Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett eit par filmar i det siste.

 

Santiago

Heilt ok film!

5/10

 

City of God

Fantastisk bra film som skildrer kva som skjer i slummen i Rio de Janeiro på ein meget bra måte. 8-9/10

 

Forrest Gump

Herregud for ein oppskrytt film! Lite sannsynleg at det der liksom skal skje med ein fyr som først ikkje eingong kan gå!

2-3/10

Lenke til kommentar

Forrest Gump

Herregud for ein oppskrytt film! Lite sannsynleg at det der liksom skal skje med ein fyr som først ikkje eingong kan gå!

2-3/10

Whaaaat? Lite sannsynlig? Det er jo filmens moral! Du kan oppnå det umulige! Feelgood-film!

 

!cid_5DD006222FF44011B3DC8CAB7780BE80@userb4a38b11f6.jpg

 

Så nettopp The Orphan. Må si at denne filmen, som alle andre med småjenter eller smågutter i, ikke skremte meg i det hele tatt. Hennes oppførsel irriterte meg grundig. Kan heller ikke fordra den "jeg er bare et barn, men nå sier jeg skremmende ting"-stemningen som oppsto hele tiden.

 

Og slutten var på en måte for forutsigbar for meg. Ikke det med

at hun var en kjerring på 33 år riktignok.

Nok en dønn grøsserfilm.

 

3/10

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Thor

 

Sammenlignet med andre nyere Marvel-filmer når Thor rett og slett ikke opp. Da historien er noe tynn er filmen avhengig av at actionsekvensene holder et høyt nivå, dessverre blir de for simple og engasjerer ikke nevneverdig. Alt i alt en ganske ordinær actionfilm som ikke makter å gi noe ekstra for å skille seg fra alle de andre.

 

5/10

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Trippel Hammertime!!! :D

 

 

 

She

 

Her snakker vi Ursula Andress, Peter Cushing og sir Christopher Lee i samme film. Det lover jo bra. Vi snakker jakt på en glemt by styrt av She-who-must-be-obeyed (Ursula Andress), en by full av diverse rikdommer og alt det. På mange måter er det ren standard eventyr, men Hammer viser hvorfor de er legendariske. Historien er meget bra fortalt med en og annen liten overraskelse, og skuespillerne gjør en svært bra jobb. Det er ganske lite som kan regnet som spesialeffekter her, men de få som er, er ganske bra laget for alderen. Dette er tross alt en film fra 1965, men ikke la alderen skremme. Enkelte filmer er tidløse. Dette er ikke akkurat den beste filmen jeg har sett den siste tiden, men det er langt fra den dårligste.

 

Vurdering: 7/10

 

 

 

The Plague of the Zombies

 

And now for something completely different. Dette er noe så merkelig som en zombiefilm omtrent uten zombier. En lege for et brev der en annen lege ber om hjelp, fordi mange folk har dødd den siste tiden. Legen og datteren reiser tild en lille byen og begynner å undersøke hva som egentlig foregår. Men selv om det er ganske forutsigbart med en sånn tittel (introen hjalp heller ikke med å skjule mysteriet) er historien som vanlig veldig bra fortalt, og igjen gjør skuespillerne en meget bra jobb. Det er ganske lite "action" og som sagt omtrent null zombier før mot slutten, men likevel blir det aldri kjedelig. Anbefales om du vil ha en litt annerledes zombiefilm.

 

Vurdering: 7/10

 

 

 

Dracula: Prince of Darkness

 

Bela Lugosi blir av mange regnet som den ultimate Dracula, men sir Christopher Lee er ikke langt bak. Dette er den andre filmen hvor han spiller Dracula, og bortsett fra at han døde på slutten av den forrige gjør han en bra jobb her. :p Historien er kort fortalt. En dame har dødd, og presten som skal begrave henne holder på å pløye en stake gjennom hjertet hennes for å være sikker. Han blir stoppet, men vi skjønner at noe er galt. Fire turister havner i samme by og blir advart mot det sterkeste å dra til slottet, men selvsagt er det akkurat dit de drar.

 

De andre to filmene jeg anmeldte her er meget bra på sin måte, men Dracula: Prince of Darkness er noe for seg selv. Det er logisk at de drar til slottet etterhvert, men måten de kommer seg dit på er ganske interessant. Når de først har kommet dit finner de bordet dekket til fire, og de er "tilfeldigvis" fire personer. De mistet bagasjen underveis, men den er på mystisk vis havnet på soverommene. Alt dette bygger opp mysteriumet, og selv om vi lett kan tenke oss løsningen er det lett å følge handlingen og håpe de finner ut av ting. Og så var det Dracula, selvsagt...

 

En morsom detalj er at Dracula ikke sier ett eneste ord gjennom hele filmen. Han hveser riktignok litt nå og da, men det er det nærmeste han kommer. Likevel (eller kanskje nettopp derfor) gjør sir Christoper Lee en meget bra jobb som greven. Alt for mange overspiller for å leke nifse, men de går for langt og blir bare kjedelige. Andre igjen satser på at navnet er nok og prøver ikke engang. (Dracula 3000, anyone?) :p sir Christopher Lee finner lett en perfekt blanding. Akkurat som Kane Hodder som Jason klarer han å være nifs pga kroppsspråket, holdning, oppførsel og alt det der, så å faktisk snakke hadde blitt overflødig. Og kudos for original måte å drepe Dracula på!

 

Trivia: Grunnen til hvorfor Dracula ikke sier noe er fordi sir Christopher Lee hatet all dialogen hans så mye at han nektet å si dem. :p

 

Vurdering: 8/10

Lenke til kommentar

Dracula: Prince of Darkness

 

 

Vurdering: 8/10

 

Om det er den der Dracula dør pga han snubbler over en plante mens han driver å forte seg tilbake til "huset" også kommer solen kommer opp....

 

Haha, ikke akkurat. :p

 

For å spolere slutten:

 

 

Dracula tåler det meste, men ting han ikke tåler er sollys, hvitløk, kors og så videre, i tillegg til rennende vann. På slutten ligger han i en kiste som blir fraktet tilbake til slottet, og solen holder på å gå ned. Rett før hovedpersonen når kisten faller mørket over den, og Dracula våkner igjen. Det blir en kamp mellom dem, og Dracula holder på å vinne. Plutselig høres ett skudd, og den kvinnelige hovedpersonen står med en rifle og skjøt hull i isen. En prest tar riflen fra henne (det er hans rifle, og han sikter mye bedre) og fortsetter å skyte på isen rundt Dracula. Isen sprekker og Dracula havner i elven under isen. Dvs han drukner i rennende vann. The End.

 

Lenke til kommentar

Brukte påsken til å se alle de seks Star Wars filmene.

 

Star Wars: Episode 1:

 

Terningkast: 5

 

Star Wars: Episode 2:

 

Terningkast: 5

 

Star Wars: Episode 3:

 

Terningkast: 6

 

(Kommer med resten senere, må jobbe;P)

 

Red Letter Media

:tease:

Du har ikke kommet med anmeldelse av de originale, Amir! :'(

 

-LEON- :

 

RedLetterMedia finner opp plotthull til historien som ikke er der, og henger seg opp i bagateller som dras ut i evigheten (Why do they fly towards the blockade?). Han idiotiserer det som idiotiseres kan. Videoene inneholder lette, manipulative avledere, og han spyr ut kritikk på problemstillinger han selv lager.

 

The Phantom Menace ble kun en forhatt film fordi den eldre generasjonen forventet for mye (og delvis pga. Jar Jar Binks). George Lucas prøvde å nå et nytt publikum, en ny generasjon og i en helt ny tid. Nå var CGI kvaliteten forbedret og mer troverdig. Alt dette påpeker han Behind The Scenes.

 

Filmen har historie, - og, nekt for det eller ei, men den har til og med likbare karakterer.

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Brukte påsken til å se alle de seks Star Wars filmene.

 

Star Wars: Episode 1:

 

Terningkast: 5

 

Star Wars: Episode 2:

 

Terningkast: 5

 

Star Wars: Episode 3:

 

Terningkast: 6

 

(Kommer med resten senere, må jobbe;P)

 

Red Letter Media

:tease:

Du har ikke kommet med anmeldelse av de originale, Amir! :'(

 

-LEON- :

 

RedLetterMedia finner opp plotthull til historien som ikke er der, og henger seg opp i bagateller som dras ut i evigheten (Why do they fly towards the blockade?). Han idiotiserer det som idiotiseres kan. Videoene inneholder lette, manipulative avledere, og han spyr ut kritikk på problemstillinger han selv lager.

 

The Phantom Menace ble kun en forhatt film fordi den eldre generasjonen forventet for mye (og delvis pga. Jar Jar Binks). George Lucas prøvde å nå et nytt publikum, en ny generasjon og i en helt ny tid. Nå var CGI kvaliteten forbedret og mer troverdig. Alt dette påpeker han Behind The Scenes.

 

Filmen har historie, - og, nekt for det eller ei, men den har til og med likbare karakterer.

Hmm?

Overdrivelsen er en del av humoren.

Det er jo ikke i det hele tatt en av de værste filmene i historien, det hadde vært en overdrivelse.

Jeg dog reagerer veldig på at de nye filmene har bedre teknologi tilgjengelig når det er en eldre tid enn de gamle filmene, that doesn't make any sense. For meg er nummer 1 og 2 midt på treet typen film, digger effektene og hadde ikke så mye imot jar jar binks. Treren er bedre og mer underholdende.

 

Historie, tja, jeg er nok mer enig med redlettermedia der, filmen gjør et enkelt plot SVÆRT komplisert, på grunn av ingenting. Men det er ingenting, absolutt INGENTING i forhold til hvor flaut dårlig kjærlighetsforholdet mellom Anakin og Padme, fyfaen, det var absolutt dritt.

Verre en twilight på akkurat det der.

 

Men for all del, greie filmer. Hadde det ikke vært for de, hadde jeg ikke fått opplevd mr.plinkett, så sånt sett er jeg fornøyd.

 

Kan ikke huske at jeg lovte deg en anmeldelse? haha ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke huske at jeg lovte deg en anmeldelse? haha ^^

En anmeldelse av den originale trilogien (4-6) er et must. Du kan ikke bare gi tre av de seksere og ikke si hva du synes om de andre i trilogien! Slikt blir man slått for her hjemme.

 

En hvilken som helst filmtråd bør ha STAR WARS i ett innlegg på minst hver tiende side.

 

EDIT#4: Er ganske hyper, så det ble en god del piss med det første.

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Kan ikke huske at jeg lovte deg en anmeldelse? haha ^^

Så du benekter å ha sendt meg brev i posten? Bekymringsfullt...

 

Men en anmeldelse av den originale trilogien (4-6) er alltid kjekt. Du kan ikke bare gi tre av de seksere og ikke si hva du synes om de andre i trilogien! Slikt blir man slått for her hjemme.

 

Hehe

 

Kan sikkert se originale filmene igjen etter siste eksamen (31mai), men basert på hukommelsen er nok kun Empire Strikes Back som fortjener en sekser (må se den igjen dog). Return of The Jedi derimot, de bamsene var morsomme, men litt latterlige haha ^^

 

Edit: Hvis det er noen "trøst", så er jeg ikke lei meg at de lagde filmene, er ikke så stor fan av star wars :p

Lenke til kommentar

er ikke så stor fan av star wars :p

You will learn your place, young one. Oppfordring er å se mer Star Wars!

 

Det er viktig at alle snakker om Star Wars i kommende innlegg. Nettopp sett alle seks filmene etter fire uker. Sitter nærmest her og gjør vifteovnen min om til en T-49 Hyperdrive Generator.

 

MIDI-CHLORIANS SNAKK ER IKKE TILLATT!

 

Shit, ikke meningen å stjele tråden din Tjalla. Tenkte vi bare kunne oppfordre til en Star Wars-review orgasme! Hvis ingen blir med på dette så griner jeg. Alle elsker jo Star Wars!

Lenke til kommentar

Castaway on the moon 2009/2011 (kom til Norge først i år?)

Jeg likte denne filmen. Det var noe med stemningen som gjorde at jeg koste meg. De to jeg så den med syntes den var ok, men kjedelig i lengden. Jeg kan se problemet, den klarer ikke å holde "tempoet" oppe hele veien, og mister litt interessen etter hvert. Men jeg brydde meg ikke når jeg så den. Midt i eksamenstida var det deilig å lene seg tilbake i kinosetet og bare slappe av...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...