Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel mange faktorer som spiller inn, min erfaring med lyktestolper er at dem knekker i to uten å påføre store skaden på han som sitter inne i bilen.

Nyere stolper er designet for og knekke så lenge du snakker om metallstolper.

Trestolper og trær som ofte er langs veien gir fryktelige skader hvis man treffer litt for rett på.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg syns synd på han... Men herregud.. vi kan være heldig at det er satt opp skilter som advarer oss om fotobokser... Uten skiltene, hadde vi slitte totalt... Men selv med skiltene, blir folk tatt.. snakk om idioti!

 

 

 

Jeg kjenner noen som kjørte en kveld på en vei med fotobokser i 2003. Han tråkte litt på pedalen, og ble "flasha" av fotoboksen! Men han fikk aldri noe brev fra politiet eller tlf. Nå blir det snart 3 år!

 

Er det flaks? eller kan det eventuelt skje noe selvom etter 3 år?

Endret av Zerotaxi
Lenke til kommentar
Jeg syns synd på han... Men herregud.. vi kan være heldig at det er satt opp skilter som advarer oss om fotobokser... Uten skiltene, hadde vi slitte totalt... Men selv med skiltene, blir folk tatt.. snakk om idioti!

5786786[/snapback]

Hvis du mener at fotoboksene er det som er farlig, dumt og uønsket her så har du vel missforstått litt. Det som er farlig er grisekjørerne. Det er de som er problemet, og fotoboksene er bare til hjelp for resten av bilistene på veiene. Fotoboksene hjelper til med å holde antallet grisekjørere lavt slik at det blir et lavt antall trafikkulykker. Som representat for "resten" av bilistene (uten å si at jeg har kjørt perfekt bestandig), så synes jeg det er flott at det finnes umerkede fotobokser og uanmeldte kontroller som luker ut en del grisekjørere fra trafikken. Hvis det er noe jeg missliker sterkt å møte på veiene så er det grisekjørere som kjører forbi i 150 km/t, tar usikre forbekjøringer, oppfører seg idiotisk i kryss og rundkjøringer osv. Egentlig håper jeg det kommer opp mer trafikkovervåkning, særlig i kryss og rundkjøringer.

Lenke til kommentar
Jeg syns synd på han... Men herregud.. vi kan være heldig at det er satt opp skilter som advarer oss om fotobokser... Uten skiltene, hadde vi slitte totalt... Men selv med skiltene, blir folk tatt.. snakk om idioti!

5786786[/snapback]

Hvis du mener at fotoboksene er det som er farlig, dumt og uønsket her så har du vel missforstått litt. Det som er farlig er grisekjørerne. Det er de som er problemet, og fotoboksene er bare til hjelp for resten av bilistene på veiene. Fotoboksene hjelper til med å holde antallet grisekjørere lavt slik at det blir et lavt antall trafikkulykker. Som representat for "resten" av bilistene (uten å si at jeg har kjørt perfekt bestandig), så synes jeg det er flott at det finnes umerkede fotobokser og uanmeldte kontroller som luker ut en del grisekjørere fra trafikken. Hvis det er noe jeg missliker sterkt å møte på veiene så er det grisekjørere som kjører forbi i 150 km/t, tar usikre forbekjøringer, oppfører seg idiotisk i kryss og rundkjøringer osv. Egentlig håper jeg det kommer opp mer trafikkovervåkning, særlig i kryss og rundkjøringer.

5786886[/snapback]

 

Du har vel mistforstått ;)

Jeg er for fotobokser... Jeg er mot grisekjørere!

Har hatt nå lappen i snart i 4 år, aldri blitt tatt av politiet, aldri stoppet av dem. nothing.. Det eneste eg mente av at grisekjørerer blir jo advart på form av skilt, men de blir tatt for det om... idioter er de da...! Men jeg syns at skiltene burde bli fjernet!! Det hjelper jo ikke.. samme som sms varsling på trafikk kontroll... folk blir jo varslet på forhånd... og blir ikke tatt.. Det er dumt syns eg og!

Lenke til kommentar

Finnes det umerkede bokser, jeg har aldri sett det? De må vel merkes, hvis ikke så vil vel datatilsynet komme med ulovlig overvåknings paragrafen sin. Men som sagt beste hadde jo vært om de ikke hadde vært merket, hadde jo fått luket ut mange idioter...

Lenke til kommentar
Ups, :blush: Da er vi jo helt enige :thumbup:

5786972[/snapback]

 

hehe ingen prob ;) kan forstå deg.. morsmål mitt er fransk.. ikke alltid lett å forstå med en gang ;)

 

Men anng dette:

 

Jeg kjenner noen som kjørte en kveld på en vei med fotobokser i 2003. Han tråkte litt på pedalen, og ble "flasha" av fotoboksen! Men han fikk aldri noe brev fra politiet eller tlf. Nå blir det snart 3 år!

 

Er det flaks? eller kan det eventuelt skje noe selvom etter 3 år?

 

 

har du hørt lignende ;) ?

Lenke til kommentar
Finnes det umerkede bokser, jeg har aldri sett det? De må vel merkes, hvis ikke så vil vel datatilsynet komme med ulovlig overvåknings paragrafen sin. Men som sagt beste hadde jo vært om de ikke hadde vært merket, hadde jo fått luket ut mange idioter...

5787001[/snapback]

 

Men hvordan er det i andre land? Er fotoboksene merket? Jeg støtter datatilsynet generelt, men dette anng overvåknings paragrafen for fotobokser blir for drøyt!

Helt idiotisk spør du meg... Hva er vitsen å ha fotobokser hvis man blir varslet på forhånd?

Lenke til kommentar
Finnes det umerkede bokser, jeg har aldri sett det? De må vel merkes, hvis ikke så vil vel datatilsynet komme med ulovlig overvåknings paragrafen sin. Men som sagt beste hadde jo vært om de ikke hadde vært merket, hadde jo fått luket ut mange idioter...

5787001[/snapback]

 

Men hvordan er det i andre land? Er fotoboksene merket? Jeg støtter datatilsynet generelt, men dette anng overvåknings paragrafen for fotobokser blir for drøyt!

Helt idiotisk spør du meg... Hva er vitsen å ha fotobokser hvis man blir varslet på forhånd?

5787111[/snapback]

 

Det er vel ønske om å holde hastigheten lavere på ulykkesbelastede strekninger, og det er jo heller ikke sjeldent folk blir tatt uansett.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men hvordan er det i andre land? Er fotoboksene merket?  Jeg støtter datatilsynet generelt, men dette anng overvåknings paragrafen for fotobokser blir for drøyt!

Helt idiotisk spør du meg... Hva er vitsen å ha fotobokser hvis man blir varslet på forhånd?

5787111[/snapback]

Poenget med fotoboksene er jo ikke å tjene penger(vel det sier dem i hvertfall), men å senke hastighetene på den aktuelle strekka. Du får jo ikke akkurat senka hastigheten hvis ingen vet at fotoboksen kommer ett sted mellom 0-5km.

Lenke til kommentar
Men hvordan er det i andre land? Er fotoboksene merket?  Jeg støtter datatilsynet generelt, men dette anng overvåknings paragrafen for fotobokser blir for drøyt!

Helt idiotisk spør du meg... Hva er vitsen å ha fotobokser hvis man blir varslet på forhånd?

5787111[/snapback]

Poenget med fotoboksene er jo ikke å tjene penger(vel det sier dem i hvertfall), men å senke hastighetene på den aktuelle strekka. Du får jo ikke akkurat senka hastigheten hvis ingen vet at fotoboksen kommer ett sted mellom 0-5km.

5787177[/snapback]

 

Nei, men det gir anledning til grisekjører/råkjørere å slippe unna!! Så enkelt og greit!

 

 

Jeg skjønner at ønsket er å holde hastigheten lavere på ulykkesbelastede strekninger ved å innføre fotobokser.. Men skal vi da vente at det blir mer ulykker andre steder før man skal sette opp nye fotobokser?!?! :ermm:

Jeg må vel innse at det blir aldri slik... Ikke mulig med fotobokser over alt..

Endret av Zerotaxi
Lenke til kommentar

Vel, fotoboksene funker svært dårlig mot "værstingene", de har gps med alle fotobokser lagt inn og lakkerte skilt i tilleg. Har sittet på i over 260 km/t i tunnel med fotoboks, uten at fotoboksene fikk tatt bilde av noe særlig intresant.

 

Fotobokser er faktisk også med på å skape ulykker, fordi folk plutselig bråbremser, og folk bak som ikke følger med 100% kjører i bakfra.

Fotobokser er KUN på plass for å tjene penger.

Lenke til kommentar
Vel, fotoboksene funker svært dårlig mot "værstingene", de har gps med alle fotobokser lagt inn og lakkerte skilt i tilleg. Har sittet på i over 260 km/t i tunnel med fotoboks, uten at fotoboksene fikk tatt bilde av noe særlig intresant.

 

Fotobokser er faktisk også med på å skape ulykker, fordi folk plutselig bråbremser, og folk bak som ikke følger med 100% kjører i bakfra.

Fotobokser er KUN på plass for å tjene penger.

5787592[/snapback]

 

Ja, du er vel kongen av "værstingene" ;) hehe..

Hva har skjedd med saken inntil nå da siden du ble tatt?

Endret av Zerotaxi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...