Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For den saks skyld kan vi jo tenke på Vietnam-krigen. Amerikanerne var mye bedre trent og hadde mye bedre våpen, men vietcong kjente området mye bedre og var eksperter i geriljakrig, så de vant til slutt.

 

Dårlig sammenligning, i nesten alle treffinger fra små platoon level kamper til fulle slag, drepte amerikanerne ofte 10 mot 1, det amerikanerne gjorde når de møtte på en patrulje med vietkong eller NVA var å kalle inn, artilleri, fly og helikopter støtte og sprenge shiten ut av alle sammen, regulatet var 58 000 døde amerikanere, 1.3 millioner døde nordvietnamesere og og 600 000 flere skadet,(der er ikke sivile dødsfall dette var stridene soldater og milita.

 

Eneste grunne til at USA tapte krigen var at eneste måten å vinne på var å utslette hele befolknga i nord vietnam samt store deler av sør vietnam, da dette ville bli sett på som noe ligned forbrytelse mot menneskeheten, ble ikke det gjort.

 

Det er ikke noe av det som skjedde i Return of the jedi, der er det ca. 50 bjøner som utsletter en brigade eller battalion(altså fra 300 til 5000 ELTE imperial storm troopers)

Nesten ingen av bjørnene døde, dette er helt anderledes en kampene i vietnam.

 

Det er også noe rart at disse rustingene til strom troopers ikke stopper små stein en gang, mennesker fant opp bornsje hjelper som var bedre for 5000 år siden, og her har the galaxtic empire som tydligvis har mestret overlys fart, kan lage romstasnjoer på størrlse med en måne som kan utslette hele planeter, men de kan ikke finne opp en hjelm som beskytter mot små stein?

 

Hva er det som er en film for Ola Nordmann da? Hørte på P4 forrige fredag tror jeg det var. Da sa programlederen at Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides allerede da hadde hatt over 100 000 besøkende på kino i Norge. På tross av dårlige anmeldelser sa han. Og så fulgte han opp med; "Det er jo ofte de filmene som får dårlige terningkast som virkelig er de beste. De som får femmere og seksere, Oscar-filmer og lignende, pleier å være sære, rare filmer for spesielt interesserte."

 

Holdt på å kjøre av veien.

 

Det er jo ikke bare Ola Nordmann, alle 3 pirtas filmene gjorde det latterlig bra og bare en av dem er moderat ok, de to siste er ektremt tullete og dumme og ikke minst kjedelige, ca. 5 timer for lange begge to, likevel tjente de et par milliarder dollar.

Lenke til kommentar

The things people do for money and sex...

 

Nå har jeg ikke sett den siste og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Men det som irriterte meg med den radioidioten var at han for det første åpenbart ikke har sett nok film når han utroper Pirates of the Caribbean blant de virkelig beste filmene. For det andre er det ufattelig irriteredne at filmer som alle som har sett nok film i snitt anerkjenner som høyere filmkunst, blir nedgradert til noe sært og rart. For det tredje er det ufattelig irriterende når det går opp for meg at det nettopp er slik folk flest ser på film og dermed får søppel som Pirates of the Caribbean så sinnsykt mange besøk og dollars.

Lenke til kommentar

Du henger deg veldig opp i at disse stormtrooperne er så ELITE..men de treffer jo ingenting, og blir skutt ned som fluer med mitraljøse av Luke & Co i alle filmene. Slår huet i dørkarmer gjør de også. Ikke akkurat de skarpeste troppene i skuffen. De er som slemme meksikanere i utallige westerns, bare til stede for at helten skal ha noen å skyte.

 

En "elitetropp" ville tatt livet av Luke Skywalker i første filmen, ved første møtet. Stormtroopers virker som utrente cannonfodder-tropper på meg. Bare huka inn en alkis, kledd på ham en hvit rustning og si "Så, gå ut og drep den Jedien nå".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

"

Yet, the second you put an Alderaan Princess in front of them, you've got five Stormtroopers missing a stationary target roughly eight feet away, three firing their guns wildly into the sky, and one asshole trying to ride his blaster rifle like a pony -- and none making the shot."

 

Dette er jo normen på stormtroopers, er ikke så mye "elite" over det nei.

Lenke til kommentar

Jeg synes dere ødelegger denne tråden når dere bruker den til diskusjon uten å komme med noen anmeldelser...

 

Det morsomme med sånne utsagt er at det som regel ødelegger tråden så lenge det er "feil" film folk diskuterer. Hadde det vært en film du liker og ønsker å diskutere hadde saken godt mulig vært en helt annen. :)

Der tar du nok feil. Det er når man blir sitten å scrolle side opp og side ned som siste tiden at de ødelegger tråden. Selv nå drukner de siste anmeldelsene i chattringen.

 

Man får kanskje bestemme seg for hva denne tråden skal være og ikke være.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du henger deg veldig opp i at disse stormtrooperne er så ELITE..men de treffer jo ingenting, og blir skutt ned som fluer med mitraljøse av Luke & Co i alle filmene. Slår huet i dørkarmer gjør de også. Ikke akkurat de skarpeste troppene i skuffen. De er som slemme meksikanere i utallige westerns, bare til stede for at helten skal ha noen å skyte.

 

En "elitetropp" ville tatt livet av Luke Skywalker i første filmen, ved første møtet. Stormtroopers virker som utrente cannonfodder-tropper på meg. Bare huka inn en alkis, kledd på ham en hvit rustning og si "Så, gå ut og drep den Jedien nå".

 

Det du nevner er jo den velkjente Stormtrooper effect-klisjéen, altså at slemmingene i virtuelt alle filmer, spill etc. stort sett blir helt talentløse når de skal drepe hovedpersoner.

 

Det er vidt akseptert at små bjørner som klarer å drepe en liten hær av topptrente soldater er shite og det latterligste med SW.

Endret av Bunnskrap
Lenke til kommentar

Hva er det som er en film for Ola Nordmann da? Hørte på P4 forrige fredag tror jeg det var. Da sa programlederen at Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides allerede da hadde hatt over 100 000 besøkende på kino i Norge. På tross av dårlige anmeldelser sa han. Og så fulgte han opp med; "Det er jo ofte de filmene som får dårlige terningkast som virkelig er de beste. De som får femmere og seksere, Oscar-filmer og lignende, pleier å være sære, rare filmer for spesielt interesserte."

 

Holdt på å kjøre av veien.

 

 

Ville valgt en Seagal-film over Woody Allen any day, så tildels kan dette stemme. :mrgreen:

Lenke til kommentar

City of Life and Death

 

Holy Shit, Holy shit, HOLY SHIT!!

 

Filmen er unik på et par måter.

 

1 den viser japanere som aldri sett før, og da tenker jeg ikke på faenskapet de gjør i filmen, vi vet alle hvor mye dritt de gjorde under krigen. Men vi er vant til å se japanere som selvmords kandidater som løper inn i maskingevær ild med samurai sverd, vi er vant til å se dem sprenge seg selv i lufta i stede for å bli tatt til fange. Det ser vi ikke i denne filmen, vi ser de som en moderne militær stykre som bruker taktikk. Vi ser også at de bryr seg om sine medsoldater, dette ser vi ikke i andre filmer, når en japaner endelig tar selvmord, er det ikke for å bevare æren, men for å slippe å leve med alt det jævlige han har sett.

 

2. Filmen viser en ektrem brutalitet, og da tenker jeg ikke på krigs sener hvor soldater blir sprengt i filler, men masse mord mot sivile, jenter og damer som blir voldtatt til døde. En kald brutalitet, noe vi ofte tenker på når vi ser Tyskere under krigen, men skjeldent får se japanere gjøre.

 

Filmen er kinesisk, og kunne lett blitt en propaganda anti japansk sak, men filmen har masse japanske skuespillere, faktisk er en av hovedrollene japansk, ja, filmen viser hvor jævige japanerne var, men de var så jævlige så det er jo ikke demonisering, det er bare fakta.

 

En ektrem film på alle punkter, du blir virklig sliten av å se på det, men samtidig viser filmen ting som ikke har blit vist før når det kommer til japanere.

 

8.5/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Black Death

 

Sean Bønne har etter Ringenes Herre blitt typecastet til et par filmer og prosjekter (inklusive den fantastiske serien "Game of Thrones"), og også her har han som snytt ut av nesegrevet til sin tidligere rolle, Boromir.

Han er, merkelig nok, ikke filmens desiderte hovedperson, men har en stor og bærekraftig rolle som lederen av de "Hellige Ridderne"(nei ikke Holy Riders) med mål for å omvende skitne ateister.

 

Filmen klarer (på tross av at den ikke er så smart som den prøver å være, og ender dermed opp som til tider pretensiøs) å stille et par spørsmål om tro og livssyn, og peker ikke ut en soleklar "slemming".

Jeg gir kudos hvor kudos er fortjent, så BD klarer å få karret med seg en halv kudos fra denne merkelige skapningen som skriver i skrivende øyeblikk (u-hu).

Lenke til kommentar

Hereafter

 

Man må være litt open minded når det gjelder livet etter døden osv.

8/10

Da sliter jeg muligens. Så at Damon hadde fått litt kritikk for å spille i Hereafter og Adjustment Bureau rett etter hverandre, to filmer som spiller ganske sterkt på religion/overtro. Liker Damon for godt til å se nok en film hvor han dummer seg ut.^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...