Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inception 6/10, 127 Hours 7/10, Social Network 5/10

 

Wow, såpass ja.

 

Hmm, hva skal man komme med da.

 

The Shawshank Redemption og The Usual Suspects?

 

Shawshank 6/10, The Usual Suspects 6/10.

 

Ga Social 8/10 første gangen jeg så den. Så den igjen på nytt og synes filmen ikke holdt seg i det hele tatt. Svært uinterressant tema gjort på en veldig uinterresant måte. Ser ut som filmen prøver å være en thriller, når det er temmelig klart at det er en drama film. "Spennende" musikk under helt normale dialoger. Prøve å lure oss seerne til å tro at dette er spennende, når det absolutt ikke er det. For all del, filmen er godt laget, men den er godt laget på feil tema. Som at Brokeback Mountain skulle ha samme filmstil som Se7en. Blir for dumt.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Det var 5 store filmer i fjor - True Grit, Black Swan, Inception, The Social Network og 127 Hours. Alle sammen var knallgode filmer fra regissører som absolutt vet hvordan film skal lages, og som alle tidligere står bak mesterverk. Enkelte traff meg ikke like mye som andre (127 Hours ble for feel-good for meg, men det var en naturlig konsekvens av historien - filmen var likevel godt laget), men det er ikke en dårlig film blant dem. Å være så kritisk til film virker direkte kjedelig. Hvis ikke True Grits herlige, mørke humor eller Black Swans mystiske, krypende stemning eller The Social Networks lynraske tempo og intelligens gjør deg glad så synes jeg synd på deg, da går du nemlig glipp av noe gøy.

 

Og hvis Inception ikke fikk blodet til å pumpe så er det noe galt med deg, fordi den filmen var faen meg spennende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ga Social 8/10 første gangen jeg så den. Så den igjen på nytt og synes filmen ikke holdt seg i det hele tatt. Svært uinterressant tema gjort på en veldig uinterresant måte. Ser ut som filmen prøver å være en thriller, når det er temmelig klart at det er en drama film. "Spennende" musikk under helt normale dialoger. Prøve å lure oss seerne til å tro at dette er spennende, når det absolutt ikke er det. For all del, filmen er godt laget, men den er godt laget på feil tema. Som at Brokeback Mountain skulle ha samme filmstil som Se7en. Blir for dumt.

Jeg holdt på å drite på meg under programmeringsscenene, apropos det du her nevner.

Lenke til kommentar

True Grit likte jeg godt, Black Swan likte jeg også godt. Inception fikk ikke blodet til å pumpe så mye som folk skal ha det til. Det er en film som har synker hver gang jeg tenker på den. Men for all del, folk kan like det så mye dem vil, funka bare ikke så godt på meg. Jeg gir filmer dårlige karakterer fordi jeg føler dem fortjener det.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

True Grit er uten tvil en atmosfære-film, det tror jeg kommer godt frem også. Den er ingen whodunnit, som funker fint når den er en remake, men den har en veldig good feel. En western etter mitt eget hjerte, da den faktisk slo meg som litt amerikansk. Jeg likte både Once Upon a Time in the West og The Man Who Shot Liberty Valance, men ingen av dem slo meg som realistiske skildringer av hvordan det faktisk var å leve på den tiden. True Grit, derimot, er sånn jeg ser for meg vesten på den tiden. Jeg skulle gjerne sett flere filmer satt i samme univers som den filmen.

Lenke til kommentar

Har ikke sett en eneste av disse "store" filmene fra i fjord. Inception har jeg bare ikke følt for å se, venter på at BD skal falle under 100kr.

 

127 hours skjønner jeg ikke kan være intersant, jeg så en 30 minutter dokumentar om den vkrklige hendelsen og jeg holdt på å sovne, hvordan jeg skal orke å se en 90+ minutter lang film om det samme skjønner jeg ikke, true grit blir vel første filmen jeg ser av disse siden det er en western.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...