Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han er jo en dårlig skuespiller. God mulig at filmskapere har begynt å innse det og tilbyr ikke "gode" roller til han lenger.

 

Dessuten skal han vist nok være vansklig å ha med å gjøre. Kanskje folk er lei å jobbe med han.

Han har spilt mange dårlige roller i det siste, men er sterkt uenig i at Nicolas Cage er en dårlig skuespiller om man snakker om hele karrieren hans.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det overrasket meg litt at Cage kun fikk 6 mill for Drive Angry - mannen fikk 20 mill for National Treasure en gang i tiden. Han har vært i mye dårlig, men filmene med ham i hovedrollen har en tendens til å tjene en milliard, og det liker studioene. Noen må jo være med i disse drittfilmene, hvorfor ikke Cage? Han trenger et slott like mye som resten av oss.

Lenke til kommentar

Det er direkte håpløst å kalle Cage en dårlig skuespiller. Se Bringing Out the Dead, se Adaptation, se Leaving Las Vegas.

 

Men viktigst av alt se Bad Lieutenant. Der ser du hva som skjer når han får arbeide med en av tidenes beste regissører i stedet for folk hvis stolteste øyeblikk er Swordfish og Daredevil. Det er den mest vanvittige skuespillerprestasjonen på denne siden av årtusenet, og det funker fordi han er den ubestridte mester av SPIK SPENNA GÆREN. Jeg kan ikke se for meg noen andre tolke den rollen uten at det blir enten for komisk eller for underdrevet.

 

Jeg forstår ærlig talt ikke hvor alt dette Cage-hatet kommer av, men jeg har en stygg mistanke om at det hovedsaklig kommer fra folk som helt bevisst velger å se filmer som Ghost Rider og The Wicker Man i stedet for Matchstick Men og Moonstruck.

 

Årets film. Hvert eneste år.

http://www.youtube.com/watch?v=YXNfHb9b6Y0

Endret av Lord Britishface
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se for meg noen andre tolke den rollen uten at det blir enten for komisk eller for underdrevet.

 

Harvey Keitel gjorde en fordømt god jobb i originalen. Det er riktignok et annet beist (et beist jeg liker bedre), men jeg ser poenget ditt. Man klager ikke over kebaben man finner på søppeldynga, og det er stort sett de som prioriterer Cage sine mange Wickermen som syter.

Lenke til kommentar

Tingen er at han tar lite roller der han må virklig gjengi et skuespiller prestasjon følelses messig.

 

Nesten alle rollene krever det samme monotom personlighet, eller en smartass know-it-all.

 

Mange av filmene hans er bra, ja. Men dette er ikke pga hans prestasjon, heller det at handlingen i filmen sitter godt.

 

I min meining er ingen av rollene hans der det MÅ være han. Rollene hans kunne lett blitt erstatten av en anne skuespiller uten at det hadde skadet filmen.

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

N.C Har jo potensialet til å være bra skuespiller om han bare må. Spesielt om han får roller han passer til. Dei siste filman har det vært en slags CAAAARE innstilling. Men han har og filmer han har spillt ganske tøft i. Klassikeren The Rock og noen andre filmer hadde ikke vært det samme uten han tror jeg nok. Men som AngryDrive, hadde det ikke gjort stort mye om det vare en annen skuespiller. Skal sies at jeg dro på smilebandet noen ganger iløpet av filmen, men ikke noe eg kommer til å se igjen. Tittelen irriterer meg og, får meg til å tenke på et vist spill.

Lenke til kommentar

Word, AvidGamer. Cage er meget overvurdert.

 

Uenig. Han har bevist at han kan gjøre en god jobb før. "Problemet" er bare at han driter i hva slags roller han tar så lenge det er en feit sjekk som venter på han. I Adaptation, som forøvrig er en utrolig bra film, var han helt strålende.

Lenke til kommentar

Cage er borti mye dritt, men han vil alltid ha en plass i mitt filmhjerte etter å ha sett, og nytt, hans prestasjoner i blant annet Leaving Las Vegas, The Weather Man, Matchstick Men, Lord of War og Face/Off. Jeg har ikke sett The Bad Lieutenant enda, men jeg tror kanskje jeg skal sette den på nå etter at en kompis anbefalte den på det varmeste.

 

Så nei, Cage er ikke overvurdert. Han har kanskje bare en dårlig agent.

Lenke til kommentar

Just go with it

 

Visste dere at Jennifer Aniston er med i en romantisk komedie?

 

Det er noen veldig rare budskap denne filmen sender til seeren, syns nå jeg. Utenom selve historien.

1. Jøder med store neser nyter større suksess hvis de opererer den bort.

2. Filmen forherliger barn som krever penger for å gjøre private venner av familien en tjeneste. Det er helt akseptabelt å kjøpe velvilje fra barn.

3. Plastiske kirurger oppfører seg som klovner og gir faen i folks privatliv.

4. Prøver å presentere en liten mindreårig jente som søt, når hun gir etter for voksne helsetrender, og ikke vil spise.

5. Det er helt greit å lyve seg frem til å bli gift, bare bruden er pen nok til å ha sex med.

6. Ferie på Hilton-hotell er folkelig og familievennlig.

7. Det er greit å henge ut damer, som ikke ser ut som Jennifer Aniston og Nicole Kidman. "De er jo stygge, så ingen bryr seg."

 

Filmen er full av slike rare holdninger, som egentlig ikke er en del av komedien, men presenteres som noe helt normalt. Og for meg smaker det surt.

 

Selve komedien er et mislykket forsøk på en familievennlig Chevy Chase - møter Disney-typen film.

 

Det er noen morsomme scener, som saktefilmen av ungen som kaster drikken sin på magen til sin gravide mor, i saktefilm. Det er nesten noe kunstnerisk over denne totalt uavhengige scenen. Har de kopiert denne fra en annen film?

 

Og øyenbrynscenen lo jeg godt av. Som går mer i retningen av hva komedie egentlig handler om. Men resten av filmen er forutsigbar. Akkurat som den forrige Aniston-filmen var, og hennes neste vil bli. Og jeg skjønner ikke hvorfor skuespillere som Nicole Kidman, Kevin Spacey, Jamie Foxx og flere, vil assosiere seg med hun. Hun er ganske kjedelig å se på.

 

Det er nesten litt trist hvordan den en gang søte Rachel har falmet, og nå fremstår som en tørrfisk fra Hollywoods søppeldunk. Mest absurd er det at hun spiller flerbarnsmor i samtlige filmer, når vi alle vet at hun er det stikk motsatte i virkeligheten. Jeg gransker henne hele tiden for om hun klarer å spille en mor, når hun faktisk ikke forstår hva det er. Og kom nok fram til at hun ikke klarer det, og heller virker som en hysterisk tante Sofie. Kjerringa som ingen vil pule - og det er jo grunnlaget for hele rollen hennes i denne filmen.

 

Terningkast to

Lenke til kommentar

Tucker & Dale vs Evil (2010)

 

Morsomt å se Tyler Labine i en film, etter å ha gitt meg noen fine øyeblikk i tv-serien Reaper som ble kansellert for et år eller to tilbake.

Premisset i filmen er morsomt, og utført på en grei måte med helt akseptable skuespiller-prestasjoner. Ikke noe å skrive til Oscar-komiteen om, men det var vel heller aldri poenget med denne filmen.

 

Morsom popcorn-underholdning. 6/10

 

The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (2009)

 

Nicholas Cage med en skrue løs er alltid en fryd å se på. Selv om jeg følte at filmen manglet litt drivkraft, som gjorde at det ble litt kjedelig å se på til tider, så ble jeg sittende og se på grunnet stemningen og karakteren til Cage.

En vanskelig film å vurdere, men definitivt noe jeg kan anbefale for de som ønsker å se noe annerledes. 7/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...