Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en app som heter My movies for å ha oversikt over hva jeg har av fysiske filmer. Finnes til Windows, iOS, Mac, Android++ Veldig greit å kunne slå opp for å se om jeg har en film når jeg er i butikken eller skal handle på nett.

Man legger til filmene ved å scanne strekkoden, enten bulkvis eller en og en. Jeg har "bare" 132 filmer etter at jeg hadde en forholdsvis stor opprydning for et par år siden. 


edit: rettet skrivefeil.

Endret av ilpostino
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ilpostino skrev (2 timer siden):

Jeg bruker en app som heter My movies for å ha oversikt over hva jeg har av fysiske filmer. Finnes til windows, iOS, Mac, Android++ Veldig greit å kunne lå opp for å se om jeg har en film når jeg er i butikken eller skal handle på nett. Man legger til filmene ved å scanne strekkoden, enten bulkvis eller en og en. Jeg har "bare" 132 filmer etter at jeg hadde en forholdsvis stor opprydning for t par år siden. 

Takk for tipset...

Jeg blir gal når jeg tror jeg eier en film, også er den lånt vekk eller solgt.

Jeg må rydde endel også, pga plassmangel, men har lært at jeg skal være ekstra forsiktig da jeg har solgt.

Er også mye b-film jeg angrer at jeg solgte. mange kule DVD bokser og blurays som jeg angrer jeg solgte, etter at jeg kjøpte de i ny versjon, Blu-ray etc Nå bruker jeg boder og bakrom på hyller til dvds alt jeg kan.

Har kjøpt Argento Blu-ray boksen, men beholder dvd samling tilfelle Blu-ray er klippet istykker.

Det Værste jeg vet er kryssklipping og kastrering av film...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 15.6.2021 den 14.51):

Har kjøpt Argento Blu-ray boksen, men beholder dvd samling tilfelle Blu-ray er klippet istykker.

Vil tro, eller håpe på, at disse er ubesudlet av sadistiske hender, som da vil kutte og klippe i vei alt de enn måtte mislike. Dessverre henger fortsatt minnet av en del kjipe bomturer, da med uheldige innkjøp av region 2 DVDer, særlig innen skrekk og action genren, fortsatt godt igjen. Måtte dermed bite i det sure eplet, og handle samtlige av disse ofrene fra sensursaksas inntreden, på ny, og da i dyrere og mer knotete/vanskeligere region 1 utgaver å oppdrive. 

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (På 11.6.2021 den 10.08):

Skal man begynne å glede seg?  eller blir det bare en form for filmfest som de stadig har?

Tok meg en kjapp titt innom, men er så vanvittig mye film og ikke alltid lett å sortere/lete frem de man har lyst på eller interessert av, og nei, tror jeg lar denne gå meg glatt forbi. Har ikke fått alle filmene fra bestillingen min, enda. Så ingen vits i å stresse, og vil tro det kommer flere slike filmfester fremover fra det holdet.

Likevel, for de som er interessert i en potensiell god deal, så er det sikkert flust av film, musikk og bøker som kan være kjekt å lete opp.

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (2 timer siden):

Tok meg en kjapp titt innom, men er så vanvittig mye film og ikke alltid lett å sortere/lete frem de man har lyst på eller interessert av, og nei, tror jeg lar denne gå meg glatt forbi. Har ikke fått alle filmene fra bestillingen min, enda. Så ingen vits i å stresse, og vil tro det kommer flere slike filmfester fremover fra det holdet.

Likevel, for de som er interessert i en potensiell god deal, så er det sikkert flust av film, musikk og bøker som kan være kjekt å lete opp.

Nokså lunken selv..mer opptatt av fotball for tiden. Skal ta et dypdykk i løpet av helga og muligens det blir en liten bestilling.

Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (7 timer siden):

mer opptatt av fotball for tiden. Skal ta et dypdykk i løpet av helga

Ja, det kan bli litt vel mye, på en og samme tid. Blir nok til at jeg vil forsøke å se an igjen før helgen er omme. Er interessert i den 4 for 600 kroner dealen, og hvor det er fortsatt mye dansk film jeg kunne tenkt å bli bedre kjent med. 

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (11 timer siden):

Vil tro, eller håpe på, at disse er ubesudlet av sadistiske hender, som da vil kutte og klippe i vei alt de enn måtte mislike. Dessverre henger fortsatt minnet av en del kjipe bomturer, da med uheldige innkjøp av region 2 DVDer, særlig innen skrekk og action genren, fortsatt godt igjen. Måtte dermed bite i det sure eplet, og handle samtlige av disse ofrene fra sensursaksas inntreden, på ny, og da i dyrere og mer knotete/vanskeligere region 1 utgaver å oppdrive. 

På Kill Bill 1? Blir Uma Thurman tisset på av en dverg før hun begraves levende.

Det var sef sensurert og klippet bort på Blu-ray boksen..

Ellers har du jo Star wars Blu-ray som er voldtatt av Regissøren.

Hero oversettelse fra triologen irriterer meg blå at han sier kommunistisk "Vårt land" our country..

Istedenfor det poetiske og filosofiske "Alt under Himmelen".

Og la "Alt under Himmelen" bestemme vår sak.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (12 timer siden):

den 4 for 600 kroner dealen

Oj, her gikk det litt kjapt i svingene. Det var selvsagt 6 for 400, ikke omvendt. 

Gouldfan skrev (10 timer siden):

På Kill Bill 1? Blir Uma Thurman tisset på av en dverg før hun begraves levende.

Det var sef sensurert og klippet bort på Blu-ray boksen..

Jøss, nå er det en god stund jeg så igjen Kill Bill filmene (høst 2012), men en dverg som skvetter på Uma? Det må jeg ha glemt fullstendig, og jeg har filmene på DVD og Blu-ray, men sist gang så man dem jo da på førstnevnte format.

Gouldfan skrev (10 timer siden):

Ellers har du jo Star wars Blu-ray som er voldtatt av Regissøren.

Er ikke stort sett alt av de originale (tenker de 3 første, eller beste i serien) blitt tukla og rota med, siden gjenutgivelsene på kino i 1997? Tenker CGI og andre latterlig men likefult også, irriterende forandringer i karakterutseende/ansikt osv. 

Fant faktisk noen DVDer, for et par år siden, der den originale trioen, ikke hadde blitt tukla med. Hvert fall så de vil ha det til. Men disse har vel mye dårligere bilde og lydkvalitet (ingen tekst) enn de som har blitt omgjort, gang på gang siden.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (3 timer siden):

Oj, her gikk det litt kjapt i svingene. Det var selvsagt 6 for 400, ikke omvendt. 

Jøss, nå er det en god stund jeg så igjen Kill Bill filmene (høst 2012), men en dverg som skvetter på Uma? Det må jeg ha glemt fullstendig, og jeg har filmene på DVD og Blu-ray, men sist gang så man dem jo da på førstnevnte format.

Er ikke stort sett alt av de originale (tenker de 3 første, eller beste i serien) blitt tukla og rota med, siden gjenutgivelsene på kino i 1997? Tenker CGI og andre latterlig men likefult også, irriterende forandringer i karakterutseende/ansikt osv. 

Fant faktisk noen DVDer, for et par år siden, der den originale trioen, ikke hadde blitt tukla med. Hvert fall så de vil ha det til. Men disse har vel mye dårligere bilde og lydkvalitet (ingen tekst) enn de som har blitt omgjort, gang på gang siden.

At dvergen tisset i ansiktet på Uma burde folk fått med seg. Tror han bare spytter i blurayen.

Det var på kanten ja, men faen er værre ting på Blu-ray og dette med kunstnerlig frihet, det er en hevnfilm og noe må jo hevnes.

Lenke til kommentar

Hadde de gjort det med Pulp fiction feks med gimp eller der Travolta dør på dass så hadde det vært skandale. Samme med Reserviour Dogs.

Jeg holder Kill Bill skyhøyt en av Tarantinos  aller beste, og han har ikke lagd en eneste film jeg ikke elsker. Et levende, spøkende og snakkende GENI!!!

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (7 timer siden):

det er en hevnfilm og noe må jo hevnes.

Blir vel aldri noe av en Kill Bill Vol. 3? Var jo i årevis rykter om at selveste Chuck Norris, kom til å ta over for David Carradine, da som hans bror/slektning.

Har ikke sett verken Pulp Fiction eller Reservoir Dogs på en mindre evighet, men så de jo tross alt, vel, meget mye og ofte, på tidlig 00-tallet, og så mista en vel litt taket på Tarantino, da med senere filmer ala Inglorious Basterds og Death Proof. Ville så gjerne like dem, men nei, de ga negativt utslag på rating stigen. Men Django Unchained og The Hateful Eight, det var nå langt mer i min gate, og burde vel få gjort noe med Once Upon a Time in Hollwyood også, men en ting av gangen.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (5 minutter siden):

Blir vel aldri noe av en Kill Bill Vol. 3? Var jo i årevis rykter om at selveste Chuck Norris, kom til å ta over for David Carradine, da som hans bror/slektning.

Har ikke sett verken Pulp Fiction eller Reservoir Dogs på en mindre evighet, men så de jo tross alt, vel, meget mye og ofte, på tidlig 00-tallet, og så mista en vel litt taket på Tarantino, da med senere filmer ala Inglorious Basterds og Death Proof. Ville så gjerne like dem, men nei, de ga negativt utslag på rating stigen. Men Django Unchained og The Hateful Eight, det var nå langt mer i min gate, og burde vel få gjort noe med Once Upon a Time in Hollwyood også, men en ting av gangen.

Tarantino er noe helt eget for meg, det er kunst rett og slett, og jeg klarer ikke rangere de iforhold til noe annet, annet enn att Pulp Fiction er en sykt kul film...

Jeg liker alt han har signert, bare fordi alt er så stilig, og Castingen hans er alt fra Genialt til ærefrykt for glemte legender...

Når Tarantino gir ut noe nytt, så storkoser jeg meg enten det er Vampyrer, ranere, Nazier, Ninja eller Bounty hunters eller filmstjerner eller Cowboys.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

glemte legender...

Jeg skulle likt å sett han lage film, i en tid hvor typer som Charles Bronson og Lee Van Cleef fortsatt var i live, og i noenlunde form. Har på følelsen av at det kunne ha blitt interessant underholdning ut av det, uansett hvor mye eller lite tid, disse barskingene hadde fått på skjermen.

Er glad typer som Don Johnson og Kurt Russell har blitt flittig og godt benyttet i hans nyere filmer, samt Bruce Dern. 

Travolta fikk jo et solid løft, eller spark i "baken", etter innsatsen i Pulp Fiction, og det ble jo en viktig og innholdsrik periode i årene som fulgte. Håpet at Mickey Rourke skulle få noe lignende etter Sin City og senere The Wrestler, men falt dessverre raskt tilbake under radaren, og ned i utallige møkkafilmer, men moro så lenge det varte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Wrestler er Jo enorm da, der har du en annen regissør jeg digger og samler på. Aronofsky.

Synes Bullet med Rourke har sin sjarm, og jeg synes Angel Heart med De Niro også er meget bra, samt Spun ellers har han jo spilt mye bad guy I det siste.

 

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (16 minutter siden):

Synes Bullet med Rourke har sin sjarm, og jeg synes Angel Heart med De Niro også er meget bra, samt Spun ellers har han jo spilt mye bad guy I det siste.

Husker det var en del hype om kring det at Rourke ville ha gode muligheter til vinne en Oscar for The Wrestler, men hvor han så raskt avfeide det hele, da med at han hadde brent for mange broer på tampen av 80 og utover 90-tallet. Vil tro at han har levd et ganske så hardt og ærlig liv, kanskje litt vel mye og ofte, da for å få tilpass igjen i de de "rette" traktene. Var det ikke Kim Basinger som omtalte ham (etter Nine and a Half Week) som "The Human Ashtray"?

Boksekarrieren og at han ofte sa det han mente, og ikke brydde seg så særlig om hva folk måtte mene om hans livstil, gjorde vel at han fikk flere fiender, enn venner i den bransjen, men gjorde jo det kortlevde comebacket kanskje desto mer givende for Mickey, som fikk bevist hvilken dyktig skuespiller han en gang var, og fortsatt kunne være.

Men digger at han fikk god drahjelp av Sylvester Stallone, når svært få i Hollywood ville ta i ham med ildjern, som jeg tror Rourke omtalte tiden før Get Carter (2000) remaken ble lagd. 

Ja, Bullet er faktisk en av de litt glemte krim-thrillerne, med et herlig galleri av typer og særlig Ted Levine er i form der, som en noe "spesiell" Vietnam veteran.

Av andre 80-talls filmer jeg liker godt med Rourke, må jo Year of the Dragon (1985) nevnes. Stor flopp, visstnok, men utrolig velspilt og spennende krim-thriller. Ellers er Barfly (1987) et must, mens den noe undervurderte Homeboy (1988) er en annen liten Rourke perle, som byr opp på en av mine favoritt scener, med Rourke og Walken, sittende å diskutere kvinner og livet:

Dessverre har vel han også levd meget selvdestruktivt. Han er jo nesten ugjenkjennelig, hvert fall om en har sett en del av hans 80-talls filmer, og gjort et stort byks til 00-tallet og utover. Boksingen hjalp vel ikke på, og sjansene for leading men roller er vel ikke så store da, men hans herja utseende, var perfekt match for The Wrestler og Sin City.

Endret av Frank.N.Steen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Glemte jo helt å nevne en annen Rourke favoritt (tror faktisk han hater filmen, eller kanskje var det innspillingen?) men skulle ønske at han gjorde langt flere actionfilmer, for Mickey var bad ass i hop med Don Johnson i den elleville buddy-cop filmen Harley Davidson and the Marlboro Man (1991). En film der ville vært perfekt match, med Road House (1989) som ei to filmer på rappen deal.

1cfolj.gif

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (21 minutter siden):

Glemte jo helt å nevne en annen Rourke favoritt (tror faktisk han hater filmen, eller kanskje var det innspillingen?) men skulle ønske at han gjorde langt flere actionfilmer, for Mickey var bad ass i hop med Don Johnson i den elleville buddy-cop filmen Harley Davidson and the Marlboro Man (1991). En film der ville vært perfekt match, med Road House (1989) som ei to filmer på rappen deal.

1cfolj.gif

Den husker jeg vi så på kino faktisk i steinalderen.... Tror det var med gutta fra barne og ungdomsskolen. Vi synes den var midt i blinken og dødskul. Men aldri sett den siden.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (11 timer siden):

Tror det var med gutta fra barne og ungdomsskolen. Vi synes den var midt i blinken og dødskul. Men aldri sett den siden.

Kanskje på høy tid, å gå fullt ut, huleboer style. Da for å se igjen gutta boys ta på seg pen klæra, og gå all out mot Las Vegas mafiaen. Filmen er selvsagt ingen "mesterverk", men likevel et fartsfylt og herlig b-film action eventyr å kose seg med, på en sen søndagskveld, i hop med noe god mat og drikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (På 18.6.2021 den 16.41):

en liten bestilling.

Vel, jeg greide ikke å dy meg, og røyk på en 6 for 4 filmdeal, samt et par andre impulsive kjøp, i siste liten:

Soul (2020)

Saigon Off Limits (1988)

Den Skyldige (2018)

Mord i Mørket (1986)

Skønheden og Udyret (1983)

Sidste Time (1995)

To amerikanske filmer, der det er lenge siden jeg har blitt særlig imponert over en ny animert film, og håper at Soul kan være av den bedre typen. Saigon Off Limits ble et klassisk impulsivt røska med meg, bare for å få fylt opp den siste og sjette filmen. Men har jo Willem Dafoe og Gregory Hines i hovedrollene, og virker som en interessant krim-thriller.

De 4 siste, er dansk film, og håper hvert fall på at en av dem vil være en potensiell keeper/perle, for alle virker interessante, men De største helte skuffet veldig, og nei, vil helst beholde flest mulig, men vi får se.

Ellers ble det også handlet inn et par andre:

Link (1986)

Batman: The Long Halloween Part One (2021)

The Far Country (1954)

Link husker jeg fra Showtime Nordic, der en sjalu apekatt, ute i en avsides liggende villa, bodde i hop med sin eier (Terrence Stamp) og i det vakre Elisabeth Shue ankom, startet problemene. Ikke sett siden, men alltid hatt lyst til å gi denne skrekk-thrilleren, en ny runde. 

Er nesten mer spent på de nyere animerte Batman filmene, enn den kommende The Batman, og slo til på The Long Halloween Part 1, som har slippdato i dag, og hvor del 2 slippes om røflig en måneds tid. Håper på noe ala de to herlige The Dark Knight Returns Part 1 og 2, der kom ut i 2012 og 2013. 

The Far Country var et impulskjøp, mest grunnet at jeg har sansen for James Stewart, men innser at etter å ha sett ham i The Flight of Phoenix, så er det noe mer givende å se en eldre og mer gretten utgave av Stewart, enn den yngre og noe "klumsete" og sjarmerende versjonen. Uansett, virker som en spennende western film, og blir det suksess, kanskje sjekke ut et par til av hans senere filmer fra 50 og 60-tallet.

Nå fikk jeg ikke med meg, hva som sto på menyen av Black Summer dagstilbudet som var på lørdag, men søndagens skjema, var ikke særlig fristende. Karl og Co boksen, til pluss 250 tja, raska jo med meg Mot i Brøstet til en 50-60 kroner i ei bruktsjappe, helt ny i høst 2019. Og tror jeg så et par episoder, før man innså at nostalgien kan kun dekke over, såpass mye, før en innser at dette var ikke så "fantastisk" moro i det fulle og hele. Så nei, sikkert et must for Karl Reverud fansen, men tror jeg aldri vil greie å komme meg gjennom en slik boks, så lot det være.

Ga opp å se etter særlig mer film, hvert fall for denne gangen. Det kommer nok sikkert flere tilbud fremover, men nå for det holde, for denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (1 time siden):

Batman: The Long Halloween Part One (2021)

Er nesten mer spent på de nyere animerte Batman filmene, enn den kommende The Batman, og slo til på The Long Halloween Part 1, som har slippdato i dag, og hvor del 2 slippes om røflig en måneds tid. Håper på noe ala de to herlige The Dark Knight Returns Part 1 og 2, der kom ut i 2012 og 2013. 

Denne gleder jeg meg til, men er generelt blodfan av DC Animated Universe, DC Universe Animated Original Movies og DC Animated Movie Universe. Milevis bedre enn DC Extended Universe på absolutt alle måter, og jeg gleder meg langt mer til filmer i en av de animerte universene, enn til noe som helst fra DCEU.

 

Har du sett Batman: Soul of the Dragon? Det er på ingen måte en ren Batman-film, og Batman er mer en bikarakter enn noe annet. Hele filmen er en eneste stor homage 70's grindhouse og Bruce Lee, blaxploitation og 70's martial arts-filmer. Knallbra voice casting med legender som Mark Dacascos, Michael Jai White og James Hong, og soundtracket er bare helt absurd fett. Funky som bare pokker.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...