Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Så nettopp Black Christmas remake... dårligste filmen jeg har sett på lenge. Orker ikke en gang å skrive en anmeldelse da den ikke fortjener det, bare... ikke se den!

 

Hint: Jei vil være ressisør. jei lage film med morder på loftet. masse fine pupper

damer og banning.

 

U-571 (2000)

WOHOO! Knallbra film! Nydelig skuespill, interessante karakterer, herlige dialoger og filmen holdt et høyt nivå fra start til slutt. Jeg måtte skifte bleie fire ganger iløpet av filmen da jeg følte for hver og en av disse karakterene!

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unstoppable

 

Det er lite som slår high concept-filmer når man bare skal slå ihjel tid. Det skjer mye, tempoet er høyt, med et dundrende generisk lydbilde og metall som skriker. Unstoppable er absolutt der, men framstår for meg som noe av det svakere innenfor sjangeren. Basert på en virkelig hendelse, så handler filmen om et "runaway train" som må stoppes. I likhet med sine generiske brødre omfatter dette mye skriking i kontrollrom, tv-overføringer med gråtende familiemedlemmer og latterlige plothull. Klisjéhelvete, men det er vel det man uansett må forvente. Først og fremst preges filmen av et elendig manus. Vi blir tidlig introdusert for to lokførere (i Denzel Washington og Chris Pines skikkelser) fra to ulike bakgrunner med to ulike hudfarger. Felles er at de sliter på hjemmefronten og vi skal under filmen måtte bli kjent med disse problemene. Totalt uinteressant som tar et unødvendig fokus fra spenningen! Som en fartsfyllt film får man hva man får - vondt i huet og konstant facepalming av plothull selv 9-åringer kunne sett.

Lenke til kommentar

Unstoppable(2010)

 

Vel.. jo jo. Kan være enig i at har vært mange filmer før i mer eller mindre samme sjanger. Og at det var forholdsvis forutsigbart.

 

Men det var tross alt en ordentlig film, oppi mylderet av fjollete halvkomdeier og sære sprell som florerer i dag.

Så den var verd nok å se, selv om det blir lenge til neste gang.

Seriøse ordentlige filmer, med voksne ordentlige skuespillere er å fortrekke etter min mening. Så ok nok

6/10

Lenke til kommentar

Tenker du på serien?

 

Mhm. En must-see for alle westernfans og samtidig så anti-western en seriøs western kan bli. Paradoksenes paradoks, og alt det der. Jeg kan dele ut ti grunner til å se serien til tross for at den stopper bråere enn nevnte tog i Unstoppable, men ingen vil være bedre enn Ian McShane som Al Swearangen, en av tidenes mest engasjerende tv-tryner.

Lenke til kommentar

Har noen her sett Patton? Såfall hva synes dere om den?

 

Har nettopp sett den, en av beste krigsfilm jeg har sett. Synes at mange krigsfilmer handler ofte om en vanlig menig sitt perspektiv, sånt har man sett fra før. Men fra en genereal sitt perspektiv, det var interessant.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Synes Patton var en glimrende krigsfilm. Filmen har et tidsvis ganske humoristisk preg som fremhever den karismatiske siden til Patton. Samtidig belyser den mindre positive egenskaper ved mannen. Vet ikke hvor mye man faktisk lærer av filmen rent historisk, men interessant er den likevel. Teknisk er filmen brilliant med suveren bildekvalitet (i den grad øynene mine klarer å bedømme slikt), og lydsporet fungerer meget godt. Skal se Blu Ray-versjonen etterhvert og se om ikke den er enda bedre.

Lenke til kommentar

SHERLOCK HOLMES

 

Var litt skeptisk til denne da det er svært vanskelig å lage en bra Sherlock Holmes-film, men denne endte opp midt på treet. Den er ikke direkte dårlig, men ikke direkte bra heller. Likte at de har fått med seg at både Sherlock og Watson ikke er gamle folk som surrer rundt uten å gjøre stort, men faktisk har en fortid fra militæret. Men når det er sagt skjønte jeg aldri helt poenget med å vise Sherlock i slosskamp for penger. Er de virkelig så desperate etter å ha litt action?

 

Resten av filmen var ganske grei. Savet Mortiary, men SH2 er jo bekreftet for lenge siden. Mysteriumet Sherlock måtte løse var interessant, og en viss Irene Adler skader jo ikke. :) Alt i alt en grei nok film, men ikke helt på topp. Robert Downey Jr viser enda en gang at han er en bra skuespiller, og jeg gleder meg til Sherlock Holmes 2. Og når vi først er inne på det: tenk om disse folka lagde en versjon av Hunden fra Baskerville? Det hadde vært noe. :)

 

Vurdering: 7/10

 

 

Case 39

 

Skrekkfilm med Rene Zellwegger. Har ikke peiling på hvordan hun staver navnet sitt, men samme faen. Hun er ikke en dyktig skuespiller, og når manuset er så ræva som dette har hun ikke sjanse til å få meg interessert.

 

For å ta historien kort fortalt. Dame fra barnevernet har allerede 38 saker å jobbe med, men får enda en dumpet i fanget. (herav den utrolig geniale og gjennomtenkte tittelen.) Dette viser seg å være en liten familie med mor, far og barn. Barnevernsdama skjønner noe er galt, men ingen tror henne (geez...) Selvsagt har hun rett (dobbel-geez...) Hun adopterer ungen. (jada, stor tabbe.) Noen som ikke skjønner hvor det bærer? Noen scener er interessante, men det er få.

 

Vurdering: 2/10

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Breaking the Waves blir for min del litt for tradisjonell i uttrykket i forhold til Dancer in the Dark, så den knekker meg ikke like bra som DitD gjør gang på gang. Kanskje mer gjennomført jævli, noe som kanskje gjør den litt.. *smatte på ordene* ..mettende. DitD sparker deg raskt i ansiktet med en saftig kombinasjon av hennes naive opplevelse av virkeligheten gjennom musikken og den faktiske virkeligheten. Det er denne kontrasten jeg føler mangler i BtW.

Lenke til kommentar

Breaking the Waves blir for min del litt for tradisjonell i uttrykket i forhold til Dancer in the Dark, så den knekker meg ikke like bra som DitD gjør gang på gang. Kanskje mer gjennomført jævli, noe som kanskje gjør den litt.. *smatte på ordene* ..mettende. DitD sparker deg raskt i ansiktet med en saftig kombinasjon av hennes naive opplevelse av virkeligheten gjennom musikken og den faktiske virkeligheten. Det er denne kontrasten jeg føler mangler i BtW.

Ser den. Begge filmene har jo sin egen «naiv møter virkeligheten»-historie, men hvor møtet med virkeligheten kommer noe raskere og forutsigbart i BtW og derfor er mer veiledende enn kontrasterende. Allikevel er det «noe», uten at jeg kan sette fingeren på hva, som gjør meg mye dypere forstyrret av den enn av DitD.

Lenke til kommentar

The Kids Are All Right (2010)

Sjamerande og humorfult film dette.

 

Vi følget et lesbisk par som har begge brukt samme sperm donor for å få unge. Ungene sporer ned faren, og han blir dratt inn i en ny famlie. Han er absolutt ikke helt som de trodde. Det dukker opp mye drama rundt hendelsen. Mer enn det tør jeg ikke si for risiko å ødlegge.

 

8/10

 

http://www.youtube.com/watch?v=DgwjTy_cohg

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...