Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

I dag kom det tre filmer i posten:
Bullet Train (2022) i 4k Atmos / Vision
Those Who Wish Me Dead (2021) blu ray
Nordsjøen (2021) blu ray
Har sett KUN  Those Who Wish Me Dead så langt. prøver å få tid til minst en av de andre etter mat.
Those Who Wish Me Dead er grei nok, absolutt verdt å se! (Fant ut at denne stod på bestillingslista fra Platekompaniet som 4k film, men nei, den kom aldri!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bullet Train var dødsfet, og en av årets mest underholdende filmer for min del. Storkoste meg fra start til slutt.

 

Men filmen jeg gleder meg mest til i år er utvilsomt Terrifier 2:

TERRIFIER 2 Poster Teases a Funhouse of Horror!

 

Terrifier var virkelig en perle av en film, og absolutt alt tyder på at Terrifier 2 er på et helt annet nivå. Art the Clown er en genuint creepy og jævlig villain, og utvilsomt tidenes feteste (film)klovn!

Lenke til kommentar
""" skrev (4 timer siden):

Bullet Train var dødsfet

Vel og merke hvis du ELSKER sjangeren.. Ble litt vel masete etter min smak nå 5 minutter etter at den er sett.. Hadde satt meg i 'godstolen' men de hadde ikke skjønt poenget med Atmos tror jeg... 🙂

Og da startes Nordsjøen (2021) blu ray.
Vanligvis er jeg IKKE begeistret for Norsk film da det irriterer meg at de absolutt skal banne hele tiden. Får se om det gjelder denne..

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Woff skrev (2 timer siden):

Vel og merke hvis du ELSKER sjangeren.. Ble litt vel masete etter min smak nå 5 minutter etter at den er sett.. Hadde satt meg i 'godstolen' men de hadde ikke skjønt poenget med Atmos tror jeg... 🙂

Og da startes Nordsjøen (2021) blu ray.
Vanligvis er jeg IKKE begeistret for Norsk film da det irriterer meg at de absolutt skal banne hele tiden. Får se om det gjelder denne..

Årsaken til at jeg ofte er skeptisk er Axel, han har vært med i noen bra filmer da, men mye herk også.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (4 minutter siden):

er jeg usikker på om jeg noensinne vil kjøpe en fysisk film igjen.

DET er jo akkurat derfor markedet forsvinner.. Alt for mange som bare skal strømme alt!
Ikke at jeg fatter at du ikke kan finne noe å kjøpe da! Har selv handlet plater (på blu ray) for 4 høvdinger bare i dag..

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Woff skrev (23 minutter siden):

DET er jo akkurat derfor markedet forsvinner.. Alt for mange som bare skal strømme alt!
Ikke at jeg fatter at du ikke kan finne noe å kjøpe da! Har selv handlet plater (på blu ray) for 4 høvdinger bare i dag..

Jeg var egentlig klar for å kjøpe en OPPO UHD Bluray-spiller når de plutselig annonserte at de gikk ut av markedet. Nå har de fleste etablerte aktørene gitt seg. Noen nye har kommet til men typisk i eksklusive prisklasser. Playstation og xbox i siste utgaver har såvidt jeg forstår betydelige kompromisser som UHD-avspillere?

Ut over det så er det bare noen få filmer jeg er interessert i å se mer enn en gang. Jeg har en vegg full av DVDer hvor jeg har sett de fleste bare en gang.

Selv om Interstellar og Bladerunner og noen få til er fantastiske filmer med lydspor som fortjener god avspilling så er det dillete å skulle kjøpe dem enda en gang.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 minutt siden):

dillete å skulle kjøpe dem enda en gang

Er jo absolutt enig med deg, har på enkelte titler kjøpt disse på VHS, laserdisc, dvd, blu ray og nå på 4k! Jeg ser riktignok filmene flere ganger hvis de er bra nok da!
Har 5 spillere her i hula, den som brukes MINST til plater er XboxOne S da jeg ikke liker plastikk i lyd og bilde.. 🙂 🙂
 

Lenke til kommentar
Woff skrev (3 timer siden):

Og da startes Nordsjøen (2021) blu ray.
Vanligvis er jeg IKKE begeistret for Norsk film da det irriterer meg at de absolutt skal banne hele tiden. Får se om det gjelder denne..

Da har jeg sett Nordsjøen, den filmen vil nok aldri bli spilt her igjen. Den fikk 2/10 på IMDb av meg og da var jeg snill.
Det STØRSTE minuset var lyden! DTS-HD 5.1 høres bra ut, men jeg slet virkelig med å forstå det som ble sagt. Helt elendig mix her, tale kun i senter som blir druknet av sidekanalene.. Og med 'skuespillere' som ikke har toneleie eller som har en elendig dialekt.. FYSJ!

Lenke til kommentar
Woff skrev (1 time siden):

DET er jo akkurat derfor markedet forsvinner.. Alt for mange som bare skal strømme alt!
Ikke at jeg fatter at du ikke kan finne noe å kjøpe da! Har selv handlet plater (på blu ray) for 4 høvdinger bare i dag..

Det kommer ikke til å forsvinne, det selges fortsatt DVD og CD, Vhs er dødt da annet enn på messer i Sverige.

knutinh skrev (1 time siden):

Boxer med Allo Allo, Hotell i særklasse og Blackadder.

Fordi jeg ikke fant disse på strømmetjenester og jeg ville utsette avkommet for Engelsk humor.

Så lenge 4k Bluray er nærmest dødt så er jeg usikker på om jeg noensinne vil kjøpe en fysisk film igjen.

-k

Vel da har du litte apetitt på Film og tv-serier, og de som ikke har uhd spiller vet ikke hva de misser. Selv den rimelige som jeg har, har rått bilde.

Dessuten lar jeg ikke Netflix og Amazon etc bestemme menyen, kommer det en film som jeg vil se og jeg ikke får sett den på Kino eller stream så kjøper jeg den.

Stream er absolutt bra, både på film og musikk, men er det noe jeg virkelig vil ha og liker, eller vil se så kjøper jeg det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (14 timer siden):

Stream er absolutt bra, både på film og musikk, men er det noe jeg virkelig vil ha og liker, eller vil se så kjøper jeg det.

Er ikke der at jeg streamer musikk da! Sitter akkurat nå og NYTER Abbey Road i Atmos! At jeg samtidig har menyen på tv-skjermen gjør bare opplevelsen så mye bedre! Det flakser noen kråker over av og til da!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (7 timer siden):

Er ikke der at jeg streamer musikk da! Sitter akkurat nå og NYTER Abbey Road i Atmos! At jeg samtidig har menyen på tv-skjermen gjør bare opplevelsen så mye bedre! Det flakser noen kråker over av og til da!

 

Nå tordner det som bare det, så blir nok streaming fra mobilen i kveld med Dragonfly.

Lenke til kommentar

Du var på jakt etter symfonimusikk på plate, Gouldfan?
Sjekk ut disse:

Danish National Concert Choir: Morricone Duel: The Most Dangerous Concert Ever
Danish National Symphony Orchestra: Agents Are Forever
Danish National Symphony Orchestra: Fantasymphony
Danish National Symphony Orchestra: Galaxymphony
Danish National Symphony Orchestra: Galaxymphony II
Danish National Symphony Orchestra: Gaming In Symphony
Danish National Symphony Orchestra: Hollywood Gala
Danish National Symphony Orchestra: Murder At The Symphony

Bra bilde, fantastisk lyd, film-musikk i 5.1 miks. Anbefales!
 

Endret av Woff
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (19 minutter siden):

Du var på jakt etter symfonimusikk på plate, Gouldfan?
Sjekk ut disse:

Danish National Concert Choir: Morricone Duel: The Most Dangerous Concert Ever
Danish National Symphony Orchestra: Agents Are Forever
Danish National Symphony Orchestra: Fantasymphony
Danish National Symphony Orchestra: Galaxymphony
Danish National Symphony Orchestra: Galaxymphony II
Danish National Symphony Orchestra: Gaming In Symphony
Danish National Symphony Orchestra: Hollywood Gala
Danish National Symphony Orchestra: Murder At The Symphony

Bra bilde, fantastisk lyd, film-musikk i 5.1 miks. Anbefales!
 

Takk skal notere det, nå står derimot Apocalypse now spesial utgaven på 4k som jeg tror du anbefalte, samt alle Symfoniene til Gustav Mahler på Blu-ray boks....

Selvom det er bra pris på de så koster det litt, og jeg har andre kjøp på gang også.

Men der er notert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Handlet inn en del VHS film siste tiden:

Film:

The Banker (1989) - Big Box VHS

Sett tidligere, men utrolig stilig svensk videotape utgave, og husker ikke for mye av plottet, men noe om en sinnssvak jappe-fyr, der flyr rundt i bar overkropp med ei pil og bue? og myrder luksusprostituerte på nattetid. Nesten litt Patrick Bateman i alt,, men uansett, inn kommer Robert Forster som politimann og tja, skal bli interessant å se om den kanskje står seg igjen bedre ved et nytt besøk.

Dirty Laundry (1987) - Big Box VHS

Har ei følelse av at flere av disse utrolig stilige Big Box utgavene, særlig med ekstremt kreative og artige coverdesing og norske oversettelser, tvilsomt er noen "mesterverker", hvert fall uti fra ratings fra IMDb. Men ålreit, dem om det, Den Ville Jakten På Millionen heter den på norsk, og ser ut som noen har virkelig tatt seg kreative friheter angående coverart, der Crockett og Tubbs fra Miami Vice er inkludert, og ja, masse fokus mot barmfagre babes på baksiden, men må nesten bare ha den med, og kosta ikke mer enn 40-50 kroner, som kanskje er et par tiere for mye, men vel, ikke ofte en "snubler" over norske utleiekassetter med usette 80-talls "perler".

Warlock (1989) - VHS

Dansk videoutgave, med et papircover, ikke ulikt de dem ofte har over i Amerika, og denne var ikke engang tatt ut av plasten.
Tvilsomt noe av særlig "verdi", annet enn for fans av filmen, men utrolig frustrerende, for eneste måten å få ut kassetten, var å ødelegge pappcoveret, så nei, må vel ty til litt tape-fiksing etterpå.

Whore (1991) - Big Box VHS

Tja, aldri sett, men sikkert hørt om tidligere, og til en 30 kroner kan en jo gi den ei sjanse.

The Malibu Bikini Shop (1986) - Big Box VHS

Den norske utgave har bare viska ut Malibi, og kalt filmen for The Bikini Shop, ettersom det sikkert solgte litt mer.
Sikkert enda ei rølpete og forglemmelig teen-sex komedie, men baksiden av coveret er prydet med masse sexy babes, så hvert fall noe å se frem til.

Suvrvivor (1987) - Big Box VHS

Virker som ei post-apokalyptisk actionfilm, eller så en kan håpe på. Litt stivere i pris enn andre, men tja, har jo sans for denne type 80-talls underholdning, selv om det er et hav av crap mellom de virkelige godfilmene.

Last Resort (1986) - Big Box VHS

Eller Ferieforviklinger, der har ei tøff og ganske lik coverart, som Hardbodies filmene fra samme tiår.
Sikkert ingen tilfeldighet, for heite babes i minimalt med klær selger bra, men her har man Charles Grodin på tur med blant annet John Ashton, og denne var også litt stiv i pris, men håper at den kan være en av de som vil leve opp til coverpryden.
Må også nevne hvor stilig og flott detaljert denne Vestron International kassetten er, og selv der har det blitt brukt tid og krefter på å få ting til å se ekstra imponerende ut.

Say Anything... (1989) - Big Box VHS

Denne tar man ei øyeblikkelig "sjanse" på, ettersom det er notoriske Mayco (Har de gode filmene) som står bakom, og de var vel mest kjent for å kutte i filler utallige utgivelser, ikke bare de gode filmene.
Alltid hatt lyst til å se denne John Cusack klassikeren, men like greit å gjøre se, via VHS formatet, blir liksom ikke mer nostalgisk enn det.
Får bare håpe denne ikke er sensurert i hjel.

Moro igjen med disse advarsels stickerne på utsiden og innsiden av coverne: Denne filmen skal tilbakespoles før levering! Filmen skal leveres inn før kl: 19:00 osv.

Doin' Time on Planet Earth (1988) - VHS Big Box

Eller Hjelp, jeg er på jorden! Hm, hvor mange av disse norske Hjelp... alternative titlene finnes det? Må jo ha blitt brukt i utallige tilfeller, ofte med film som sikkert er så langt unna Hjelp vi på ferie/Vacation en kunne komme.

Hot To Trot (1988) - Big Box VHS

Tja, denne er jo selvsagt ingen stor komedie, sett før, og ikke lett å få tak i på DVD og hvert fall ikke Blu-ray, eller slik vil en tro, men litt kult med VHS (norsk attpåtil) og alltids likt Bobcat Goldthwait, spesielt på 80-tallet i film, mens flotte Virginia Madsen og John Candy som (stemmen til hesten) trekker også litt opp.

Honeymoon Academy (1989) - Big Box VHS

Eller I gode og Onde Dager, og virker som også Academy var godt benyttet, sikkert for å melke Police Academys suksess, men her får vi jo faktisk flotte Kim Cattrall samt Politiskole kollega Lance Kinsey (Proctor) pluss Christopher Lee, så tja, kan vel ikke være helt ræv?

Farligt Venskap (1995) - VHS

Eller Body Switch, dansk thriller med Ulf Pilgaard, og denne har jeg faktisk helt glemt, men holdt på å kjøpe inn for evigheter siden, mulig i et annet og litt mer nyere format. Coveret ser nå hvert fall interessant ut, og er man heldig, vil kanskje filmen være så den og.

Strip Search (1996) - VHS

Virker som en rimelig standard sen natte-kabel film, hvor Michael Pare og Pam Grier har noen av hovedrollene.

The Young Americans (1993) - VHS

Usett Harvel Keitel film, som tja, til 30 spenn, var bare å raske med seg, og håpe på det "beste".

Silk (1986) og Combat Academy (1986) - Big Box VHS

Tja, den var ny, to filmer i en og samme kassett. Og nok en gang innom ordet Academy, og hvor coveret også spiller på Police Academys klisjeer, sikkert samme designer også. Tror jeg har sett den, men veldig lenge siden. Silk derimot, aldri hørt om.

Tag (1982) - Big Box VHS

Eller Midt I Blinken, og denne har også vært på wathclista mi en stund, her får man jo navn som Bruce Abbott, Robert Carradine og Linda Hamilton, men sikkert før gjennombruddet med Terminator, ettersom coveret har ikke et eneste bilde av dama, så mulig de to mannlige skuespillerne var mer ettertrakta i bransjen, hvert fall på det punktet.

Darkman (1990) - Big Box VHS

Denne var jeg nok aller mest fornøyd med å handle inn, selv om en allerede eier den i flere ulike DVD versjoner, er det noe ekstra kult med ei original norsk utleie kassett, fra Esselte Video. Og denne vet jeg jo fra før av, er vel verdt å ha i samlingen, uansett format.
Synd Sam Raimi og Liam Neeson aldri gjorde noen av oppfølgerne, men de har jo sin sjarm de og.
Litt ekstra prisa opp, men hadde tvilsomt handlet inn om det sto Mayco på coveret, for da hadde vel filmen vært klipt i fillebiter, og håper inderlig at Esselte hadde litt snillere ry angående klipping og sensur.

Comic Book Villains (2002) - DVD

Aldri hørt om, men interessant gruppe med folk inkludert, og tja, impulsivt kjøp, gjort i siste liten.

Musikk:

Queensryche - Operation Mindcrime (1988) - CD

Tja, hadde ei skive av bandet, for årevis siden, og husker null og niks, gikk kjapt ut igjen, så kanskje lykkes litt bedre denne gang.

The Tubes - Going Down (1996) - CD

Ei dobbeltskive med bandets hits og mer til, fordelt over to CDer.

Ozzy Osbourne - Bark at the Moon (1983) - CD

Ikke fått hørt for mye på, men husker at den var slettes ikke så fæl, og mulig bruken av synth ikke helt falt i smak hos fansen av forgjengerne, men først 3-4 sporene er da ikke gærne. Tittelkuttet er jo alene verdt å ha skiva i samlingen for.

Tja, her er "røkla" fra musikkinnkjøp siste tid:

Yellow Magic Orchestra - Naughty Boys (1983) - CD
New Model Army - Thunder and Consolation (1989) - CD
Iron Maiden - A Real Live Dead One (1998) - CD
AC/DC - If You Want Blood You've Got It (1978) - CD
Van Der Graaf Generator - Still Life (1976) - CD
Thin Lizzy - Fighting (1975) - CD
OMD - Pacific Age (1986) - CD
Rainbow - Rising (1976) - CD
Rainbow - Ritchie Blackmore's Rainbow (1975) - CD
Kraftwerk - Tour De France Soundtrack (2003) - CD
Yello - You Gotta Say To Another Excess (1983) - CD
The Jam - Setting Sons (1979) - CD
Jethro Tull - Songs from the Wood (1977) - CD
Def Leppard - High 'n' Dry (1981) - CD
Thomas Dolby - Aliens Ate My Buick (1988) - CD
Paul Westerberg - 14 Songs (1993) - CD

Alt i alt, sikkert mye ræl som blir sett og hørt, og deretter pakka vekk eller gitt bort/kasta, men håper jo selvsagt alltids det vil komme noen skikkelige perler blant alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...