Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er kanskje billigere å lage en utgave for så å låse en av de til Pro å en til XT. Flesteparten av de som handler kort, kommer ikke til å modde eller overklokke de uansett.

 

Riktig, nvidia har designet et kort for hver i den nye serien sin, men ati har det samme kortet i hele serien (med kanskje untak av se kortet). Det er åpenbart at det er billigere både med tanke på design og produksjons kostnader. Desuten så står high end kort kun for ca 2% av markedet, men hvis folk får vite at det er mulig å tyne mer ut av mainstream kortet til ati så tror jeg det er god pr (hverfall innenfor diverse overklokkings miljøer) som leder til økt salg/større andel mainstream kort solgt ovenfor nvidia.

Lenke til kommentar

Riktig, nvidia har designet et kort for hver i den nye serien sin, men ati har det samme kortet i hele serien (med kanskje untak av se kortet). Det er åpenbart at det er billigere både med tanke på design og produksjons kostnader. Desuten så står high end kort kun for ca 2% av markedet, men hvis folk får vite at det er mulig å tyne mer ut av mainstream kortet til ati så tror jeg det er god pr (hverfall innenfor diverse overklokkings miljøer) som leder til økt salg/større andel mainstream kort solgt ovenfor nvidia.

Ingen dum tanke det.

 

Jim: Ser vi kjører noe identisk system, skal bli morro å se. ;)

Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 01/07/2004 : 17:00

 

QUOTE (JimRamse @ 01/07/2004 : 16:51)

Det vil tiden vise. Tror ikke det er mye å skille mellom de. X800Pro VIVO har jo til og med samme minne som XT kortene.

 

 

Jo tiden vil vise. Men jeg tror ikke ati er så stupid at det skal være så enkelt å få et xt i forhold til pro. Virker litt som en sånn sak som xt gpu´er som ikke tilfredstillte xt standard og selges som pro for å ikke tape penger. Vet ikke jeg, men jeg har respekt for de som lager pros og gpu´er og tror ikke de er så dumme at de gjør det så enkelt for oss å få like god ytelse for mindre penger.

 

edit: skriveleif

 

Hmmm... vil ikke si at det er enkelt... for mannen i gata. Og slik som JimRamse sier så er det billigere for de å lage gpu'ene på denne måten enn å lage flere forskjellige. Det er jo sånn i cpu-verden og :yes: Og når de gjør dette er de ikke dumme men det motsatte av det, siden de sparer penger på produksjonen, og at det antallet personer som driver med slikt (som oss) er veldig lite i forhold til det store og det hele, så jeg vil heller si at de tjener på det.

Endret av Lex-Icon
Lenke til kommentar

Riktig, nvidia har designet et kort for hver i den nye serien sin, men ati har det samme kortet i hele serien (med kanskje untak av se kortet). Det er åpenbart at det er billigere både med tanke på design og produksjons kostnader. Desuten så står high end kort kun for ca 2% av markedet, men hvis folk får vite at det er mulig å tyne mer ut av mainstream kortet til ati så tror jeg det er god pr (hverfall innenfor diverse overklokkings miljøer) som leder til økt salg/større andel mainstream kort solgt ovenfor nvidia.

Ingen dum tanke det.

 

Jim: Ser vi kjører noe identisk system, skal bli morro å se. ;)

Ja hva er det de før boksekampene :)

 

Let's get ready to rumble.......!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Ikke nøvendigvis, greit at det frister med pro kort når en enkelt kan gjøre det om til xt. Men tenk hvis det ikke hadde vært mulig, da hadde salget garantert gått opp på xt. Å dette er ikke lite penger vi snakker om når en ser pro vs xt priser opp gjennom årene. Pluss at mange av de som handler pro kortet kjøper det i fattet tilstand da de vet de kan modde dem. Men dette er ofte gutta som kjøper det beste uansett, så hadde det ikke gått ann å modde hadde de gjerne valgt xt versjonen. :hmm:

Lenke til kommentar
Ikke nøvendigvis, greit at det frister med pro kort når en enkelt kan gjøre det om til xt. Men tenk hvis det ikke hadde vært mulig, da hadde salget garantert gått opp på xt. Å dette er ikke lite penger vi snakker om når en ser pro vs xt priser opp gjennom årene. Pluss at mange av de som handler pro kortet kjøper det i fattet tilstand da de vet de kan modde dem. Men dette er ofte gutta som kjøper det beste uansett, så hadde det ikke gått ann å modde hadde de gjerne valgt xt versjonen. :hmm:

Det har ikke så mye å si, salget av high end kort ligger bare på ca 2 % av markedet, low end er ca 60 % og resten er mainstream kort. Tror nok low end hadde totalt dominert det "kakestykke" hvis man telte med alle buisniss pc som ble solgt også, jeg tror dette kun gjelder hjemme pc'er.

Lenke til kommentar

Finnes det Powercolor X800XT (PE) Bioser ute på nett by now?

 

Er det ikke temperaturmåler i kjerner på XT kortene, og har ikke VIVIO kortene XT kjerner? altså, har VIVIO kortene tempmåler, som eventuellt blir "aktiver"/lesbar etter falshing?

 

Noen som kan liste opp standarhastigheter på de forskjellige kortene i X800-serien?

 

edit_

kom på det var en slik tråd sticky, for hastighetene

 

edit2_

 

Myrsnipe, ligger ikke de fleste på Mid end?

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Man må jo tenke innenfor de "2" % så vil forskjellen med den ene løsningen kontra den andre bli anderledes med tanke på ar de "2"% er fremdeles et hav av kort skal jeg si deg. Bare for å gi deg en målestokk, ser på komplett f.eks. 100 innbestillt- og de kortene raser ut i en temmelig stor fart og dette gjentas et par ganger i liten tid etter lansering. Og dette er en nettbutikk av tusenvis.

Lenke til kommentar
Finnes det Powercolor X800XT (PE) Bioser ute på nett by now?

 

Er det ikke temperaturmåler i kjerner på XT kortene, og har ikke VIVIO kortene XT kjerner? altså, har VIVIO kortene tempmåler, som eventuellt blir "aktiver"/lesbar etter falshing?

 

Noen som kan liste opp standarhastigheter på de forskjellige kortene i X800-serien?

 

edit_

kom på det var en slik tråd sticky, for hastighetene

 

edit2_

 

Myrsnipe, ligger ikke de fleste på Mid end?

Temp måleren blir faktisk aktivert når du flasher den. Det fleste har faktisk low end grafikkort, det er bare at her i lille bortskjemte norge at de fleste har mid/high end, men majoriteten av gamere (og andre pc brukere) verden over har fremdeles et gf2/gf4mx/r9200 osv kort stuffet i kassa si.

 

Og 8-Ball, selfølgelig er 2% av et så stort marked som dette ganske mye, når man leverer varer til hele verden så sier det seg selv at marginale prosenter øker inntekter betydlig (på samme måte som at du kun får en j¤#% ketsjup pose til menyen på madonalds i utlandet, minimale innsparinger på stort plan gir kontanter i pungen).

Lenke til kommentar

Hmm, en ting jeg ikke helt skjønner?

 

Hvorfor er det nødvendig og flashe først til Gigabyte BIOS?

 

Hvorfor ikke bare gå rett på ATI sin hvis det er den som funker?!

 

EDIT: Og en ting til, dere som velykket har flashet..

Kjører dere på standard XT PE hastighet?

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

Fordi GigaByte sin flash er den eneste som klarer å åpne alle Pipelinsene. Etter at man har flashet med den kan man flashe tilbake til Pro hvis man vil, men man har fremdeles 16 Pipelines :thumbup:

 

Ett lite spr.mål. Alle som har Flashet her. Klarer alle å kjøre XT biosen, eller må noen tilbake til Pro? Flashet akkurat en kammerat sitt kort, å alle 16 Pipelinsene kom opp, men det takler ikke XT hatigheter. Flere som har vært ute for det samme? Han sitt går nå som ett Pro kort, men 16 Pipelines. Han skulle teste hvor langt det lot seg klokke senere. Lurte bare på om der var flere som hadde likt problem, eller om alle andre sine kort her taklet XT hastighet

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Fordi GigaByte sin flash er den eneste som klarer å åpne alle Pipelinsene. Etter at man har flashet med den kan man flashe tilbake til Pro hvis man vil, men man har fremdeles 16 Pipelines :thumbup:

 

Ett lite spr.mål. Alle som har Flashet her. Klarer alle å kjøre XT biosen, eller må noen tilbake til Pro? Flashet akkurat en kammerat sitt kort, å alle 16 Pipelinsene kom opp, men det takler ikke XT hatigheter. Flere som har vært ute for det samme? Han sitt går nå som ett Pro kort, men 16 Pipelines. Han skulle teste hvor langt det lot seg klokke senere. Lurte bare på om der var flere som hadde likt problem, eller om alle andre sine kort her taklet XT hastighet

vivo kort har feilet som xtkort. tror dem ikke klarer mer en 510-520 på gpu

Lenke til kommentar
Fordi GigaByte sin flash er den eneste som klarer å åpne alle Pipelinsene. Etter at man har flashet med den kan man flashe tilbake til Pro hvis man vil, men man har fremdeles 16 Pipelines :thumbup:

 

Ett lite spr.mål. Alle som har Flashet her. Klarer alle å kjøre XT biosen, eller må noen tilbake til Pro? Flashet akkurat en kammerat sitt kort, å alle 16 Pipelinsene kom opp, men det takler ikke XT hatigheter. Flere som har vært ute for det samme? Han sitt går nå som ett Pro kort, men 16 Pipelines. Han skulle teste hvor langt det lot seg klokke senere. Lurte bare på om der var flere som hadde likt problem, eller om alle andre sine kort her taklet XT hastighet

Jeg måtte flashe tilbake til pro.

Jeg flashet først til gigabyte bios,så til ATI XT bios,men da hang alt seg her før jeg fikk gjort noe som helst.

Min core klarte 492,5 før det hang seg her.

Så jeg kjører nå x800pro@16 pipes :)

får jo litt bedre ytelse av det oxo.

Lenke til kommentar

Hmm, men altså?

 

Ved flasher jeg har gjort tidligere har jeg alltid opplevd at GPU,mem. alltid klokker seg opp til standard hastighet til BIOSen du har klokket til?

 

Så må man da pine seg gjennom artifacts helt til man finner ATItool og klokker ned etter flashing til ATI XT PE?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...