Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men omtrent samtlinge andre remaker jeg kommer på har stinket.

 

Insomnia? The Departed? True Lies, Scarface, Heat, Man on Fire, Ocean's Eleven, 3:10 to Yuma?

 

Når en remake er god blir den omtalt som en film, når den er dårlig er den kjent som en remake. Derfor kommer man ikke på dem, og blant annet derfor har det blitt et skjellsord. Personlig ser jeg heller en remake enn en film basert på en bok, da det er mindre risiko for en kjip voice over. At jeg kan telle antall gode vampyrfilmer jeg kommer på fra de siste 20 årene på én hånd er et bedre grunnlag for å dømme Fright Night nord og ned. Ikke at det sier veldig mye heller.

 

Hvor mange av de filmene du nevnte er noenlunde originale eller interessante? Jeg har ennå ikke giddet se noen av dem unntatt Scarface og True Lies, og begge to var bare ok. Ingen var det helt store. Men uansett kan vi jo begrense det til remake av skrekkfilmer. De aller fleste av dem stinker, så hvorfor skulle Fright Night være bra? Spesielt når det er så 80-talls at det lyser gjennom hele filmen, så en remake i moderne tid vil føles helt like malplassert som Police Academy 8 i moderne tid.

Lenke til kommentar
Insomnia? The Departed? True Lies, Scarface, Heat, Man on Fire, Ocean's Eleven, 3:10 to Yuma?

 

Hvor mange av de filmene du nevnte er noenlunde originale eller interessante?

 

Samtlige er interessante. Faktisk.

Enig med KjermikerJon der. Du har mange gode filmen foran deg hvis du legger "fordommene" til side. :)

Lenke til kommentar

Sorry for at jeg ikke er like jævla forum nerd som deg...

Du misforstår. Jeg mente det jeg skrev, det var en herlig anmeldelse til det som viste seg å være en herlig film :)

 

Da må jeg bare beklage ;)

 

Ser mange skriver lange dype anmeldelser her, noe jeg ikke gidder.

Så jeg leste gjennom mitt innlegg igjen og så at det ikke sto så mye klokt der til en anmeldelse å være, å trodde du ikke likte det.

Men om du faktisk mente det så gjorde anmeldelsen min noe positivt i det minste ;)

 

 

The Road 6/10

 

Ble skuffet. Filmen ble for trist og dyster til at jeg kunne like den.

Og som jeg ser det var det bare en posetiv episode i hele filmen.

Bra laget, men falt ikke i smak hos meg. Angrer ikke på at jeg så den, så ille var det ikke.

Endret av Christofferaa
Lenke til kommentar

Unknown(2011)

 

Ja dette var jo litt av en film. Thriller/action på høyt nivå vil jeg si og flere gode skuespillere.

 

Størstedelen av filmen var en intens thriller om en som har fått stjålet sin identitet.

Men når det nærmet seg siste del ble det mye rart og uforutsigbart, og jeg fikk problemer henge med på hva som foregikk. Gav nesten litt From dusk till dawn assosiasjoner i stilen sånn sett, uten helt sammenligning forøvrig.

Må sikkert ses flere ganger.

 

7,6/10

Lenke til kommentar

Unknown(2011)

 

Ja dette var jo litt av en film. Thriller/action på høyt nivå vil jeg si og flere gode skuespillere.

 

Størstedelen av filmen var en intens thriller om en som har fått stjålet sin identitet.

Men når det nærmet seg siste del ble det mye rart og uforutsigbart, og jeg fikk problemer henge med på hva som foregikk. Gav nesten litt From dusk till dawn assosiasjoner i stilen sånn sett, uten helt sammenligning forøvrig.

Må sikkert ses flere ganger.

 

7,6/10

Som Liam Neeson-fan skal jeg nå se denne filmen. Må være litt lovbryter i dag, men skal gjøre det godt igjen ved å kjøpe filmen snarest. Er litt bad boi. Jenter liker sånt.

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Så to filmer hos en kompis i kveld

 

Open range:

Hadde kanskje litt for høye forhåpninger til filmen, men den rolige filmingen og den til tider alt for overdøvende musikken var med å skape en atmosfære som dysset deg sakte men sikkert i søvn. Helt til de siste minuttene gjensto av filmen, her ble man servert en lang og idiotisk skytescene.

4/10

 

Paranormal Activity 2

Nr 1 falt aldri noe spesiell smak hos meg, ble litt for kjedelig med lyden som advarte deg hele tiden. PA2 fant sted litt før og helt fram til slutten av PA og var strengt tatt en kjedelig og irriterende opplevelse (overvåkingsutstyr i hele huset, men bruker man det? Nei).

5/10 pga de småkomiske scenene.

Lenke til kommentar

Da må jeg bare beklage ;)

 

Ser mange skriver lange dype anmeldelser her, noe jeg ikke gidder.

Så jeg leste gjennom mitt innlegg igjen og så at det ikke sto så mye klokt der til en anmeldelse å være, å trodde du ikke likte det.

Men om du faktisk mente det så gjorde anmeldelsen min noe positivt i det minste ;)

Alt i orden :)

 

En anmeldelse må ikke være lang for å være god. Anmeldelsen din av Road House var artig og fikk meg til å bli interessert i å se filmen, og det må jo være det største komplimentet en anmeldelse kan få. Stå på videre, ikke fokuser på å skrive lange anmeldelser hvis det ikke er din stil, tråden heter tross alt "Mini-anmeldelse av den siste filmen du så" :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Urban Legend

Så denne for lenge siden, og det skader ikke med en gjentagelse. Alle kjenner vel vandrehistorier, som for eksempel en jente som satt barnevakt da hun fikk en del slibrige telefoner. Da hun sporet samtalen viste det seg at den kom fra etasjen over - i rommet til barna hun skulle passe... Eller hva med en gærning som følger etter en dame. Hun klarer å komme seg inn i bilen, bare for å oppdage for sent at "gærningen" prøvde å advare henne og si at morderen lå i baksetet på bilen hennes... Grunnen til hvorfor dette kalles vandrehistorier eller urban legends er fordi de skal være sanne. Alle har skjedd med en venn av en venn, en fjern slektning eller noe sånt. Det er nært nok til å være troverdig, men likevel er det mistenkelig at personen det skjedde med aldri nevnes med navn. Det er selvsagt fordi historiene bare er oppspinn.

 

I Urban Legend handler det selvsagt om slike vandrehistorier. Vi snakker en slasher der morderen bruker vandrehistorier for å ta livet av offrene sine. På mange måter er det bare en rett frem slasher, men vandrehistoriene, skuespillerne, historien og effektene er bra nok til å dytte den en god del hakk over gjennomsnittet. Når morderen endelig avsløres på slutten gir det mening, og man kan fort tenkte tilbake på en rekke scener der det var åpenbart hvem som var morderen om man visste det fra før. Vet man det ikke er det ikke akkurat like lett å gjette seg til. Nettopp derfor er den så bra og kan trygt anbefales.

 

Trivia: Smallville-fans bør holde et øye med karakteren Parker Riley. Fringe-fans, dere kan holde et øye med karakteren Damon Brooks. ;)

 

Vurdering: 8.5/10

 

 

 

 

Urban Legend 2: Final Cut

 

Denne filmen burde vært en dårlig urban legend. :p Strengt tatt er den ikke direkte dårlig, men den er bare en blek kopi av den første. Bytt ut skuespillerne fra den første med disse, så er det omtrent samme film. Det verste er at en gyllen regel for oppfølgere er at de må være mer av det samme. Det feiler denne totalt på. Mot slutten blir to folk drept i rask rekkefølge (og dere gjetter fint hvem det er om dere ser filmen), men bortsett fra det er det rimelig tamme greier.

 

Dessuten er det en del logiske feil. For eksempel våkner en dame tidlig i filmen i et badekar fullt av is og merker at nyrene hennes er borte. (denne vandrehistorien nevnes for øvrig også i den første og er dermed en reprise.) Det i seg selv er greit nok, men det første hun gjør er å klatre ut av badekaret og prøver og komme seg unna ved å klatre ut vinduet. Problemet er bare at jeg har gått gjennom en organtransplantasjon selv, og selv med sterke smertestillende klarte jeg knapt å røre meg de to første dagene. Hvordan i helv... kan hun da ikke bare gå vanlig, men også løpe og klatre ut vinduet dagen etter "operasjonen" uten noen smertestillende i det hele tatt? Slike tabber trekker veldig mye ned for min del. Det blir ikke stryk, men havner sån midt på treet.

Vurdering: 4.5/10

Lenke til kommentar

Problemet er bare at jeg har gått gjennom en organtransplantasjon selv, og selv med sterke smertestillende klarte jeg knapt å røre meg de to første dagene. Hvordan i helv... kan hun da ikke bare gå vanlig, men også løpe og klatre ut vinduet dagen etter "operasjonen" uten noen smertestillende i det hele tatt?

Hun hadde jo paracet, da!

 

Og kan ikke huske at Urban Legend var en god film, men jeg husker morderen. Skal se den på nytt.

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Shakes the Clown

Jeg liker veldig godt Bobcat, men denne er dessverre bare helt ok. Morsom til tider og en ung Adam Sandler er jo koselig, men den burde holdt seg til den utradisjonelle stilen framfor å slenge inn en damsel-in-distress plot point i siste akt for å øke spenningen. Er ikke derfor jeg ser på filmen, og det hjelper ingenting. Verdt å kikke på, men litt skuffende alt i alt.

6/10

 

All Quiet on the Western Front

Så denne med lillebror, og vi likte den begge to. Vi var også enig i at det ble litt mye krigsscener. 15 minutter med action uten pause blir enhver sliten av, og man kan bare se så og så mye før det mister effekten. Det er interessant å se en krigsfilm hvor tyskerne er heltene, og første verdenskrig er kanskje en mer interessant krig enn det folk liker å tenke. Hvis vi snakker War is Hell så tenker man jo Vietnam, men denne filmen klarer å få frem hvor meningsløst krig er på en bedre måte enn Platoon, FMJ eller Apocalypse Now! klarte. Det er ingen "Fuck yeah!"-scener i denne filmen, noe de fleste andre filmer om krig ikke klarer å lå være å inkludere. Det nærmeste blir en antikrigsmonolog som funker som faen. Som FAEN.

8/10

Lenke til kommentar

Vel, orginalen er ikke så veldig mye horror den heller, mesteparten av filmen prøver han ungdommen å overbevise folk at naboen ER vampyr, og ingen tror ham. Også kontakter han en gammel skuespiller som introduserte "Fright Night" showet på TV, som heller ikke tror ham, men blir med for å være snill.

 

Først de siste 20 minuttene som er noe horror-effekter.

Lenke til kommentar

Vel, orginalen er ikke så veldig mye horror den heller, mesteparten av filmen prøver han ungdommen å overbevise folk at naboen ER vampyr, og ingen tror ham. Også kontakter han en gammel skuespiller som introduserte "Fright Night" showet på TV, som heller ikke tror ham, men blir med for å være snill.

 

Først de siste 20 minuttene som er noe horror-effekter.

 

Horror er langt mer enn effekter. Fyren vet han blir angrepet av vampyren neste natt og vil bli drept. Teller ikke det som skrekk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...