Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi jeg mener at 1/10 er noe man kun bør gi til en film som er så eksepsjonelt dårlig på absolutt alle måter at man hater den intenst hele veien og nesten ikke klarer å fullføre. En film som bare er kjedelig ville jeg gitt 2 eller 3, ettersom hvor kjedelig den er. Som sagt likte jeg ikke filmen selv heller, men man kan jo ikke klage på ting som det tekniske og skuespillet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fordi jeg mener at 1/10 er noe man kun bør gi til en film som er så eksepsjonelt dårlig på absolutt alle måter at man hater den intenst hele veien og nesten ikke klarer å fullføre. En film som bare er kjedelig ville jeg gitt 2 eller 3, ettersom hvor kjedelig den er. Som sagt likte jeg ikke filmen selv heller, men man kan jo ikke klage på ting som det tekniske og skuespillet.

Så min personlige mening om filmen er altså feil? 

Lenke til kommentar

tumblr_nj07kt6VG51qzag1wo1_500.gif

 

Bjelleklang

(Jingle all the way)

 

Er ikke spesielt stor fan av julen, og har egentlig få juletradisjoner. Spiser jo middag med hele familen julaften og første juledag, men det er omtrent alt. Men får jeg sjansen til å se denne filmen gjør jeg det glatt. Her snakker vi Arnold Schwarzenegger i en herlig komedie. Plottet er kliské så det holder, med en far som har for vane å skuffe familen, og leter etter en utsolgt leke til sønnen på julaften. Selvsagt med en innpåsliten idiot som prøver å ta kona hans, og et funny sidekick. (vel, Sinbad...) :p

 

Men pytt, julen er ikke tiden for lange, dype, seriøse filmer fra 1920-tallet om sorg og tragedie. Det er en tid da det er like greit å stappe i seg god mat foran TVen og se på en eller annen idiotfilm uten annet mål enn å le litt nå og da. Da passer Bjelleklang perfekt. Den er rimelig morsom til tider, Arnold har nok karisma til å drive en bra komedie, og man klarer fint å holde seg i god julesteming.

 

Vurdering: 9/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fordi jeg mener at 1/10 er noe man kun bør gi til en film som er så eksepsjonelt dårlig på absolutt alle måter at man hater den intenst hele veien og nesten ikke klarer å fullføre. En film som bare er kjedelig ville jeg gitt 2 eller 3, ettersom hvor kjedelig den er. Som sagt likte jeg ikke filmen selv heller, men man kan jo ikke klage på ting som det tekniske og skuespillet.

 

Så min personlige mening om filmen er altså feil?

Det stemmer. Prøv igjen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brawl in cell block 99 (2017)

 

Mannen bak bone tomahawk kommer her med en av de mest badass filmene jeg har sett, for ett vakkert voldelig kunstverk med en fantastisk vince vaughn i hovedrollen sammen med b.la Don Johnson og Jennifer Carpenter.

 

10/10!

 

Kult, den må skaffes etterhvert, Bone Tomahawk var jo bare deilig :)

Lenke til kommentar

 

 

Fordi jeg mener at 1/10 er noe man kun bør gi til en film som er så eksepsjonelt dårlig på absolutt alle måter at man hater den intenst hele veien og nesten ikke klarer å fullføre. En film som bare er kjedelig ville jeg gitt 2 eller 3, ettersom hvor kjedelig den er. Som sagt likte jeg ikke filmen selv heller, men man kan jo ikke klage på ting som det tekniske og skuespillet.

Så min personlige mening om filmen er altså feil?
Det stemmer. Prøv igjen.

 

Something something høy hest

Lenke til kommentar

 

Fordi jeg mener at 1/10 er noe man kun bør gi til en film som er så eksepsjonelt dårlig på absolutt alle måter at man hater den intenst hele veien og nesten ikke klarer å fullføre. En film som bare er kjedelig ville jeg gitt 2 eller 3, ettersom hvor kjedelig den er. Som sagt likte jeg ikke filmen selv heller, men man kan jo ikke klage på ting som det tekniske og skuespillet.

Så min personlige mening om filmen er altså feil? 

 

Nei, hvorfor spør du om det? Jeg har ikke sagt noe som kan tolkes som at jeg mener det.

 

Det jeg mener er at folk som regel er altfor kjappe til å dele ut 1/10 så fort de ikke liker en film, men hvis du synes denne filmen er det absolutt dårligste en film får blitt så skal du selvsagt få lov til å mene det. 

Lenke til kommentar

Doctor Zhivago (1965) - 7/10

En film som anbefales. En meget lang, meget bra film med nær perfekt progressjon i historien, noe man ser svært sjeldent idag. Filmen handler om flere ting og har en del overraskelser i seg. En slående vakker ung dame som i løpet av filmen vokser opp trekker jo også opp.

 

Både en historie om den Russiske revolusjonen og en romantisk historie.

 

The Apartment (1960) - 6/10

En rimelig sær film, tidvis morsom. Den viser en del ting fra tidsalderen som man kanskje ikke tenker på, noe som i seg selv er interessant. Filmen er kanskje sær, men den holder seg også interessant utover i filmen. Åpningen er kanskje litt for sær uten at den er interessant, men utvoer i filmen tar det seg opp.

 

Interessant nok og morsom nok til å se. Ikke gapskrattende latterøyeblikk, men milde morsomheter som er latterlige.

 

En romantisk komedie. Svart hvitt fremstilling trekker ikke ned for en slik film.

 

 

Spartacus (1960) - 8/10

Dette er nok den beste filmen jeg har sett fra Romersk tidsalder. Tross at den er ganske lang, kunne den godt vært enda lenger. En kort åpning trekker litt ned for min del, tidvis virker det som de har litt hastverk i historien. Vanligvis pleier filmer å droppe å vise krigsscener, men denne filmen viser jammen manøvreringer til en hel Romersk hær på en måte jeg aldri har sett. Siden det er 1960 har jeg vanskelig for å forstå at dette kan være et slags filmtriks. En episk scene når de viser hærene før de braker sammen. Selve slaget er så som så. Men, filmen handler ikke om slaget, den handler om Spartacus. En meget bra film.

Spartacus er ganske bra. Kirk Douglas er en dyktig skuespiller. Men jeg synes da Gladiator og Ben Hur er bedre av romerfilmer. Har tenkt å se Quo Vadis. Har lest romanen, og den er kanonbra. Men har ikke høye forhåpninger til filmen. Endret av Vaniman
Lenke til kommentar

Spartacus er ganske bra. Kirk Douglas er en dyktig skuespiller. Men jeg synes da Gladiator og Ben Hur er bedre av romerfilmer. Har tenkt å se Quo Vadis. Har lest romanen, og den er kanonbra. Men har ikke høye forhåpninger til filmen.

Jeg regner med du mener den gamle Ben Hur? Den har jeg faktisk ikke sett. Har sett den nye..

 

Personlig synes jeg Gladiator er bra, men Spartacus er bedre. (med mindre du snakker om en gammel "Gladiator" som jeg ikke har sett?)

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at folk som regel er altfor kjappe til å dele ut 1/10 så fort de ikke liker en film, men hvis du synes denne filmen er det absolutt dårligste en film får blitt så skal du selvsagt få lov til å mene det.

Sjeldent man skal bruke 2/10 eller 9/10 og nesten aldri 10/10 eller 1/10. Kanskje jeg vurderer det litt annerledes, men 10/10 da skal det være den beste filmen du har sett, eller iallefall nesten. Du kan ikke se mange 10/10 filmer i livet, ei heller 1/10, det hører sjeldenhetene til. Også 2/10 eller 9/10 er egentlig sjeldent.

 

F.eks er 8/10 en meget bra film. Selv bruker jeg ofte 6/10 eller 7/10 om filmer som er bra, men ikke helt fantastisk.

 

1/10 er jo katastrofe, en forferdelig film som man blir kvalm bare av å tenke på, hvor alt i hele filmen var dårlig og talentløst. F.eks "100 million BC" er for meg en 1/10 film. Det er den dårligste filmen jeg har sett noensinne. Jeg har aldri sett en annen 1/10 film. Noen 2/10 filmer har jeg sett, men få.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

tumblr_nj07kt6VG51qzag1wo1_500.gif

 

Bjelleklang

(Jingle all the way)

 

Er ikke spesielt stor fan av julen, og har egentlig få juletradisjoner. Spiser jo middag med hele familen julaften og første juledag, men det er omtrent alt. Men får jeg sjansen til å se denne filmen gjør jeg det glatt. Her snakker vi Arnold Schwarzenegger i en herlig komedie. Plottet er kliské så det holder, med en far som har for vane å skuffe familen, og leter etter en utsolgt leke til sønnen på julaften. Selvsagt med en innpåsliten idiot som prøver å ta kona hans, og et funny sidekick. (vel, Sinbad...) :p

 

Men pytt, julen er ikke tiden for lange, dype, seriøse filmer fra 1920-tallet om sorg og tragedie. Det er en tid da det er like greit å stappe i seg god mat foran TVen og se på en eller annen idiotfilm uten annet mål enn å le litt nå og da. Da passer Bjelleklang perfekt. Den er rimelig morsom til tider, Arnold har nok karisma til å drive en bra komedie, og man klarer fint å holde seg i god julesteming.

 

Vurdering: 9/10

Tror nok det er mange foreldre som kjenner seg igjen mht plottet : "hvis ikke jeg får det leketøyet til jul som kameraten så er du en bæsj !"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...