Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastic Four; Rise of the silver surfer

 

Ehm? Hva er greia med filmen? at de 4 idiotene gjør alt for å fange en som surfer på brettet sitt i lufta og få han til å alliere seg med de 4 idiotene.. resten gidder jeg ikke å skrive.. faens så idiot film.. som en skrev, går det an å gi minus karakter? IKKE SE..

 

er ikke engang verdt å gi den karakter.

Endret av vodkish
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Goon (2011)

Helt ok film hvor Seann William Scott spiller det kan kan best. Han hadde lagt på seg en del, morsomt å se. Flere artige øyeblikk og filmen var underholdende. Ikke den beste storyen og kommer nok ikke til å se den igjen, men den var grei underholdning en lørdagskveld. :)

 

6/10

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Fantastic Four; Rise of the silver surfer

 

Ehm? Hva er greia med filmen? at de 4 idiotene gjør alt for å fange en som surfer på brettet sitt i lufta og få han til å alliere seg med de 4 idiotene.. resten gidder jeg ikke å skrive.. faens så idiot film.. som en skrev, går det an å gi minus karakter? IKKE SE..

 

er ikke engang verdt å gi den karakter.

Du vekket opp gamle traumer. Faen ta deg.

Lenke til kommentar

The Avengers (2012)

 

http://www.imdb.com/title/tt0848228/

 

Verden er truet av guden Loke og hans allierte. Heltene samles og sammen skal de prøve å stoppe ham.

 

Etter premieren på denne filmen har det blitt mengder av gode anmeldelser, det har tilogmed oppstått litt internettkultur basert på filmen (f.eks meme's) og rene artikler om hvorfor denne filmen er så rå (ign.com).

Selv har jeg tenkt at filmen gir god underholdning, og det gjør den absolutt. Opplevde ikke noe dødpunkter i filmen. Humoren var bra og man tar seg i å sitte med et glis mens man ser filmen.

 

Det er noe jeg har merket meg etter jeg gikk ut av salen og mens jeg var der. Det ene er at jeg fant to karakterer smått unødvendige og kjedelige. Men kanskje de er nødvendige alikevel for å gi filmen dynamikk. Karakterene Black Widow og Hawkeye. De hadde på en måte ikke noe å gjøre der. Med tanke på at de er i samme team som en halvgud, to labresultater og en høyteknologisk robot. Det er jo selvsagt pirking vel og merke.

En annen ting jeg bet meg i å tenke var at filmen kunne nesten virke som et slags demonstrasjon for å vise hva en kino kan være god for. Det mangler ikke på storslagne og majestetiske scener. Og det får meg også til å lure: Hva om jeg hadde sett denne filmen hjemme? Uten XXXX tommers lerret og lydanlegg til 1 mill. Tror neppe jeg hadde vært like fornøyd naturligvis, men poenget er at disse "hjelpemidlene" hjelper denne filmen spesielt godt opp _vil jeg tro_ .

 

Ellers var skuespill, CGI og lyd ganske så bra. Historien er noenlunde simpel, men det gjør ikke noe. Det gjerne slik i en tegneserieverden. Det passer seg fint. Jeg gikk ut av salen fornøyd og hadde storkost meg under hele filmen. Og det er det som teller.

 

8,5/10

 

+

 

Vil legge til at jeg så denne filmen i 3D. Hvordan folk opplever 3D er forskjellig. Selv er jeg følsom på bildeprossesering. Jeg merker om projektoren har "celle"problemet, regnbue-effekt, eller om plasma/lcd skjermen er treg, osv, osv. Jeg klarte aldri helt å vende meg til 3D'n. Bildet var av og til helt uanstrengt fint, men oftest ufokusert og for tregt. Etter min mening er ikke teknologien moden enda, og kinoer burde vente med det. Pga. dette var både jeg og mitt selskap slitne i øynene etter filmen. Og kan ikke helt tro at dette ikke kan være problemfritt for øynene.

Helt personlig: Ikke se filmen i 3D. Anbefales ikke etter min opplevelse. Edit: Kan legge til at jeg stusset over at billetten kostet 140,- per pers da jeg bestilte over nett. Fant ikke ut før vi sto i køen når brillene ble delt ut at det var 3D kino :p Sure greier :p

Endret av ErikBlodøks
Lenke til kommentar

shame_bluray.jpg

 

Denne her var fantastisk, handler om Brandon i vår moderne tid som har det meste, venner, fin leilighet og action on regular basis. Steve McQueen lager en helt fantastisk stemning i denne filmen med bra musikk og regi. Godt skuespill av Fassbender (sjekk ut Hunger)

Kansje ikke mye sympati for karakterene men den får oss til og tenke hva en ville gjort i samme situasjon.

 

Er nok ikke en film for alle men jeg likte den vertfall svært godt.

 

9/10

Endret av Cortese
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Coriolanus (2011)

 

En møkk kjedelig og svært spesiell film, jeg holdt ikke ut halveis..

 

1/10

 

 

Chronicle (2012)

 

Svært engasjerende og morsom film, kamerafilmingen og handlingen gir det hele en svært realistisk følelse til å være en overnaturlig film.

 

7/10

Lenke til kommentar

John Carter

 

Svada fra start til slutt. Beste med filmen var en feit alien hund som, minus utseende og det faktum at den kunne løpe i lydens hastighet, var en koselig vanlig familiehund med trivelig personlighet. Lyd og effekter i massevis.

4 / 10

 

Så noen klipp fra den, og det var sånn påtagelig etteraping av noe Star wars greier der at jeg mistet lysten se den.

Lenke til kommentar

Shame er helt nydelig. Jeg så denne for ikke så lenge siden og må si at det var en ganske unik opplevelse. Kan absolutt anbefales!

 

Forøvrig ser jeg faktisk frem til John Carter. Man kan jo alltids bare skru av dersom plottet blir for corny. Jeg skal iaff gi det en sjanse.

Lenke til kommentar

The cabin in the woods (2012)

 

Jeg hadde hørt at det var lurt å ikke vite så mye om denne, men jeg hadde fått med meg traileren for noen måneder siden. Husker fra traileren at jeg synes den så dårlig ut, så her ble jeg positivt overrasket! Frisk pust i skrekk-sjangeren og skvetten som jeg er hoppet jeg nesten ut av kinostolen mer enn en gang :p Mye humor også og "gore"n tar ikke helt over. Siste halvdel av filmen var utrolig artig, aldri sett en film som dette før. Snasent!

 

8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...