Gå til innhold

Gainward 6800GT GS @ komplett - referansedesign?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg ikke husker helt feil så ble jeg ganske skuffet da jeg kjøpte mitt Geforce 4 MX 440 kort på butikken og produsenten var Gainward.

 

På pakken var det bilde av et ganske greit skjermkort med vifte, men da jeg åpna pakken var det et ikke fullt så kult kort uten vifte.

 

Villedende markedsføring!

Lenke til kommentar

Ok, jeg får mitt Gainward 6800GT kort imorra.. fra Komplett. Hvis det stemmer dette med vifter og RAM, hvor mye har det egentlig å si for ytelse? Jeg vil ha hva jeg betaler for, men samtidig så gidder jeg ikke å bry meg hvis det er snakk om übersmå forskjeller som ikke øyet kan se (annet enn på tall fra benchmarks).

Lenke til kommentar
Ok, jeg får mitt Gainward 6800GT kort imorra.. fra Komplett. Hvis det stemmer dette med vifter og RAM, hvor mye har det egentlig å si for ytelse? Jeg vil ha hva jeg betaler for, men samtidig så gidder jeg ikke å bry meg hvis det er snakk om übersmå forskjeller som ikke øyet kan se (annet enn på tall fra benchmarks).

Ingen som kan svare? Hvis det er snakk om store ytelsesforskjeller så vil jeg benytte meg av angrerett og returnere kortet. De har jo faktisk x800pro VIVO kort på lager om dagen.

Lenke til kommentar
Ok, jeg får mitt Gainward 6800GT kort imorra.. fra Komplett. Hvis det stemmer dette med vifter og RAM, hvor mye har det egentlig å si for ytelse? Jeg vil ha hva jeg betaler for, men samtidig så gidder jeg ikke å bry meg hvis det er snakk om übersmå forskjeller som ikke øyet kan se (annet enn på tall fra benchmarks).

Ingen som kan svare? Hvis det er snakk om store ytelsesforskjeller så vil jeg benytte meg av angrerett og returnere kortet. De har jo faktisk x800pro VIVO kort på lager om dagen.

Hva mener du med, om det stemmer det som er sagt om vifter og ram?

 

Det jeg vet om Gainward kortet (Som jeg fikk i dag), så har kortet minne som er bedre å klokke, og lik design som PoV.

Lenke til kommentar
Ok, jeg får mitt Gainward 6800GT kort imorra.. fra Komplett. Hvis det stemmer dette med vifter og RAM, hvor mye har det egentlig å si for ytelse? Jeg vil ha hva jeg betaler for, men samtidig så gidder jeg ikke å bry meg hvis det er snakk om übersmå forskjeller som ikke øyet kan se (annet enn på tall fra benchmarks).

Ingen som kan svare? Hvis det er snakk om store ytelsesforskjeller så vil jeg benytte meg av angrerett og returnere kortet. De har jo faktisk x800pro VIVO kort på lager om dagen.

Hva mener du med, om det stemmer det som er sagt om vifter og ram?

 

Det jeg vet om Gainward kortet (Som jeg fikk i dag), så har kortet minne som er bedre å klokke, og lik design som PoV.

Vel, jeg bare ble litt skremt av den tråden. Mange som begynte å snakke om at de ikke ville ha det Gainward kortet osv. pga. kjøling og minne.

Lenke til kommentar
Ok, jeg får mitt Gainward 6800GT kort imorra.. fra Komplett. Hvis det stemmer dette med vifter og RAM, hvor mye har det egentlig å si for ytelse? Jeg vil ha hva jeg betaler for, men samtidig så gidder jeg ikke å bry meg hvis det er snakk om übersmå forskjeller som ikke øyet kan se (annet enn på tall fra benchmarks).

Ingen som kan svare? Hvis det er snakk om store ytelsesforskjeller så vil jeg benytte meg av angrerett og returnere kortet. De har jo faktisk x800pro VIVO kort på lager om dagen.

Må ikke finne på å bytte GT kortet i ett Pro kort. Det ville være ett skritt ned for deg. Har hatt det Gainward GT kortet selv, å det var ett utmerket kort. Gikk rett opp på Ultra hastighet uten problemer. Ganske sikker på at du kommer til å bli fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Heisan, har hatt et gainward 6800 GT

 

Kortet ble bestilt fra den første forsendelsen med bulk kort som komplett mottok, det kortet var av nvidias refferanse design.

 

 

Kortet kjørte 400/1100 i enchanted mode uten problemer, gpu klokket greit litt høyere (ca 420), mens minnet ikke var særlig villig til mer..

fikk 12800 3dmarks 03, det er sikkert mulig å tyne flere poeng ut av dette kortet.

 

 

Det finnes muligheter for at gainward har fått ut kort med deres eget design nå, får høre hva komplett.no sier..

 

 

Senere i dag får jeg hentet Gainward 6800 Ultra GS håper det ikke er et refferansekort, må vel laste ned Dx9c og nye drivere...:)

Lenke til kommentar
Må ikke finne på å bytte GT kortet i ett Pro kort. Det ville være ett skritt ned for deg. Har hatt det Gainward GT kortet selv, å det var ett utmerket kort. Gikk rett opp på Ultra hastighet uten problemer. Ganske sikker på at du kommer til å bli fornøyd med det.

Jupp, et skritt ned i doom3 og andre OpenGL applikasjoner vel og merke. Ellers så er det ganske lik ytelse på de 2.... Men samma det :D

 

Jeg har iallefall ikke godtatt et referansekort hvis jeg hadde bestilt et Golden Sample

Lenke til kommentar
Må ikke finne på å bytte GT kortet i ett Pro kort. Det ville være ett skritt ned for deg. Har hatt det Gainward GT kortet selv, å det var ett utmerket kort. Gikk rett opp på Ultra hastighet uten problemer. Ganske sikker på at du kommer til å bli fornøyd med det.

Jupp, et skritt ned i doom3 og andre OpenGL applikasjoner vel og merke. Ellers så er det ganske lik ytelse på de 2.... Men samma det :D

 

Jeg har iallefall ikke godtatt et referansekort hvis jeg hadde bestilt et Golden Sample

Nei, det er det jeg tenker på. Jeg vil ha det jeg betaler for. Og hvis ytelsen er tilnærma lik mellom 6800GT og x800pro (ok, sett bort i fra Doom3 da) og jeg ikke får det kortet som er avbildet hos Komplett, så er det jo faktisk fristende å sende tilbake og heller bestille et x800pro VIVO kort. MEEEEEEEEN, nå har jeg venta i godt over 2 måneder på nytt kort, så jeg er veldig usikker på om orker å vente en uke til :p

Er vel ganske sikker på at jeg blir fornøyd uansett.

Lenke til kommentar

Ikke fått svar fra komplett enda, men jeg tror vi vet hva svaret er nå uansett: Det er referansedesignkort det er snakk om :no:

Jaja, jeg betaler ikke så mye mer for et helt standard kort. Får bare smøre meg med tolmodighet og vente til noen andre merker kommer inn på lager

Lenke til kommentar

Hei

 

Vi beklager litt sent svar på denne tråden, men måtte sjekke opp saken med Gainward. Som noen av dere skriver gjennom tråden, ja dette kortet er basert på referansedesignet. Altså en annen vifte enn den som er på bildet. Bildet fikk vi forøvrig på mail fra Gainward for noen få dager siden. Nå er det 50-99 kort på lager som har referansedesign. Neste levering med like kort har designet dere ser på bildet. Skulle det være noen fler spørsmål rundt dette osv er det fint om dere sender [email protected] så vil de guide dere videre mm.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...