Gå til innhold

Vi som skal i forcen til høsten


DuTTZi

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg litt med innkallings-lapp-problemet mitt? Trenger jeg den, og hvis ja, hvordan skaffer jeg en ny på...hmm...24 timer? :\

I følge bitcha jeg snakka med, så var det ikke noe problem, eneste problemet er at du ikke får rabatt på buss\tog\fly\hest`en du skal kjøre nedover med. Men det er jo ikke snakk om mer enn 2-300kr hvis du fortsatt bor i sarp da. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel.. vi tok ikke en eneste pushup da.. var bare det at han skulle ha oss ned i utgangsstilling.. Men så ga han ordre om romvask og inspeksjon..

Og det er ikke avstraffelse hvis sersjanten gjør pushups samtidig som soldatene.

 

da er det som sagt trening.

Idet du jager alle menn ut på oppstillingsplass fordi _noen_ rom er rotete så regner jeg det som kollektiv avstraffing.

Lenke til kommentar
Idet du jager alle menn ut på oppstillingsplass fordi _noen_ rom er rotete så regner jeg det som kollektiv avstraffing.

som sagt.. det var på gangen.. ikke oppstillingssplass.. vi stod i grønn t-skjorte og boxer alle sammen. Men ja.. på en måte kan det være en avstraffelse.

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
Idet du jager alle menn ut på oppstillingsplass fordi _noen_ rom er rotete så regner jeg det som kollektiv avstraffing.

Det er kanskje én måte å se det på.

Men når det skjer, sveiper du kanskje ikke en ekstra tur innom naborommet før du legger deg for å se at alt er ryddig og ok..? Lære å passe på hverandre etc.

Lenke til kommentar
Idet du jager alle menn ut på oppstillingsplass fordi _noen_ rom er rotete så regner jeg det som kollektiv avstraffing.

Det er kanskje én måte å se det på.

Men når det skjer, sveiper du kanskje ikke en ekstra tur innom naborommet før du legger deg for å se at alt er ryddig og ok..? Lære å passe på hverandre etc.

Stikker heller innom MP og anmelder brødgjøken.

Lenke til kommentar
Stikker heller innom MP og anmelder brødgjøken.

Og det tror du virkelig hjelper? Skal nok en god del mere til føre det blir tatt noe affære ovenfor befalet..

 

Og hvordan begrunner du det egentlig som avstraffelse? Avstraffelse/straff kommer vel som regel av at man har gjort noe veldig fy-fy. Kommandering ut på oppstillingsplass, ag gym, ekstra pushups, ekstra drilling, osv osv er vel mere for å trene både disiplin og 'kraft' enn avstraffing..?

Lenke til kommentar
Oj, oppdaget ikke denne tråden før nå :(

Jeg skal først på Rekruttskole i Stavanger den 26.sept (LUFTFORSVARET)...

Luftforsvaret er jo kremen da :-) Fikk en del turer med Orion på 333 skvadronen...

Hei!

Det var fint å høre :cool:

Har bare hørt at Luftforsvaret var slapt og kjedelig i forhold til andre grener. Hva gjorde du i løpet av førstegangstjenesten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...