig er dumme.

 

Er det frivillig så er det ikke frihetsrøveri. Uansett, hvis man vil slippe militæret idag så er det ikke spesielt vanskelig. Positivt for både soldater og forsvaret, siden jeg ikke kan se noe positivt av tvinge folk til å gjennomføre førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar

Skal ikke se bort fra at jeg er litt gammeldags og kanskje er preget av det, men det er jo tross alt bare snakk om noen måneder, som regel før poden er blitt så stor at han kan fø seg selv og fryktløs nok til å flytte hjemmefra...

 

Bortkastet tror jeg uansett ikke at det er. I den alderen er det mange som tror at man vet det meste og ikke minst best selv.

 

Alt i forsvaret er ikke like fornuftig, men mitt inntrykk er at de som lider mest er de som kanskje også trenger det mest...

Lenke til kommentar

Frihetsrøveri er det, og de som går med på slikt frivillig er dumme.

 

Er det frivillig så er det ikke frihetsrøveri. Uansett, hvis man vil slippe militæret idag så er det ikke spesielt vanskelig. Positivt for både soldater og forsvaret, siden jeg ikke kan se noe positivt av tvinge folk til å gjennomføre førstegangstjenesten.

Frivillig og frivillig fru blom..

Lenke til kommentar
Frihetsrøveri er det, og de som går med på slikt frivillig er dumme.

 

Jeg gikk ikke inn for å dimme, men ble erklært udyktig av andre årsaker. Jeg løy og sa at jeg var pasifist, noe jeg ikke er det spor stolt av. Hvis jeg hadde fått den dagen på nytt ville jeg ikke gjort det, og hvis jeg ikke hadde dimma ville jeg heller gått i fengsel enn å bli soldat.

Du er ikke mann hvis du ikke går i millitæret !

Dessuten så er det bare gøy, du skal ikke akkuratt ut i krig ! Du kan få masse gratis og du har en ting til å putte i CV'en din når du skal søke jobb. Dessuten hvis det blir krig så skal du ut i krig uansett, så da er det bare bra med litt opplæring i bruk av våpen, overlevelses kurs og mye mer litt før du skal ut i krig .. på ekte !

 

Regner med at du ikke er så pingle å stikker av når landet ditt trenger deg (?)

 

Det er bare tull å ikke gå i millitæret ! Mange nye venner får du også ! Det er et minne for livet og du kommer til å få oppleve MASSE som du ellers ikke vil oppleve utenfor millitæret ! Kjøre tanks, F16, +++ !

 

Jeg er oppvokst med å høre dette fra min morfar, siden han var kaptein på Rygge Flystasjon :cool: Nemlig :p

 

Det kan jo godt tenkes at du har noen andre tanker rundt dette som ikke jeg har tenkt på før, men det er sånn jeg ser på millitæret iallefall.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Frihetsrøveri er det, og de som går med på slikt frivillig er dumme.

 

Jeg gikk ikke inn for å dimme, men ble erklært udyktig av andre årsaker. Jeg løy og sa at jeg var pasifist, noe jeg ikke er det spor stolt av. Hvis jeg hadde fått den dagen på nytt ville jeg ikke gjort det, og hvis jeg ikke hadde dimma ville jeg heller gått i fengsel enn å bli soldat.

Du er ikke mann hvis du ikke går i millitæret !

Dessuten så er det bare gøy, du skal ikke akkuratt ut i krig ! Du kan få masse gratis og du har en ting til å putte i CV'en din når du skal søke jobb. Dessuten hvis det blir krig så skal du ut i krig uansett, så da er det bare bra med litt opplæring i bruk av våpen, overlevelses kurs og mye mer litt før du skal ut i krig .. på ekte !

 

Regner med at du ikke er så pingle å stikker av når landet ditt trenger deg (?)

 

Det er bare tull å ikke gå i millitæret ! Mange nye venner får du også ! Det er et minne for livet og du kommer til å få oppleve MASSE som du ellers ikke vil oppleve utenfor millitæret ! Kjøre tanks, F16, +++ !

 

Jeg er oppvokst med å høre dette fra min morfar, siden han var kaptein på Rygge Flystasjon :cool: Nemlig :p

 

Det kan jo godt tenkes at du har noen andre tanker rundt dette som ikke jeg har tenkt på før, men det er sånn jeg ser på millitæret iallefall.

"Du er ikke mann" argumentet ja haha.

 

"Stikker av når landet trenger meg" Jeg har ikke bedt om å være en del av dette samfunnet, og vil aldri slåss for andre enn meg selv og eventuelle nærmeste. Det er død for desertering vel?

 

On topic: Jeg regner med at jeg ville ha kommet inn langt oppi nord :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...