Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Frank:

La selv inn ei bestilling...soul er bra, men jeg hadde foretrukket at hele handlingen hadde foregått på landjorda. Saigon filmen har jeg usett..når det gjelder the far country:

Regissør Anthony Mann og James Stewart er en av de store samarbeidsduoene i filmhistorien mener jeg. Alle westernfilmene de laget sammen er veldig bra og kan trygt kjøpes inn i fremtiden hvis the far country faller i smak. Mann laget også man from the west, som muligens er hans beste western.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
""" skrev (18 timer siden):

Har du sett Batman: Soul of the Dragon?

Den må ha gått meg forbi, men får forsøke å hente den frem igjen om ikke lenge, for del 2 av The Long Halloween slippes vel 7 juli, så mulig det blir nok en animert Batman film handla inn.

Angående Batman, så forresten at det ligger et bilde av Michael Keaton (med grå parykk) som Bruce Wayne, fra den kommende The Flash filmen, ute på nettet.

Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (18 timer siden):

Regissør Anthony Mann og James Stewart

Gikk for ei nylig 2020 Arrow Blu-ray utgave, og glemte å nevne at den ble kjøpt inn hos Kvarn, ikke Platekompen. Prisen ville nok ha landa noenlunde på det samme, men Kvarn hadde ei leveringstid på ca: 2-4 dager, mens Platekompen hadde 8-16 dager, og da var det ikke noe å lure på.

Håper på en god og fin westernfilm, så denne skal bli interessant å se an fremover. Tviler på at det blir siste western filmen jeg handler inn med Stewart, og var jo innom Bandelero! hvor også Dean Martin, George Kennedy og Raquel Welch dukket opp, og syntes Stewart leverte godt de første 30-40 minuttene, men så ble det litt typisk Hollywood-western opplegg, men pang-pang og forhasta romantikk slengt på, og helt grei film, men ikke av typen som henger igjen for lenge i minnet.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (På 22.6.2021 den 11.26):

Gikk for ei nylig 2020 Arrow Blu-ray utgave, og glemte å nevne at den ble kjøpt inn hos Kvarn, ikke Platekompen. Prisen ville nok ha landa noenlunde på det samme, men Kvarn hadde ei leveringstid på ca: 2-4 dager, mens Platekompen hadde 8-16 dager, og da var det ikke noe å lure på.

Håper på en god og fin westernfilm, så denne skal bli interessant å se an fremover. Tviler på at det blir siste western filmen jeg handler inn med Stewart, og var jo innom Bandelero! hvor også Dean Martin, George Kennedy og Raquel Welch dukket opp, og syntes Stewart leverte godt de første 30-40 minuttene, men så ble det litt typisk Hollywood-western opplegg, men pang-pang og forhasta romantikk slengt på, og helt grei film, men ikke av typen som henger igjen for lenge i minnet.

Bandelero er usett for min del, muligens den eneste Stewart western jeg ikke har sett, men vanskelig å si da han har vært med i en del..skal ta meg en tur på letterboxd og sjekke ut filmene hans.

Lenke til kommentar

I dag leverte Platekompaniet følgende:

TOMMY Rockemusikalen av The Who med  original 5 kanals lyd! Systemet heter Quintophonic Sound® eller 5.0 SQ Matrix..
TAXI DRIVER 40 års utgave på to blu-rays
One Flew Over The Cuckoo's Nest
A Perfect World

Hadde titlene fra før, men på dvd. Sammenlignet Tommy til nå, utrolig mye bedre bilde OG lyd!

Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (14 timer siden):

Bandelero er usett for min del, muligens den eneste Stewart western jeg ikke har sett, men vanskelig å si da han har vært med i en del..skal ta meg en tur på letterboxd og sjekke ut filmene hans.

Stewart er nok min favoritt leading man, fra Hitchcock eraen, spesielt Rear Window Rope og favoritten over alle, Vertigo. Harvey og nå nylig sette Flight of Phoenix er også andre, jeg fint vil føye inn i en solid rekke av meget velspilte og gode Stewart filmer. Ser at Kvarn har flere spennende Blu-ray (import utgaver, flere tyske, men med engelsk tekst/lyd) med James Stewart i hatt og til hest, i 50 og 60-talls western filmer. 

Gregory Peck spilte vel også i en del western på 50 og 60-tallet? Har nå hvert fall sett ham i et par, også en skuespiller jeg har meget sansen for, og ble vel brukt i minst et par Hitchcock filmer han og.

Lenke til kommentar
Woff skrev (14 timer siden):

TAXI DRIVER 40 års utgave på to blu-rays
One Flew Over The Cuckoo's Nest
A Perfect World

Disse har jeg alle på DVD, men burde kanskje vurdere å oppgradere, hvert fall Taxi Driver over til Blu-ray. A Perfect World, likte jeg godt da man så den, første gangene, men av typen Clintern film, som jeg ikke likte like godt, ved senere besøk. Så den blir nok ikke oppgradert med det første.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (7 timer siden):

Stewart er nok min favoritt leading man, fra Hitchcock eraen, spesielt Rear Window Rope og favoritten over alle, Vertigo. Harvey og nå nylig sette Flight of Phoenix er også andre, jeg fint vil føye inn i en solid rekke av meget velspilte og gode Stewart filmer. Ser at Kvarn har flere spennende Blu-ray (import utgaver, flere tyske, men med engelsk tekst/lyd) med James Stewart i hatt og til hest, i 50 og 60-talls western filmer. 

Gregory Peck spilte vel også i en del western på 50 og 60-tallet? Har nå hvert fall sett ham i et par, også en skuespiller jeg har meget sansen for, og ble vel brukt i minst et par Hitchcock filmer han og.

Fint at du nevner Hitchcook, hadde glemt han litt vekk i det siste..har jo det lille prosjektet nå i sommer, men har blitt veldig opphengt i western filmer i det siste. Stewart og Peck er to store favoritter her i gården også, de var jo begge med i western filmen how the west was won. En film jeg setter høyt.

I likhet med Stewart var Peck med i mange western filmer,  bl.a the gunfighter som jeg likte veldig godt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Nettopp kommet inn døra, fra en hektisk bytur. Ble nå litt mer film og musikk på meg, og kanskje noe stivt i pris, men å handle fysisk fremfor online, er liksom noe spesielt, og veldig moro når en får muligheten til å "beføle" gjenstandene man vurderer å handle, ikke bare se og klikke "legg til kassen". 

Uansett, her er det jeg endte opp med:

Road Games (1981) - Limited Edition Blu-ray Special Release av Powerhouse Films. 

En meget heftig (i utseende) og fyldig filmboks, der er nummerert i 5000 opplag, og min boks har nr: 2493 på baksiden, bare for å slenge inn den infoen. Orker ikke liste opp alt, da det er svimlende mye bonus materiale å se frem til, men en tjukk booklet følger også med, og nei, en liten australsk kult-thriller perle dette, med Stacey Keach i toppform. Har filmen fra før, 2-3 utgaver på DVD, men ingen av disse gjør filmen noe særlig tjeneste, med tanke på middels bilde og lyd. Denne utgaven er altså splitter ny, og fra høsten 2020. Et must for fans av Hitchcock fans, spesielt Rear Window, og er ikke første gangen at regissør Richard Franklin hentet inspirasjon fra skrekkmesteren, over i sine egne, og var sammen med Brian De Palma, to av de beste på 70 og 80-tallet, i å fortsette å gjøre ære på arven til Hitchcock. 

Vel, da kommer jeg nok ikke til å handle inn den fremtidige svenske Retrofilm utgivelsen, som slippes på Blu-ray i høst. For tror at denne må jo være den ultimate godbiten, for fans av Road Games, men en skal selvsagt aldri si aldri, har jo opplevd skuffelser før, men overprisa og meget tøffe spesial utgivelser på DVD og Blu-ray, der medførte til at en måtte ut igjen, å lete opp andre steder, for en bedre versjon.

Iron Eagle II (1988) og Iron Eagle III: Aces (1992) - DVD

Bonus impulskjøp, gjort i siste liten. Fant disse Louis Gossett Jr. actionfilmene, i det jeg var i ferd med å forlate butikken. Kosta nesten ingen ting, og måtte nesten bare ha dem med meg hjem. Dessverre fant jeg ikke originalen, men likevel, håper på cheesy og artig sen 80-talls action. 

Peter's Friends (1992) - DVD

Nok ei, siste liten bonuskjøp. Aldri hørt om, men mange likandes folk, i denne tilsynelatende britiske romantiske drama-komedien. 

Klovn: The Final (2020) - DVD

Digger førstefilmen, og de første 5-6 sesongene, men så kom Kovn Forever (2015), og den var ikke så imponerende. Dessverre følte jeg det samme med sesong 7 av serien, der kom mange år etter sesong 6 og førstefilmen. Så, tja, forventer ikke all verden, men ville jo vært hyggelig om den tredje eventyret med Frank og Kasper, var et stort hakk opp i kvalitet og underholdning.

Mary (2019) - Blu-ray

Impuls, kun for å ferdiggjøre filmdealen med 3 for 250. Det var denne, eller Marwen, med Steve Carrell, og den tror jeg faktisk ligger ute på Netflix, og hvis ikke, så kommer det antageligvis flere tog. Uansett, denne filmen innehar Gary Oldman, med familie, utpå uberegnelig dypt vann, og håper på en liten godbit her, innen thriller genren.

Menneskedyret (1995) - DVD

Fortsetter mitt lille dykk inn i dansk cinema, og denne vurderte jeg å kjøpe inn, i forbindelse med Black Summer festen, men kanskje like greit at man da fant den i butikken i stedet. Virker som en interessant mørk komedie, det her. Men det kan en vel si om så mang en dansk film.

Dylan Dog: Dead of Night (2010) - Blu-ray

Igjen, et siste liten kjøp, grunnet billig pris, og tja, Peter Stormare med huggtenner på baksiden av coveret. Sikkert møkk, men er jo lov å håpe på underholdende, sådan.

Afdeling Q - DVD 

4 filmer, om en dansk krim-serie der jeg har kun hørt positive ting, om en av filmene, og var ikke klar før nå nylig, at det dreide seg om en filmserie. Var billigere å kjøpe inn hele filmboksen, enn filmene hver for seg, så da håper jeg på noen spennende sommerkvelder, fremover.

New Year's Evil (1980) - Blu-ray

Joda, denne måtte jo bare med hjem. Virker som en kjent slashertittel, mulig jeg har sett den, men instinktet sier nei, så tja, noe overprisa, grunnet import, men kul spesial utgave, fra 88 Films, i deres Slasher Classics Collection, og de leverte så absolutt varene, med tidligere innkjøpte Christmas Evil (1980), med tanke på bildekvalitet og overlegen i motsetning til tidligere DVD utgaver. 

Vel, måtte bare sjekke opp traileren, og nei, denne har jeg aldri sett før. Men dæven, den virker jo absolutt lovende.

Double Horror Feature av Eureka!: Night Wing (1979) og Shadow of the Dark (1976) - Blu-ray

Denne så rimelig tøff ut, litt sånn drive-in/grindhouse aktig preg over artworken, og vel, igjen, noe stiv pris, men håper hvert fall en av dem, kan være noe å samle videre på. Flere kjente navn er inkludert, deri blant Jan-Michael Vincent, David Warner, Strother Martin, Nick Mancuso og Stephen Macht, i noen av rollene. Usikker på hva det dreier seg om, men virker som skrekk-genren, ut i fra posteren til hver av filmene.

Batman: Soul of the Dragon (2020) - DVD

Vel, jeg får være tålmodig, og godta at det kan ta litt tid, før bestillingen av Batman: The Long Halloween Part 1, vil ankomme. Ettersom jeg valgte å inkludere alle filmene, fra forrige bestilling, i en bunke, og ettersom noen har 8-16 virkedager, så antar jeg at de kommer, når de kommer.

I mellomtiden, hadde det jo være kult, om denne falt i god jord, men jeg venter.

Villain (1971) - DVD

Aldri hørt om. Men dæven så tøff artwork og med skryt om at denne britiske krim-filmen, er på samme nivå/stil, som en annen stor favoritt, i Get Carter, måtte jeg bare gå for den. 

Breakout (1975) - Blu-ray

Nok ei Powerhouse Films nyutgivelse, og denne Charles Bronson filmen, har jeg aldri sett, men alltid hatt lyst til å se. Innehar også Robert Duvall, Jill Ireland og Randy Quaid.

The Annihilators (1980) - Blu-ray

Arrow utgave, der hørtes kjent ut, men tok en kikk på det tøffe coveret, og navnene som prydet baksiden, og nei, en gjeng eks Vietnam veteraner, mot lokalt avskum i et nabolag? Høres ut som en heftig underholdning det der ja.

White Fire (1984) - Blu-ray

Igjen Arrow Video, og denne har jeg faktisk vurdert å kjøpe før, men mulig via eldre DVD utgave. Innehar kult-tøffinger som Robert Ginty og Fred Williamson, og nei, håper på en interessant b-film, og mye tyder på at det er ikke langt i fra sannheten.

Jesse Stone: Lost in Paradise (2016) - DVD

Og der fant jeg altså den siste Jesse Stone filmen, med Tom Selleck også, til en veldig billig pæng. Mangler kun den neste siste, men alltid likt denne krimserien, og fin underholdning å se på sene sommerkvelder, gjerne når det begynner å bikke mot mørkere og kjøligere tider, i overgangen august/september.

Kinamann (2005) - DVD

Hakke peiling på hva man har i vente, kanskje like greit? Men kjøpt grunnet at jeg prøver igjen hellet, med dansk film, og ettersom Bjarne Henriksen (Festen) har hovedrollen, og virker å være en gjenganger i mye god dansk film.

Player (2013) - DVD

Casper Christensen fra Klovn suksessen, i hop med en helt ukjent fyr, og igjen et rent impulskjøp. 

Brawl in Cell Block 99 (2017) - DVD

På høy tid, at jeg fikk sett denna, for nesten "glemt" den bort. Likte jo veldig godt den gritty og hardstlående slow-burneren, der var Dragged Across Concrete (2018), og nei, ser absolutt lovende ut denna.

The Admirable Crichton (1957) - DVD

Visstnok en britisk klassiker, og sier meg i grunn ikke mye, annet enn at jeg burde få sett kanskje litt mer eldre britisk film. Kjøpt, da handlingen virket meget spennende, og håper på noe bra i retur.

Electra Glide in Blue (1971) - DVD

Nok et impulskjøp, grunnet at coveret hinter om et lignende plot/stil, ala Vanishing Point, som også kom ut samme tid. Virker som en potensiell kult-bil film, litt proto-Mad Max vibber av artworken, som jo ikke er dumt.

Ble et par album også handlet inn:

The Afghan Whigs - Congregation (1993) - CD

Digger Gentlemen (1993) og Black Love er heller ikke gæren, ikke fått hørt nok av 1965, men definitivt et band som innehar et sound som gjorde stort inntrykk på meg, for et par år tilbake, og fikk endelig tak i denne skiva, og til en meget hyggelig pris.

John Coltrane - A Love Supreme (1965) - CD

Jazz er vel ikke akkurat min sjanger, men har jo en del Miles Davis og Bill Evans album i samlingen, og mye bra og veldig behagelig musikk, bare det ikke blir 20 minutter lange improviserte saksofonsoloer, fullstendig blotta for melodi, men virker nå som en skive som kan være verdt å gi noen runder.

Supertramp - Breakfast in America (1979) - CD

Vel, jeg dumma meg ut når jeg ikke handla inn 10 kroner bruktskiva, for en eller to uker siden, men i dag dukket altså denne opp, i helt ny versjon/utgave, og via en 3 for 2 musikkdeal.

ABBA - The Visitors (1981) - CD

Endelig fikk man tak i denne, ofte hørt den bli omtalt som bandets beste og mest solide verk, så er glad den jakten er forbi. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (3 timer siden):

Dette så jo passe dyrt ut..var på nippet til å kjøpe road games under black summer, men lot det være i denne omgang. Blir vel noen runder med filmfester senere i sommer..

Ja, det blei noen kroner, men når det er kun knapt 2 fysiske butikker igjen i hovedstaden, hvert fall som jeg vet om, da blir en litt løs om penga, når fristelsene først dukker opp. Men blir nok en stund til noe slikt sprell, og kommer nok til å holde øye med fremtidige filmfester, både her og der.

Road Games er jo i grunn en utmerket film å se på sene sommerkvelder. Var vel via svensk tv 4, under en campingtur med familien, at jeg lista meg opp, og så den i mørket, godt tulla inn i soveposen, og husker den var ganske så spennende og guffen i perioder, men også utrolig morsom. 

Noe med den klassiske Hitchcock stemningen, der Franklin lykkes så godt med, og fantastisk kjemi mellom Keach og Jamie Lee Curtis, som endelig fikk litt kjøtt på beina å jobbe utifra, ikke bare løpe og skrike i utallige Halloween rip-offs.

Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (På 24.6.2021 den 18.45):

vel noen runder med filmfester senere i sommer..

Og der våkna jeg til at Platekompen tikka inn med en ny "mini-fest", med 4 for 250 kroner filmtilbud. Må være ærlig, jeg lot lede inn, men etter å ha bladd, og bladd, og bladd meg gjennom altfor mange titler, var knapt 1 jeg fant særlig fristende eller av interesse nok, til å vurdere å handle inn. 

Nei, tror jeg avstår denne gang. Sikkert kjekt for andre, men har fortsatt 7-8 filmer igjen på vent, og alle fra Platekompen.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (1 time siden):

Og der våkna jeg til at Platekompen tikka inn med en ny "mini-fest", med 4 for 250 kroner filmtilbud. Må være ærlig, jeg lot lede inn, men etter å ha bladd, og bladd, og bladd meg gjennom altfor mange titler, var knapt 1 jeg fant særlig fristende eller av interesse nok, til å vurdere å handle inn. 

Nei, tror jeg avstår denne gang. Sikkert kjekt for andre, men har fortsatt 7-8 filmer igjen på vent, og alle fra Platekompen.

Sendte ei bestilling for en halvtimes tid siden..8 filmer og noen få spill med rabatt. Handler aldri lenger uten at det er tilbud.

Lenke til kommentar

Og så er altså "det store sommersalget" i gang, og tja, en ting er sikkert etter en rask kikk innom. Danskene er mye flinkere i å ta vare filmarven sin, enn oss nordmenn. Vanvittig mye nyutgivelser, da av eldre danske filmer, og mens vi her i landet, slipper vel knapt ut en eller to (oftest for spesielt interesserte, eller slik virker det som) eldre norske klassikere, på DVD/Blu-ray, og hva skjedde egentlig med Norske Filmklassiker serien? 

Nei, blir nok mer handling av dansk og svensk film fremover, norsk derimot, tvilsomt. 

Lenke til kommentar

Sitter å blar meg gjennom noe som Platekompen omtaler som Rotekassen, og joda, en del fristelser lå til meget hyggelig pris blant filmutvalget, men lot meg ikke bli for fristet heller. Mye potensiell skit og middelmådigheter, men ja, ble nå til at man raska med seg par titler en har vurdert til innkjøp tidligere:

Escape from the Bronx (1983) - DVD

Welcome to Marwen (2018) - DVD

Teenage Mutant Ninja Turtles: Season 5 (1991) - DVD

Tja, måtte nesten slå til på den nordiske nyutgivelsen av oppfølgeren, til den trashy men utrolig underholdende italienske post-apokalyptiske b-filmen Bronx Warriors: 1990) (1982), men aldri sett fortsettelsen, og vel, håper mer av det samme.

Welcome to Marwen har jeg jo vurdert til innkjøp, flere ganger tidligere, men aldri blitt noe av, før nå da. Virker som en potensiell godfilm, men tror jeg ikke skal gå inn med for høye forventninger, og bare se an hvor det tar meg hen.

Teenage Mutant Ninja  Turtles boksen, er en fortsettelse av de DVDene fra den originale animerte 80-talls tv-serien man vokste opp med, og gikk jo helt frem til 1996, men er nå perioden 1987-1991 som er av interesse, og har allerede de 4 første sesongene, og var jo gjennom mye av de episodene/sesongene i fjor vinter, mye herlig nostalgi, men innså at serien begynte å gå på tomgang etter de første årene, og sesong 5 blir kun kjøpt inn for å samle i hop det meste av seriens storhetstid.

Prisen kom på under 300 kroner, og alle blir visstnok sendt ut, etter maks 24 timer. Var et par andre titler jeg vurderte i samme slengen, men å kjøpe kun for å kjøpe, jeg har allerede 8 andre titler på vent fra Platekompen, men med mye lenger ventetid, og håper de vil ankomme i løpet av neste uke.

Fikk forresten Arrow Blu-ray utgaven av The Far Country (1954) med James Stewart i postkassa i går, så den ser jeg frem til å kose meg med.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (3 timer siden):

Escape from the Bronx (1983) - DVD

Tja, måtte nesten slå til på den nordiske nyutgivelsen av oppfølgeren, til den trashy men utrolig underholdende italienske post-apokalyptiske b-filmen Bronx Warriors: 1990) (1982), men aldri sett fortsettelsen, og vel, håper mer av det samme.

 

 

Den er utvilsomt et lite steg ned fra 1990: The Bronx Warriors, men allikevel veldig, veldig underholdende. Men det skal sikkert tas med en stor skje salt, for jeg jo en massiv sucker for Italienske 70- og 80-talls b-filmer, uavhengig av om de faktisk er bra eller ei. Blir som oftest latterlig godt underholdt av de fleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
""" skrev (1 time siden):

Den er utvilsomt et lite steg ned fra 1990: The Bronx Warriors, men allikevel veldig, veldig underholdende. Men det skal sikkert tas med en stor skje salt, for jeg jo en massiv sucker for Italienske 70- og 80-talls b-filmer, uavhengig av om de faktisk er bra eller ei. Blir som oftest latterlig godt underholdt av de fleste.

Ja, jeg sjekka opp ratingen på IMDb før kjøpet, men så betyr det oftest ikke all verden, da med tanke på nettopp denne type underholdning. Faktisk i enkelte tilfeller, tvert i mot. Jo lavere rating, jo mer galskap og moro kan en forvente seg i retur. Skal vel litt til å toppe originalen, og har jo den fra før i samlingen, men litt spent på om 2ern er noenlunde cheesy og komisk. 

Det som er interessant, er jo at veldig mange av disse Italienske 70 og tidlig 80-talls filmene, trengte jo ikke svære lukrative filmstudioer/sett, ala hva Hollywood hadde å by på, for alt som trengtes til å skape en unik post-apokalyptisk stemning, lå jo allerede til rette i sør-Bronx, som selvsagt så meget annerledes ut på den tid (i likhet med New York by) enn hvordan det sikkert er i dag. 

Så noen dokumentarer omkring filmer som ble lagd på den tiden i New York, og flere bydeler var såpass farlige og uberegnelige, at når større Hollywood produksjoner ankom, måtte de betale lokale gjenger, for å passe på at ingen ble skada, eller verre. Ganske ville tilstander, men flere av disse figurene fikk jo attpåtil innpass i filmbransjen, enten som statister eller andre ting, som kunne gi filmene det lille ekstra, som man ikke kunne reprodusere i et filmstudio.

Sør-Bronx ble vel beskrevet som nærmest et bombekrater, på den tiden, og husker at skrekkfilmen Wolfen (1981) også tok godt i bruk bydelen, samt flere vigilante og andre exploitation utgivelser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siste kjøp:

thumbnail_IMG_3836.jpg.0ba7d352ef16829fbb609dc2c76dd4ac.jpg

The New World

Terrence Malick versjon av Pocahontas. Byr på kjente ansikt som Colin Farrel og Christian Bale. Ikke sett den enda, da jeg føler jeg må være i "humør" til en Terrence Malick-film. De er som regel visuelt slående med noe mindre fokus på story. Badlands (hans debutfilm) er foreløbig favoritten min av hans.

Fast Times at Rigemont High

Artig å se Nicholas Cage som statist et halvt sekund. Dette var for meg en skikkelig perle, og danker ut Breakfast Club som tidenes 80-talls high-school flikk. Fantastisk underholdene!

Marie Antoinette

Sofia Coppolas adapsjon av Antonia Frasers biografi om den franske dronningen spilt av Kirsten Dunst. Bestemte meg for å oppgradere fra DVD til Blu-ray av den enkle grunn at jeg ikke lenger ser DVD - Utvalget av Blu-ray er tross alt blitt veldig bra nå. Filmen er en "lettere" periode-drama. Ser frem til gjensyn med denne.

 

Når det gjelger Criterion - dersom man kjøper de på Amazon når det er 50% off (som det er nå) er det egentlig ikke insane priser. Mange titler gir 5+ timer ekstramateriale, booklet og den beste versjonen av filmen for under 200 spenn. Selvfølgelig ikke så gunstig om målet bare er å ha flest mulig titler under beltet, men for de som ønsker å dypdykke litt og utnytte de faktiske fordelene med fysisk kontra digital media, gir brands som Criterion og Arrow mye verdi for pengene.

Endret av UleDule
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...