Gå til innhold

Gainward 6800GT GS @ komplett - referansedesign?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sendte også mail til komplett angående Gainward og referansedesign igår.

 

Mail 1:

Er dette Gainward kortet slik som vist på bildet, eller er dette fortsatt referanse designet som dere får inn?

 

Svar:

Hei.

Det er ref kort som vi har....

 

Mail 2:

Vet du når dere får inn disse kortene fra Gainward som ser ut slik bildet viser?

Må bare få legge til at det er missvisende å linke til Gainwards side, og vise kortet med dette røde designet og to vifter når ikke dette stemmer.

 

Svar:

Hei.

Det er referanse kortene vi har på lager så bildet er feil ja.

 

Kan ikke si meg veldig fornøyd med de svarene.

Hvis det stemmer at det ikke er referanse kort som en her hadde fått bekreftet surrer di no jaevlig der borte. Men det er da iallefall bra hvis det er slik, for da får jeg også endelig bestilt meg et kort :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk dette svaret i dag:

 

Hei.

 

Dette er gainward sine referanse kort vi har ja.

 

--

Kenneth G

Salgsavd.

Komplett.no

 

Det betyr vel Gainwards design? Samme karen har jo bekreftet dette i TDK sin post. Litt tvetydig svar synes jeg. Mulig de ikke har samme begrepet som vi "dataveteraner" har? Eller så vet ikke 100% sikkert og ønsker bare å selge.

 

Vel, jeg gjorde pinlig oppmerksom på at det blir sendt i retur hvis jeg ikke får kortet jeg har bestilt.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Test av Gainward 6800GT golden sample

 

Of course, in running these components at higher clock speeds, Gainward's cooling system must deliver better than expected performance. The cooling system which Gainward utilizes raises the bar over standard 6800 GT cards by using a high performance copper base to interact directly with the NV40 core (other manufacturers use aluminum alloy), and dual Evercool 60mm cooling fans which deliver fresh air to both the GPU and DDR memory modules. The dual 60mm fans are held on an anodized aluminum bracket which allows the fans to "hover" over the vital components. This bracket is quite large, making this card a dual slot solution (whereas most 6800 GT's are single slot). It's by no means incredibly inventive, but it's very effective. We found that out 6800 GT temperatures leveled out at around 55° C, even at 6800 Ultra overclocked levels - which are the lowest load temperatures we've seen for a 6800-series card as of yet.

 

LOAD temeperatur på ultra hastigheter er 55 grader! :wow:

Lenke til kommentar

Fikk kortet mitt idag! Gainward 6800GT GS

 

Åpner esken, og finner et kort med en FET RØD GAINWARD kjøler.

Den på bildet! :D

 

Enchanged hastighetene hopper ut før test 4 i 3dmark uten noen artifacts.

 

Kan være et driver eller minneproblem.

 

Uklokket 10790 poeng.

Lenke til kommentar
Bare til opplysning til spesielt de med NFS-7.

 

 

Gainward 6800GT does not fit :((((((    

 

GAAHHH!!!! Just received the Gainward 6800GT golden sample today, rushed home from work to install it but stupid crap doesn't fit on the NF7-S

 

http://discuss.futuremark.com/forum/showfl...t=1&vc=1&dbid=1

A good friend of mine got the exact same card on Tuesday and he has a abit NF7-S, he did point out how it pushes against the IDE but it did fit
Lenke til kommentar
Fikk kortet mitt idag! Gainward 6800GT GS

 

Åpner esken, og finner et kort med en FET RØD GAINWARD kjøler.

Den på bildet! :D

 

Enchanged hastighetene hopper ut før test 4 i 3dmark uten noen artifacts.

 

Kan være et driver eller minneproblem.

 

Uklokket 10790 poeng.

Fikk også mitt i dag :cool:

 

Kjørte 3D-mark03 uklokket og fikk 10982.

Fikk 21697 på 3D-mark01.

 

Klokket opp CPU fra 2,2 - 2,42GHz og GPU fra 350/1000 til 370/1050. Da fikk jeg 11735 i 3D-mark03.

 

Har ikke prøvd å presse lengre enn det da tempen på CPU var 72 grader og kabinettet var også rimelig varmt.

 

GPU idler på 57 grader ved 370/1050.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar
Enchanged hastighetene hopper ut før test 4 i 3dmark uten noen artifacts.

 

Kan være et driver eller minneproblem.

 

Uklokket 10790 poeng.

Jeg fikk artifacts og greier til å begynne med. Men ikke nå lenger. Tror det kjølebelegget mellom GPU/RAM og kjøleribbe må smelte godt så det blir optimal kontakt først.

 

Kjører 3D på 400/1100 nå uten problemer. Fikk 12124 med uklokka prosessor :cool:

 

2D har jeg fremdeles på 350/1000.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vet at dette ikke passer inn men er det noe vits i å kjøpe Gainward GeForce 6600 GT 128MB 1,6ns PCI-E,"Golden S., Goes Like Hell"(GLH) i stedet for Gainward GeForce 6600 GT 128MB GDDR3 2ns PCI Express,"Ultra/1960PCX TV-DVI GS"? koster bare 500 kr mer men det er mye for en som bare går med avisa :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...