Gå til innhold

B:G Letter på trykket.


Anbefalte innlegg

No e tiden komme for og lette litt på ventilen. Mye drit og søppel har sammlet seg i hjernen min tiden er inne. Jeg gjør dette for min egendel + sammfunnet . Bedre at det får utløp her en at jeg er en levende bombe.

 

Tennene klirrer

tanlegeborret dirrer

tanna mi er noe herk

den er full av verk

bedøvelse var for dyrt

nå sitter jeg i klemma

og føler meg helt hemma.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til min kritiske moderator:

meningen med tråden er og ta opp det tabubelakte temaet med tannlege skrekk. , håper det er innen for rammene for kategori søppel.

 

Til potensielle lesere:

Gjør dette for og få opp gliset :D

fortell gjerne din tannlegehistorie.

 

Tannregulering er kult.

Lenke til kommentar

Min tannlegehistorie var så plagsom at jeg ikke makter å sette lyrikk til det i frykt for å gjenoppleve hele sekvensen i diktform. Så jeg tar det på vanlig måte.

 

Dro ned for å trekke en vond jeksel som jeg brøt et stort stykke av for flere år siden. Tanna hula seg merkelig nok bare ut etterhvert, var ikkeno vondt, men slit å grave mat ut av hullet hele tida. Så ble det plutselig DRITvondt og jeg booka time. Var overbevist om at det var en visdomsjeksel (siden den var bakerst i kjeften) og det gikk kjempefort å røske ut sist jeg tok en, så var ikke så nervøs.

 

Så begynte karen å røske..tanna satt bom fast den. Så han måtte faktisk dele opp tanna i mange små biter med boret for å få tak med tanga, og knekke av bit for bit. Kjenner enda lukta av svidd bein i nesa. Fyren drev jo rene snekkerarbeidet inni kjeften min. Også det høye *smellet* hver gang han knakk av en ny bit.

Vel, han fikk nå tilslutt komme til helt nederst, og skulle "bare" trekke ut det som satt igjen (3 røtter). Og fy flate som de siste 3 bitene satt! Kjentes ut som han prøvde å røske ut hele skjelettet mitt hver gang han tok i. Må visst være muskelmann for å være tannlege, tror han dro til han var rød i trynet for å få ut de siste bitene. Og jeg satt og lagde strupelyder. Hadde seff MASSE bedøvelse så jeg merka bare den ekle følelsen av bein som skrapte mot bein.

 

Hele inngrepet tok 1,5 time, og når han var ferdig (og hadde tørka svetten), spurte jeg hvorfor denne visdomstanna satt så hardt ift. sist gang.

Var visst ikke visdomstanna likevel, den lå under tannkjøttet bak den tanna jeg trakk :(

Heldigvis grodde det åpne såret igjen iløpet av en dag eller to etterpå.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jeg hadde ei tann som jeg hadde hull i, huet var stort nok til en drue sten. Når jeg kom til tanlegen var det en lærling som var der, han satt å bora og bora i en halv time før han sa "Jeg liker ikke å si dette, men du må nok ha en rotfyling." Og jeg som ikke viste mer om rotfylling en at alle på amerikanske filmer HATER det og det skulle være kjempe vondt. men siden jeg hadde vert der inne i en time så hadde han ikke mer tid den dagen. Så jeg skulle komme uka etter. (som var midt i høstferien)

Uka etter kom jeg til tannlegen, det var ei dame som satt det med masse tenger og et par borr å sa "Du skal ikke ha rotfylling, den tanna er for rotten og det kommer ei tann opp under den råtne tanna". Gjett om jeg var letta, hadde godt fra å borre opp hele tanna å fylle den opp igjen til å bare fjerne den. Når hu hadde "boret/slipt" bort kantene av tanna mi begynte hun å røske til med ei lita tang. Alt jeg kjente var at det rykke voldtsomt til og det kom en "næsty" lyd som jeg tror var tann og tannkjøtt som revna. Etter å ha røska å prøvt med 4 forskjelige tenger fikk hun ut tanna mi, som hadde fin "tannmerker"(etter tengene) i seg. Når jeg kom hjem stod jeg å spytta blod 2-3 timer, og spiste Paraset så ofte som jeg kunne(lese på pakken er viktig).

 

Kunne ikke spise skikkelig på et par dager og broren min kalte meg for blodkjeft. Det er litt over et halvt år siden og den nye tanna har ennå ikke kommet seg helt ut...

 

Det er min tannlege historie...

Lenke til kommentar
Heldigvis grodde det åpne såret igjen iløpet av en dag eller to etterpå.
Husker jeg trakk ut en av mine jeksler. Snus og store hull i munnen = ikke bra. Fikk betendelse i kjeften og hadde ikke lyst til å dra til tannlegen med mindre jeg absolutt måtte. Da jeg fikk et åpent sår som det rant verk ut av var det nok O: Jeg tok da en q-tips og tok ut alt som var i hullet, eller det det hadde fylt seg med og fant i bånn noe snus. Noe av det ekleste jeg har vært borti. Såret var bare fylt med ekle strimler av kjøtt/hud :ohmy:
Lenke til kommentar

Tja.. Har egentlig ikkje opplevd så mykje gale hos tannlegen. Einaste gangen var når eg skulle trekke ei tann som var heilt død, (Ja, død.) og den knuste. Ittno' herlig, nei. Dreiv og gravde langt oppi tannkjøttet på meg for å få pirka ut bitane som satt igjen. Hang revna hud fra holet som var igjen lenge etterpå... Digg å kjenne på med tunga.. :)

Lenke til kommentar

Trakk fire friske tenner, to oppe og to nede. Tennene oppe har lange jævlige røtter fikk jeg merke.

Tannlegen satt en haug med ubehagelige sprøyter, og jeg tenkte at dette skulle gå fint. Han begynte å dra med tang, og ingenting annet enn at jeg fikk jævlig vondt skjedde. Bedøvelsen virket i et for lite område, og den stakkars tannlegen slet og sto i.

For å gjøre en jævlig historie kort kom de to helsikes tenna ut etter en god halvtime. Assistentdama sa ha det til meg da jeg gikk ut, men da jeg skulle svare hadde jeg for mye blod i munnen til å få fram en vettug lyd... Uka etter, da jeg endelig kunne spise normalt igjen var det tid for å trekke de to siste tennene...

 

Et tips til deg som skal trekke tenner: Ikke spis noe du liker før du gjør det! Fikk blodsmaken i munnen over et år etter dette av lukten av norvegiaost...

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Har ikke hatt betennelse i tannkjøttet, men jeg har hatt min del av tannlegetimer... På ungdomsskolen måtte jeg operere ut ei tann som hadde begynt å vokse opp ned, altså med rota opp. Sånn for gøy kom det ikke opp noe tann på motsatt side, så jeg har da 2 tenner mindre i underkjeven enn en gjennomsnittlig kar.... Synes ikke takket være lang bruk av tannregulering som stadig måtte strammes...

 

Forferdelig ekkelt inngrep som minner veldig mye om det Bitex beskrev for 3 år siden i denne tråden...

Lenke til kommentar

For 3-4år siden begynte visdomstennene mine å vokse ut. Dette skjedde på en slik måte at det ble en åpning mellom tanna og tannkjøttet. Denne var såpass stor at det fylte seg med matrester, ble betent og hovnet opp. Jeg hadde altså en stor hoven klump i kjeften, fylt med matrester og annen drit. Uansett. Dette skjedde for andre gang, første gang ga det seg etter en dag eller to, da jeg skulle ha tannlege time. Jeg klarte ikke lukke munnen pga klumpen og smerte, og rett før tannlegevisitten fant en kamerat av meg ut at det ville være morsomt å dulte meg i underkjeven, slik at munnen ble lukket. Dette gjorde infernalsk vondt, og gjorde at klumpen ble enda mer smertefull.

Da jeg dro til tannlegen samme dag(tror jeg) ble jeg møtt av en tannlege assistent. En svensk eldre dame. Jeg forklarte problemet, hu så inn i munnen min og begynte å pirke på klumpen med en skarp sak. Så helt uten varsel kjørte hu tannlegepirkesaken inn og igjennom denne klumpen. Det er den mest intense smerten jeg har opplevd, men det var ikke over enda. Gamla rota rundt inni klumpen med en spiss ting og brukte en annen til å presse matrester og verk ut. Dette var siste gang jeg var hos tannlegen, og om jeg ikke får seriøst tannverk, kommer jeg aldri til å dra til dem igjen.

Lenke til kommentar
For 3-4år siden begynte visdomstennene mine å vokse ut. Dette skjedde på en slik måte at det ble en åpning mellom tanna og tannkjøttet. Denne var såpass stor at det fylte seg med matrester, ble betent og hovnet opp. Jeg hadde altså en stor hoven klump i kjeften, fylt med matrester og annen drit. Uansett. Dette skjedde for andre gang, første gang ga det seg etter en dag eller to, da jeg skulle ha tannlege time. Jeg klarte ikke lukke munnen pga klumpen og smerte, og rett før tannlegevisitten fant en kamerat av meg ut at det ville være morsomt å dulte meg i underkjeven, slik at munnen ble lukket. Dette gjorde infernalsk vondt, og gjorde at klumpen ble enda mer smertefull.

Da jeg dro til tannlegen samme dag(tror jeg) ble jeg møtt av en tannlege assistent. En svensk eldre dame. Jeg forklarte problemet, hu så inn i munnen min og begynte å pirke på klumpen med en skarp sak. Så helt uten varsel kjørte hu tannlegepirkesaken inn og igjennom denne klumpen. Det er den mest intense smerten jeg har opplevd, men det var ikke over enda. Gamla rota rundt inni klumpen med en spiss ting og brukte en annen til å presse matrester og verk ut. Dette var siste gang jeg var hos tannlegen, og om jeg ikke får seriøst tannverk, kommer jeg aldri til å dra til dem igjen.

8402482[/snapback]

 

Blir jo litt feil å skylde på tannlegen, siden du aldri hadde hatt problemet med "klumpen" om du hadde vært litt kjappere med å trekke jæveltanna i første omgang :)

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...