Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er greit at folk velger format fritt selv, det sier også noe om anmelderens smak/personlighet.

Leser jeg en anmeldelse av typen "dritrå film mase slåsing 10/10" vet jeg at det er noe jeg skal styre unna.

 

The Road (2009)

Etter en katastrofe (vulkanutbrudd i Yellowstone?) som dreper stort sett det meste av omkringliggende dyre- og planteliv, setter far og sønn ut på vandring mot sydligere strøk i håp om å finne mat og trygge samfunn.

På reisen skildres hvordan menneskene endrer seg til det uhyggelige i kampen for å overleve, i baner av "mennesker er bare så gode som omgivelsene tillater de å være". Filmen er spennende og gripende, og hele scenarioet synes absolutt sannsynlig når man tenker over det i etterkant. Det trekker litt ned for helhetsopplevelsen at ungen tidvis kan bli i overkant stakkarslig og klynkete, noe som ble et irritasjonsmoment for meg etterhvert.

 

8/10.

 

The Adjustment Bureau (2011)

Tåpelig romantisk "thriller" om en mann som finner ut av hele livet hans er tilrettelagt av menn som påvirker tankeprosessene til folk. Det er klisset inn litt amerikanisert kjærlighet vs. penger/makt og de rettskafne gode vs. de følelseskalde onde, og så får prinsen sin prinsesse og de lever lykkelig i alle sine dager.

 

3/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Road (2009)

Etter en katastrofe (vulkanutbrudd i Yellowstone?) som dreper stort sett det meste av omkringliggende dyre- og planteliv, setter far og sønn ut på vandring mot sydligere strøk i håp om å finne mat og trygge samfunn.

På reisen skildres hvordan menneskene endrer seg til det uhyggelige i kampen for å overleve, i baner av "mennesker er bare så gode som omgivelsene tillater de å være". Filmen er spennende og gripende, og hele scenarioet synes absolutt sannsynlig når man tenker over det i etterkant. Det trekker litt ned for helhetsopplevelsen at ungen tidvis kan bli i overkant stakkarslig og klynkete, noe som ble et irritasjonsmoment for meg etterhvert.

 

8/10.

 

Det er en god film, men den filmen er så dyster stemning i at det holder lenge med å se den en gang. 5 minutters lyspunkt, og det er hele lyspunktet i filmen. :p

Lenke til kommentar

Beastly (2011) For det meste kjærlighetskliss med noen morsomme scener med Neil Patrick Harris. Men ellers klisjefylt og uoriginalt. 04/10

Kung Fu Panda (2008) Et herlig gjensyn med min favoritt panda. En Dreamworks klassiker i mine øyne. Jack Black er som skapt for Po. 09/10

 

L.A. Gigolo(2009) Asthon Kutcher viser mere modne skils og er faktisk ikke så verst her. Men uansett er historien og tempoet tregt. 05/10

 

Paul Blart: Mall Cop (2009) En utrolig crappy film. Den prøver hardt å være morsom, men er veldig fjernt unna til å få meg til å le. Jeg liker Kevin James i serien hans, men i andre filmer er han bare elendig. 03/10

 

Independence Day (1996) Gode effekter, middels skuespill og spennende, samt humoristiske scener. En ikke så aller verst alien film. 6.5/10

 

Shallow Hal (2001) En komedieklassiker fra Farrelly-brødrene med Jack Black og Gwyneth Paltrow i hovedrollene. Tidvis morsom 06/10

 

The Rocker (2008) Er en stor fan av Rainn Wilson. Her gjør han det ok. Jeg lo ikke veldig mye under denne filmen, men grei nok underholdning har den. 5.5/10

Lenke til kommentar

The Road (2009)

 

8/10.

 

Det er en god film, men den filmen er så dyster stemning i at det holder lenge med å se den en gang. 5 minutters lyspunkt, og det er hele lyspunktet i filmen. :p

 

Utrolig dyster film, men har selv sett den 3-4 ganger nå og den blir bare bedre og bedre for hver gang. Fantastisk film med ekstremt deilig atmosfære.

Lenke til kommentar

Gods And Generals Directors cut

 

Hvordan gjøre en 3 og halv time lang film som nesten bare består av tullete taler enda kjedeligere? legg til 90 minutter med enda flere tullete taler. Jeg merket at filmen ble en pinelse å se ferdig, jeg var virklig amper den siste timen, og hadde mest bare lyst til å slå av filmen eller slå inn hode mitt. Filmen var allerde ektremt dårlig, med sin hvitevasking av historie, tullete historie, kjedelige og lange taler om ingen ting, i directors cuten har det blitt lagt til 90 minutter med enda mer kjedelig shit, en helt ny histoire som John Wilkes booth er lagt til og er helt uintresant. Det som skulle bli det store nemmelig at slaget ved Antitam ble med i filmen, er vedlig vedlgi trist, usas blodgiste dag, hele dette slaget varer under 5 minutter i filmen, 5 minutter at 90 minutter lagt til, slaget var også veldig dårlig, et par soldater i en mais åker som skyter på en annen gruppe med et par soldater, samme dritt som man ser i billige history channel dokumentarer og hører ikke til i en spillefilm.

 

En dårlig film har blitt en ektremt dårlig film.

 

2/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Transformers: Dark of the moon

 

Orker ikke å skrive så veldig mye nå, men må bare få si at dette er en av de beste filmene jeg har sett på lang tid. Mange kjøretøy, full action og ei überhot dame :love: - hva mer kan man ønske seg?

 

10/10

 

rosie-huntington-whiteley2.jpg

 

rosie_huntington-whiteley_hot.jpg

Endret av DiNozzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

City Lights: Jeg dævver av Chaplins slapstickkomikk. Holder seg godt gjør den òg, til å være 80. Mitt moderne og ”ungdommelige” sinn synes kanskje at det ble litt mye komisk repetisjon på tross av en ellers spennende koreografi, men underholdt ble jeg lell.

 

Rear Window: Jeg går aldri lei mumlinga til James Stewart. Mannen er et geni når det kommer til replikklevering. Etter at jeg så filmen for et par dager siden har jeg enda ikke våget å åpne gardinene, og jeg overhører i mye større grad private samtaler på buss og trikk. Arven etter Hitchcock lever videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes Transformers 3 var kjedeligere enn de to forrige. Spesielt skuff et par scener jeg hadde skyhøye forventinger til. Dog fallskjermscenene og fighten på motorveien halveis uti filmen var i god transformersklasse. 3D funket bra, ble aldri irriterende eller altoppslukende.

 

5/10.

 

Og det fra en som elsket den første, likte den andre og syntes den tredje var litt langdryg og med litt for få episke scener.

 

 

Lenke til kommentar

Rango

 

Den desidert beste animasjonsfilmen jeg har sett på en veldig lang tid.

Karaktermodellene, detaljene, lyset, ja alt oser av kvalitet og kjærlighet for faget.

Filmen er gjennomsyret av en skitten og brutal western-følelse, som akkompagnert av fantastiske stemmeskuespillere gjør filmen virkelighetstro og interessant. Humoren sitter løst, og historien er veldig kurant.

 

Vurdering: 9/10

Lenke til kommentar

Battle: Los Angeles (KINOversjon)

 

"Bare gå dere, jeg sitter her og sprenger meg selv og aliensene, jeg, slik som tøffe Amerikanere gjør. Forresten, gi denne lappen til min kone."

 

Litt for mye amerikansk heroisme og dårlig karakteroppbygning de første, men også så alt for viktige, 50-minuttene av filmen. De forventet liksom at vi skulle bry oss om karakterene fordi de lo litt sammen, hadde en kone eller noe å være lei seg for. Vi fikk heller aldri noe forhold til aliensene, ei heller informasjon om dem, de ville bare ha en av våre ressurser. I tillegg fikk man aldri se dem i sin helhet. Jeg fikk med meg deres tynne kropp og store sopp-hoder. That's it. Aldri noen særlige detaljer, close-ups.

 

Nå som det negative er trukket fram, så har jeg overraskende nok, i motsetning til tidligere anmeldelser i denne tråden, mye positivt å si, fordi det skjedde noe halvveis inn i filmen som, for min del, reddet den ifra sin tilsynelatende undergang. Det var som om det kom en helt ny manusforfatter inn i bildet og begynte å ordne opp i pisset de stelte i stand den første timen. Plutselig begynte karakterene å få mer dybde til seg, de ble mer troverdige. Soldatenes ferd gjennom et ødelagt Los Angeles ble langt mer interessant og intenst, og de klarte å få til en noenlunde helt grei, emosjonell slutt

når enkelte av gutta gjorde seg klar for runde 2 og samlet opp ammunisjon sammen.

 

 

Det verste med hele filmen var de første 40-50 minuttene, de resterende 50 var jo ganske bra. Noen skremmende øyeblikk hadde vært høyst ønsket, samt. et forhold til de utenomjordiske. Dette kunne like greit vært en film hvor Japan invaderte Los Angeles med et eller annet nytt Nintendo-produkt (de flyvende dronene). Ville egentlig ikke brydd meg noe særlig.

 

5/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...