Gå til innhold

Battlefield-kamp på direkten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var morro. Jeg har selv spilt matcher som har blitt kommentert og produsert med levende bilder på nettet i et annet lag basert FPS og kan levende forestille meg det kicket disse spillerene får av å vite at masse folk sitter å ser på det de gjør. (Så fikk jeg sagt det også ;))

 

Som en kommentar til kommentatorene Del Casa og Airboy tror jeg de kalte seg, vil jeg si at de slett ikke kom så aller verst fra det. Det var endel humor der, særlig fra Del Casa og det var morsomt.

 

Men når det er sagt savner jeg bedre produksjon av bildene.

Det er alt for mye cycling gjennom alle de forskjellige spillerene og det er også et stort minus at man bare kan se en side av gangen.

Veldig mye av det spennende som skjedde fikk vi egentlig ikke bilder av, bare kommentarene og det holder ikke. Hvis det man får er bilder av tilfeldige fly mens en fortellerstemme beskriver hva som egentlig skjer i matchen, er jo en bildeproduksjon mer eller mindre bortkastet.

 

Jeg er klar over at dette ikke først og fremst er kommentatorenes feil, men sannsynligvis spectator featuren i Battlefield.

Men det må da kunne lages en egen spectator klient/script hvor kommentatorene fritt kan velge spiller og observere dem direkte slik at de slipper å cycle og uten hensyn til hvilken side de spiller på? Da kan man ha en som sitter med overblikksbilder å holder rede på hvem som er kulest å se på for øyeblikket og så kan man ha en annen som velger disse spillerene og følger dem.

 

Denne typen "sportsproduksjon" er som vi alle vet på spedbarn stadiet i vår del av verden. Men at det ligger et enormt underholdningspotensiale der er jeg ikke i tvil om.

Hvis produksjonen kan forbedres og formatet utvides kan dette bli mye mye større og jeg håper det beste og ønsker lykke til videre.

Lenke til kommentar

Quale: Du tar opp flere gode punkter: Flere av dem skyldes at BF1942 i seg selv ikke er veldig godt egnet til denne form for tilskueraktivitet. For at esports skal ta av som tilskuersport må det bli standard at alle multiplayerspill blir levert med funksjonalitet lik HLTV, for de som kjenner til det.

 

Jeg syntes det gikk veldig bra, og er kjempeglad for at nrk på denne måten igjen viser seg som den visjonære kanalen som går helt nye veier, i forhold til konkurrentene som holder seg på den brede sti. Dette må vel sies å være en fordel med lisensfinansiering? * OFFTOPIC *

 

Vil dere se mer til Delcasa og Airboy, ta en titt på deres initiativ:

 

Battlefield.no Community Media Coverage:

http://www.battlefield.no/forum/index.php?showforum=67

Endret av Ghadafi
Lenke til kommentar

Veldig kult, kan tenke meg som du sier Quale, at i fremtiden vil det sikkert blir mye mer av dette, og det gleder meg, nettopp fordi det er ekstrem deltagelse i forhold til publikum, hvis man ser i sammenheng med andre sporter (fotball, tennis, golf etc.). Og vi cyberathleter bør vel stilles på lik linje med de andre... ?... :)

Lenke til kommentar

Likte denne sendinga, og dei programleiarane betre enn alle dei andre til saman. Maria og han med brillene...jaja...ikkje etter min smak...dårlig humor her og der osv...

 

Live Battlefield var konge det, kjempebra av NRK! :woot: Men det er lov å bruke navn, sjølv om det er spel det dreier seg om (altså at dei kaller seg ved navna, og ikkje Del-Casa\Airboy.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...