Gå til innhold

Gainward 6800GT GS @ komplett - referansedesign?


Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg sendte en mail til Komplett og spurte om de kunne ordne så jeg får forskjellen mellom referansekortet (som jeg har fått og betalt 4595,- kroner for) og det "riktige" kortet. Rett og rimelig ikke sant?

Her er svarer jeg fikk:

 

Hei

 

Det letteste er da at du benytter deg av angrefisten på dette skjerm  kortet. Jeg kan sende deg en frakt lapp som du kan benytte ved retur. Du kan da bestille det kortet til den nye prisen.

 

MVH

PT

Kundesenter Komplett.no

 

Det betyr altså at jeg må sende kortet mitt tilbake, få pengene tilbake, bestille samme kortet på nytt og betale litt mindre. :mad:

Herregud, det blir for dumt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg sendte en mail til Komplett og spurte om de kunne ordne så jeg får forskjellen mellom referansekortet (som jeg har fått og betalt 4595,- kroner for) og det "riktige" kortet. Rett og rimelig ikke sant?

Her er svarer jeg fikk:

 

Hei

 

Det letteste er da at du benytter deg av angrefisten på dette skjerm  kortet. Jeg kan sende deg en frakt lapp som du kan benytte ved retur. Du kan da bestille det kortet til den nye prisen.

 

MVH

PT

Kundesenter Komplett.no

 

Det betyr altså at jeg må sende kortet mitt tilbake, få pengene tilbake, bestille samme kortet på nytt og betale litt mindre. :mad:

Herregud, det blir for dumt!

Er du ikke fornøyd? Du har jo fått et bra kort.

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg skal le eller gråte.  Jeg sendte en mail til Komplett og spurte om de kunne ordne så jeg får forskjellen mellom referansekortet (som jeg har fått og betalt 4595,- kroner for) og det "riktige" kortet. Rett og rimelig ikke sant?

Her er svarer jeg fikk:

 

Hei

 

Det letteste er da at du benytter deg av angrefisten på dette skjerm  kortet. Jeg kan sende deg en frakt lapp som du kan benytte ved retur. Du kan da bestille det kortet til den nye prisen.

 

MVH

PT

Kundesenter Komplett.no

 

Det betyr altså at jeg må sende kortet mitt tilbake, få pengene tilbake, bestille samme kortet på nytt og betale litt mindre. :mad:

Herregud, det blir for dumt!

Nok en gang :thumbdown: til komplett!

Jeg hadde en retur sak på ett dual socket A hk jeg kjøpte på bruktmarkedet, sendte det inn sammens med ett retur skjema der jeg skrev opp fakturanr osv men fikk jeg nytt kort? nei! "Vi kan dessverre ikke sende deg nytt kort da du ikke har kjøpt dette kortet hos oss" ringte og spurte hva faen det der var og da fikk jeg til svar "Dersom du kjøpte dette brukt er du nødt til å få den som kjøpte kortet hos oss til å søke retur slik du kan sende det inn til oss, så sender vi det til førstekjøper og han kan sende det til deg" Dette er mildt sakt ELENDIG av komplett...etter dette har dem mista nok en trofast kunde....jeg kommer aldri mere til å handle noe fra komplett

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av Xpence
Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg skal le eller gråte.  Jeg sendte en mail til Komplett og spurte om de kunne ordne så jeg får forskjellen mellom referansekortet (som jeg har fått og betalt 4595,- kroner for) og det "riktige" kortet. Rett og rimelig ikke sant?

Her er svarer jeg fikk:

 

Hei

 

Det letteste er da at du benytter deg av angrefisten på dette skjerm  kortet. Jeg kan sende deg en frakt lapp som du kan benytte ved retur. Du kan da bestille det kortet til den nye prisen.

 

MVH

PT

Kundesenter Komplett.no

 

Det betyr altså at jeg må sende kortet mitt tilbake, få pengene tilbake, bestille samme kortet på nytt og betale litt mindre. :mad:

Herregud, det blir for dumt!

Er du ikke fornøyd? Du har jo fått et bra kort.

Duh! Det er jo ikke det som er saken her. Ja, jeg er fornøyd, MEN jeg har åpenbart betalt 445,- kroner for mye for det kortet!

Du er kanskje den typen som gjerne betaler litt ekstra for alle produkter du kjøper og syns det er greit så lenge du er fornøyd med varen, men det er ikke jeg!

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg skal le eller gråte.  Jeg sendte en mail til Komplett og spurte om de kunne ordne så jeg får forskjellen mellom referansekortet (som jeg har fått og betalt 4595,- kroner for) og det "riktige" kortet. Rett og rimelig ikke sant?

Her er svarer jeg fikk:

 

Hei

 

Det letteste er da at du benytter deg av angrefisten på dette skjerm  kortet. Jeg kan sende deg en frakt lapp som du kan benytte ved retur. Du kan da bestille det kortet til den nye prisen.

 

MVH

PT

Kundesenter Komplett.no

 

Det betyr altså at jeg må sende kortet mitt tilbake, få pengene tilbake, bestille samme kortet på nytt og betale litt mindre. :mad:

Herregud, det blir for dumt!

Er du ikke fornøyd? Du har jo fått et bra kort.

Jobber du for komplett? Gainward kanskje?

Lenke til kommentar

Må virkelig si at jeg dypt skuffet av komplett nå..

Netshop pastillene smaker bedre & bedre gitt.

 

Og til de lengre opp.. Ja jeg ville seriøst vurdert Aopen sitt kort istedet for Gainward.

 

Mest sannsynlig referanse design fra dem også men slipper esken med Goliath rip off ansiktet på.

Lenke til kommentar

er vel ikke ^Th0mas^ feil at du har fått feil kort,men sent inn kortet igjen og få pengene på konto.og kjøpt på en annen webshop.

er jo du som taper på dette,synes dette var useriøst av komplett,har slutta og kjøpe der for lenge siden.ble lei av alle feilvarer jeg måtte sende i retur til dem..

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Jeg har også referansekortet. Komplett har sagt at de kan gi meg en "go' pris" på et annet kort hvis jeg vil det. Avventer fortsatt svar fra de på hva det tilbudet vil være. Men jeg kommer til å sende GT kortet tilbake og mest sansynlig kjøpe meg et Sapphire x800pro VIVO istedet. Ja, jeg vet at det ikke gir like gode resultater i Doom3, men ATi jobber jo med å lage nye opengl drivere og dessuten så er det jo bare å flashe bios på kortet for å få 16 pipelines. Og prisen, 1000 kroner billigere enn GT GS kortet.

Lenke til kommentar

Da er mitt Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2600 GS" 430Plus mhz, Retail kort på vei i posten, fra PCutstyr.

 

Skal bli spennende å se om dette med bruk av referansekort gjelder for Ultra kortene også. I så fall blir det retur.

 

Uansett kan det se ut som jeg må flashe kortet med ny BIOS for å få det til å fungere optimalt(?). Leste litt om det på Gainward forumene, men p.g.a. at Ultra står overalt i trådene der, men like godt kan gjelde bare GT kort, er det litt vansklig å si om det gjelder 6800 Ultra kort. (Hvis du skjønte den er du god.... :ermm: )

 

Ser ut til at Gainward får kjørt seg på sine egne forum også, p.g.a. denne "trykkfeilen"(2.0ns istedenfor 1,6ns) og feil bilde(referansekort og ikke som på bildet).

 

-Men jeg vet fortsatt ikke om alt dette bare gjelder GT kort eller om det også gjelder "ekte" Ultra, hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
er referanskortes "så" mye dårligere hva er forskjellen bortsett fra kjøling og noe med minne?. Er det noen som kan svare på det :roll:

Poenget her er vel at Gainward kortene skal være 'overdimensjonert' - alt fra minne til GPU til kjøleløsning skal være spesiellt utplukket til deres kort.

Så de skal være spesiellt overklokkings vennlige, eventuellt stabile på høye hastigheter p.g.a. at de er overdimensjonert i forhold til referansen.

Et slikt Gainward kort koster også noe mer enn andre produsenters kort som regel.

 

Referansekortene er jo ikke dårlige - - men man har altså betalt for 'noe mer', og når Gainward da putter et helt vanlig ordinært kort i en eske som sier at det skal være spesialbygget av Gainward for å passe til deres høyere standard, da er noe galt.

 

Hvis man kjøper en BMW M3 med alle de riktige merkene til "M3 pris", men så oppdager at motoren er helt ordinær, ville man da sagt "ja ja - det er jo en bra bil uansett da"?

Lenke til kommentar

Bere lurer på noe her .

Selv om gainward har benyttet referanse design på PCB og kjøleløsning

kan de likså godt i teorien være "GS" kort vel .

 

GS "Golden sample" er tross alt bare det at det er brukt de beste plukkede GPU og minne chips .

Ingen hindring at disse kan monteres på ett referanse designet kort vel...

Lenke til kommentar

Hvor har folk fått det med seg at Gainward er noe bedre en andre korter. Folk sier at det er spesielt valgt etc. etc. Det finnes ikke ett gramm av info om dette fra Gainward selv uten om at de bruker "golden sample" i navn givingen men det gjør ikke dem noe Golden i det hele tatt.

 

Så en Factory Tour til Gainward fra HardOCP og de mottar bare vanlige GPUer fra NVidia som alle andre og kun tester kortene i BIOS på ett HK for dem pakker dem.

 

Litt teit å tro at dem er noe spesielle fordi Gainward selv gir dem "golden sample" i navnet.

 

Raskeste GF6800 Ultra kommer fra BFG, deres vannkjølte kort er på 470MHz men er ikke "golden sample" ;)

 

Simon

Lenke til kommentar

Herregud! Dette begynner å irritere meg grenseløst! Der ser ut som om det aldri kommer noen andre GT-kort til Norge. Jeg har ventet og ventet, brukt utallige timer hver dag på å lete etter kort på alle nettsjapper i Norge, men neida - datoene står like fullt som "ubekreftet". Skal man ha GT i Norge, MÅ man altså gå for de hersens gainward-kortene, noe som jeg ikke akter å gjøre! Blir så vanvittig provosert over å lese på amerikanske forum, der folk kan velge å vrake i alle mulige merker. Overser bransjen Norge, og hele Skandinavia for tiden?

Begynner å lure på om jeg heller skal gå for et x800pro nå, ser ikke hensikten i å vente mer. :cry:

[/rantmode=off]

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...