Gå til innhold

Gainward 6800GT GS @ komplett - referansedesign?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer vel til å teste det jeg også, men er det ikke bra nok så lagde jeg en avtale med en på kundservice på komplett om at de skulle skaffe det kortet til meg hvis jeg ikke var fornøyd! Flott service må jeg si! (men lang ventetid på tlf i dag...)

Lenke til kommentar
Ok, jeg får mitt Gainward 6800GT kort imorra.. fra Komplett. Hvis det stemmer dette med vifter og RAM, hvor mye har det egentlig å si for ytelse? Jeg vil ha hva jeg betaler for, men samtidig så gidder jeg ikke å bry meg hvis det er snakk om übersmå forskjeller som ikke øyet kan se (annet enn på tall fra benchmarks).

Ingen som kan svare? Hvis det er snakk om store ytelsesforskjeller så vil jeg benytte meg av angrerett og returnere kortet. De har jo faktisk x800pro VIVO kort på lager om dagen.

Hva mener du med, om det stemmer det som er sagt om vifter og ram?

 

Det jeg vet om Gainward kortet (Som jeg fikk i dag), så har kortet minne som er bedre å klokke, og lik design som PoV.

Vel, jeg bare ble litt skremt av den tråden. Mange som begynte å snakke om at de ikke ville ha det Gainward kortet osv. pga. kjøling og minne.

Er ingenting i veien med kjølinga. God GPU kjøling, med ramskinks på rammen.

Lenke til kommentar
Hei

 

Vi beklager litt sent svar på denne tråden, men måtte sjekke opp saken med Gainward. Som noen av dere skriver gjennom tråden, ja dette kortet er basert på referansedesignet. Altså en annen vifte enn den som er på bildet. Bildet fikk vi forøvrig på mail fra Gainward for noen få dager siden. Nå er det 50-99 kort på lager som har referansedesign. Neste levering med like kort har designet dere ser på bildet. Skulle det være noen fler spørsmål rundt dette osv er det fint om dere sender [email protected] så vil de guide dere videre mm.

 

:)

Ah, vel det bra bra å høre da. Har du noen anelse når neste parti kommer inn? Når dere går tomme for de kortene dere har? Håper dere får inn noen andre kort, fra andre merker - begynner å haste nå, doom 3 kommer snart! :D

Lenke til kommentar

Da har jeg ihvertfall fått mitt kort. Det er som det har blitt sagt: det er referansekortet. Jeg er splitta på om jeg skal benytte meg av angreretten og handle et x800pro VIVO kort istedet eller bare være fornøyd som det er. Det går mest på prinsippet liksom. Betalt mye penger for kortet og sett i forhold til prisen på et x800pro kort...... hmmmmmmm.....

Billigere kort som er like bra vs. vente minst ei uke til......

 

Det verste er at jeg sitter på jobb med kortet.... tror jeg må stikke hjem litt tidligere idag gitt :p

Endret av Doktor Progg
Lenke til kommentar

Hei, akkurat installert mitt nye Gainward 6800GT kort etter litt omorganisering i skuta (kortet er jo så sinnsykt "langt"!!).

 

Kjørte en 3dmark 2001SE benchmark med default settings. Fikk 15836 poeng. Jeg syns det høres ganske lavt ut.... er det lavt (p4 2.6ghz, 512mb ram, abit ic7-g HK)??

 

Nview står da med default settings (AA og AF satt til "application").

 

Noen som har noen tall jeg kan sammenligne med?

Lenke til kommentar
Har selv gainward gt kortet med referanse design, klokker greit til 400/1100, krever ikke mer enn det av kortet og har ikke hatt noen problemer med det, så jeg ser ikke noe poeng i å begynne noe lengre klagesak med komplett over dette.

Det er ikke meningen å henge ut noen, men jeg ville vite hva det er jeg får når det ikke stemmer med bilde og spesifikasjoner, jeg betaler jo for en vare. Er det bare det at det er en annen kjøling eller er det noe mer som ikke stemmer her, og har det noe å si at det er et "referansekort". Dette er da ikke å henge ut noen?.

Det svaret jeg fikk fra Komplett sier ikke noe som gjør at jeg ble noe klokere,så det er vel bare å vente til mandag å se da. :hmm:

Lenke til kommentar

Vel, dette er hva jeg fikk som svar fra komplett på mail i dag:

Hei.

 

Har fått innkjøper til å sjekke dette fysisk nede på lageret og sier;

 

Har sjekket lageret og de er vanlig referansedesign fra nVIDIA !

 

Jepp jepp, kommer definitivt ikke til å kjøpe dette kortet da.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en av de siste bulkpakkene ' Gainward GeForce 6800GT 256MB 2.0ns DDR3 AGP "Ultra/2400 Golden Sample" ' hos www.pcutstyr.no

 

 

Bulk pakken har Package Bar Code: 471846200-6039, og er et "Golden Sample" kort

ifølge http://www.gainwardusa.com/products/vga_2400dt.htm

 

Kortet har referansedesignet viftekjøling, og ikke den røde "Enhanced FanCooling" vifta.

 

EDIT: Har testet kortet flere ganger i 3DMARK03, opplever glitches og faktisk heng av sekunders varighet.

Fikk faktisk lavere 3DMARK03 score når jeg enablet Enhanced Mode settings !

Kortet er altså ikke stabilt på 400/1100. Har lest om dette problemet tidligere. Sticker sier 5.40.02.15.02 mens Experttool rapporterer BIOS Version 5.40.02.15.01. Skal forsøke å finne den biosoppdateringen.

 

Jeg planlegger uansett å vannkjøle kortet når www.dangerden.com får ferdig de nye nvidia 6800 blokkene som dekker GPU og RAM.

 

Jeg er ikke (edit) fornøyd med kjøpet.

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar
Hei, akkurat installert mitt nye Gainward 6800GT kort etter litt omorganisering i skuta (kortet er jo så sinnsykt "langt"!!).

 

Kjørte en 3dmark 2001SE benchmark med default settings. Fikk 15836 poeng. Jeg syns det høres ganske lavt ut.... er det lavt (p4 2.6ghz, 512mb ram, abit ic7-g HK)??

 

Nview står da med default settings (AA og AF satt til "application").

 

Noen som har noen tall jeg kan sammenligne med?

Kjør en 3Dmark03 da mann ;)

 

Kortet er jo DX9 basert, ikke DX8.

Lenke til kommentar
Hei, akkurat installert mitt nye Gainward 6800GT kort etter litt omorganisering i skuta (kortet er jo så sinnsykt "langt"!!).

 

Kjørte en 3dmark 2001SE benchmark med default settings. Fikk 15836 poeng. Jeg syns det høres ganske lavt ut.... er det lavt (p4 2.6ghz, 512mb ram, abit ic7-g HK)??

 

Nview står da med default settings (AA og AF satt til "application").

 

Noen som har noen tall jeg kan sammenligne med?

AA og AF Skal du skru av,og image settings skal stå på high performance.

3Dmark 2001 sjekker marskina generelt,så scoren din der er antagelig

cpu relatert.

Fikk med en 2,4@2,6GHz:

Aquamark3 54002

3Dmark03 10740

3Dmark2001 16800

 

Med 3,0GHZ:

Aquamark3 61236

3Dmark03 11050

3Dmark2001 18688

 

3Dmark03 med pov6800GT klokka til 400/1100- 12214p.

Mulig du har betalt litt for mye for kortet, men det er ikke noe dårlig

kort du har kjøpt deg :yes:

Min marskin:

Abit IC7-max3

1024 Twinmos

Pov6800GT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...