Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å se Drive Angry og forvente noe seriøst er jo ikke akkurat imponerende :D Filmen var meget underholdene og minte meg nok om Death Proof til at jeg likte den godt for det den var selv om det var en heftig B klasse over den.

 

Ellers er NC godt kjent for akkurat dette, å spille i sterkt varierende filmer.

 

Klart det.

...

 

Takker, jeg har den liggende i køen :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

The End of Summer (1961)

 

Dette er min fjerde Ozu-film, og jeg er mer enn bare litt fascinert. Mannen er jo helt genial. Jeg elsker alle filmene jeg har sett av ham, og jeg tror kanskje dette er min favoritt (nest etter Tokyo Story). Filmene hans er som meditasjon - jeg var lettere stresset og "on edge" tidligere i dag, men det forsvant etterhvert som jeg så filmen.

 

Ellers vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Det er jo de samme temaene som går igjen i mange av hans filmer: kontrasten mellom moderniteten og det tradisjonelle, livsendringer, familie, forventninger, familieendringer... Jeg forstår ikke en gang hvordan han, på den mest minimalistiske måten jeg har sett, klarer å få det minimale "plottet" til å bli så utrolig givende og fascinerende som han gjør. (Denne filmen virker forresten litt mindre stiv og streng enn noen av de andre jeg har sett).

 

Fantastisk, igjen. Mannen fortjener enhver genierklæring han har fått.

 

Rating: 9/10

Lenke til kommentar

Kjemikerjon er en verdig debatant og langt fra noe troll. Men han kan gi deg følelsen av at du får ballen mellom bena (langs bakken) :p

 

Noen ganger er det like greit å se seg slått av en med bedre argumenter eller at man ikke er enig.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wow, du er virklig i et Troll nivå høyere enn andre du....

 

Jeg er et troll fordi du kommer med svake argumenter? Her oppstod det en logisk feilslutning rett før nasjonaldagen.

Det er jo på nettopp denne dag, dagen før nasjonaldagen at vi nordmenn gjør flest logiske feilslutninger.

Lenke til kommentar

Cage er den minst kule av alle "action helter" jeg kjøpre han bare ikke som bad ass i Con air, og Face off eller noen andre filmer han skal leke med våpen, I the rock er han en nærdete professor og er perfekt i rolle, han passer også utmerket til smart guy i national tressure.

 

Men så fort han liksom er badass blir det teit og komisk. Ser verken Con Air eller Face off mye pga. det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rollene hans kunne lett blitt erstatten av en anne skuespiller uten at det hadde skadet filmen.

Svakt argument. Så og si alle roller kan bli erstattet av en annen.

 

Fine, you want an answer then I will have to do so in English, since apparently my Norwegian is too poor for me to express what I am trying to say.

 

"Rollene hans kunne lett blitt erstatten av en annen skuespiller uten at det hadde skadet filmen." Here I am trying to articulate that an actor has to make the role he/she is taking as "their own".

 

In other words, the actors "job" is to give a convincing performance so that the audience cannot fathom any other face, no other voice, no other look, no other person in that role. They have to BECOME the person they are acting. This is essential for any actor so that the audience gets a believable character.

 

Cage fails doing this in pretty much EVERY movie he has made. This is due his lack of skill in mastering this trate, as well as continuously picking bad roles.

Every single one of his roles is like watching the SAME character in different scenarios. He always has the same look in his eye, the same composure, the same voice.

 

But one thing I can give Cage credit for, is knowing his weakness and ensuring that he sticks to that one style of acting throughout his so called "acting career".

 

Fans of Cage seem to hang strong on his few "good" roles, forgetting that his has far more bad ones than good. And even looking at his good ones, you still see the same person. Except for the fact that, in those movies, the person was perfect for the role. Not really a good acting job, but instead a skill in finding the right part.

 

You say that any role could be replaced. Really? Can you picture someone else other than Hopkins as Hanibal? Or replace Depp from Capt. Sparrow? Someone else than Clint Eastwood in A fistfull of dollars? ..... no. Could Cage play any of these parts? Fuck no.

Endret av AvidGamer
  • Liker 6
Lenke til kommentar

You say that any role could be replaced. Really? Can you picture someone else other than Hopkins as Hanibal? Or replace Depp from Capt. Sparrow? Someone else than Clint Eastwood in A fistfull of dollars? ..... no. Could Cage play any of these parts? Fuck no.

Ja, det kan jeg.

 

Flott argument.

 

Aslo, since when is answering a question considered trolling? He wanted me to expand on my statement. I did just that.

Det er bare trolling når andre gjør det, altså?

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Every single one of his roles is like watching the SAME character in different scenarios. He always has the same look in his eye, the same composure, the same voice.

 

Det er lite, om noe, som er likt mellom fylliken Cage i Leaving Las Vegas, gærningen Cage i Bad Lieutenant eller nevrotikeren Cage i Adaptation.

 

Fans of Cage seem to hang strong on his few "good" roles, forgetting that his has far more bad ones than good.

 

Blir de gode rollene dårligere av at han har spilt i masse rotteskit? Selvfølgelig ikke. Fans av Cage er fan av det han har gjort som er bra, og det er jo åpenbart disse rollene de vil trekke frem i en diskusjon om hans talent (eller mangel på et sådan).

 

You say that any role could be replaced. Really? Can you picture someone else other than Hopkins as Hanibal? Or replace Depp from Capt. Sparrow? Someone else than Clint Eastwood in A fistfull of dollars? ..... no. Could Cage play any of these parts? Fuck no.

 

Det er ikke slik at det kun finnes en eneste person i denne enorme verden som spenner fra øst til vest som kan spille den og den rollen. En gammel myte. I etterpåklokskapens navn er det selvsagt vanskelig å se for seg noen andre i en ikonisk rolle, men de fleste karakterer kan spilles til perfeksjon (med et eget personlig tilsnitt) av en rekke dyktige skuespillere. Jo mer komplisert rollen er, jo verre er det å finne kapable kandidater, men selv Hannibal the Cannibal kan ha blitt en suksess i en annen manns sko (Brian Cox gjorde en god tolkning i Manhunter).

 

By the way, we norwegians don't like to be accused of being trolls.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...