Gå til innhold

Gainward 6800GT GS @ komplett - referansedesign?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, akkurat installert mitt nye Gainward 6800GT kort etter litt omorganisering i skuta (kortet er jo så sinnsykt "langt"!!).

 

Kjørte en 3dmark 2001SE benchmark med default settings. Fikk 15836 poeng. Jeg syns det høres ganske lavt ut.... er det lavt (p4 2.6ghz, 512mb ram, abit ic7-g HK)??

 

Nview står da med default settings (AA og AF satt til "application").

 

Noen som har noen tall jeg kan sammenligne med?

 

AA og AF Skal du skru av,og image settings skal stå på high performance.

3Dmark 2001 sjekker marskina generelt,så scoren din der er antagelig

cpu relatert.

Ok, skru av AA og AF når jeg skal benchmarke og ha de på når jeg spiller eller? Kan ikke allverdens om dette, men trodde AA og AF skulle hjelpe på grafikk og sånt jeg :blush:

Lenke til kommentar
Hei, akkurat installert mitt nye Gainward 6800GT kort etter litt omorganisering i skuta (kortet er jo så sinnsykt "langt"!!).

 

Kjørte en 3dmark 2001SE benchmark med default settings. Fikk 15836 poeng. Jeg syns det høres ganske lavt ut.... er det lavt (p4 2.6ghz, 512mb ram, abit ic7-g HK)??

 

Nview står da med default settings (AA og AF satt til "application").

 

Noen som har noen tall jeg kan sammenligne med?

Jeg ligger rett under 20000marks 3Dmark01se. System finner du i signatur.

Lenke til kommentar

Fyrte opp Far Cry... prøvde først autodetect på settings.. alt ble satt til low :cry: . Så satte jeg det manuelt til High og prøvde... hakka ganske sinnsykt når jeg bevega meg. Grafikken så fin ut men.... skal jo ikke hakke!

Fyra også opp til Enhanced Mode Settings i ExperTool (400mhz core og 1100mhz på memory).

Nå er jeg riktignok ikke sikker på om jeg har installert siste patchen til Farcry men... skulle vel ikke ha så mye å si?

 

Fyre opp Unreal T. 2004 og se hvordan det funker.

Lenke til kommentar
Fyrte opp Far Cry... prøvde først autodetect på settings.. alt ble satt til low :cry: . Så satte jeg det manuelt til High og prøvde... hakka ganske sinnsykt når jeg bevega meg. Grafikken så fin ut men.... skal jo ikke hakke!

Fyra også opp til Enhanced Mode Settings i ExperTool (400mhz core og 1100mhz på memory).

Nå er jeg riktignok ikke sikker på om jeg har installert siste patchen til Farcry men... skulle vel ikke ha så mye å si?

 

Fyre opp Unreal T. 2004 og se hvordan det funker.

Progg, hadde du ATI før du gikk over til Nvidia?

Lenke til kommentar
Jepps, hadde et Hercules 9800pro før tv-out på det røk.

Why?

 

PS. Unreal T. 2004 var smooth som bare det :p

Det er mange som opplever problemer når de går fra ATI til Nvidia eller omvendt når det gjelder 3Dmark og generell spilleytelse.

 

Er mange som sier man bør formatere ved et slikt bytte, men det må jo være en enklere vei.

 

Værtfall bruke en "drivercleaner".

Lenke til kommentar
Fyrte opp Far Cry... prøvde først autodetect på settings.. alt ble satt til low :cry: . Så satte jeg det manuelt til High og prøvde... hakka ganske sinnsykt når jeg bevega meg. Grafikken så fin ut men.... skal jo ikke hakke!

Fyra også opp til Enhanced Mode Settings i ExperTool (400mhz core og 1100mhz på memory).

Nå er jeg riktignok ikke sikker på om jeg har installert siste patchen til Farcry men... skulle vel ikke ha så mye å si?

 

Fyre opp Unreal T. 2004 og se hvordan det funker.

ser i specsen din at du har 2x256mb ram, 512 mb er for lite til å kjøre far cry smooth på høye settings.

Lenke til kommentar

Gainward har ultra i produktnavnet sitt på mange modeller.

 

Gainward GeForce 6800 128MB DDR 2.8ns AGP, "Ultra/2100"

Dette er NV40 6800 plain.

 

 

Andre eksempler:

Gainward GeForce FX5700LE 128MB DDR 5ns AGP, "Ultra/860LE TV-DVI"

Er ikke 5700 Ultra for det.

Gainward GeForce FX5900XT 128MB DDR 2.8 AGP, "Ultra/1100XT TV-DVI GS"

Er ikke 5900 ultra for det .

Lenke til kommentar

Et litt off topic spørsmål:

 

Har lest en del om at Gainward's GT kort må flashes for å fungere ordentelig og andre problemer, pluss det denne tråden handler om.

 

-Er det noen som vet om 6800 Ultra(de "ekte" Ultra mener jeg) har noen sånne problemer, eller fungerer de bra som de er, og ser ut som på bildet etc.?

 

Jeg har bestillt ett, så jeg håper jeg får det med to vifter, rød heatsink osv. pluss at jeg slipper å flashe eller rote med det på annen måte for å få det til å yte som det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...