Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Angånde Flashing av X800Vivo kort,

 

Det går vel ann å gjøre det på Club3d sitt også?

Ja, alle VIVO kort. Folka for OCUK har moddet masse av akkurat det Club3D kortet de selger på MPX.

har på følelsen av att de korta på MPX kommer til å gå rimelig fort unna.. hvis de kommer inn den 7juli da.. jeg SKAL ha ett værtfall! hehe.. :roll:

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle...

 

har fulgt litt med på dette med flashing av x800 VIVO kort, og har VELDIG lyst til å skaffe et selv, men er litt i tvil, da jeg spekulerer på en ting:

 

Har alle disse VIVO kortene 1,6ns minne? Eller kan noen gi meg et tips om evt. hvilke kort som har det...

 

Alt annet enn 1.6ns minne er uinteressant, gidder ikke kjøpe noe som ikke kan klokkes til -minst- 600MHz (Effektivt 1200MHz)

 

Prisen bør ikke komme for nært 4000,- for penger er noe jeg ikke har så alt for mye av... (hovedsalig derfor jeg tenker på denne flashinga...)

 

Takk for svar...

Jeg er 99,9% sikker på at alle VIVO kort, uansett merke har 1,6ns minne, og kan softmoddes opp til XT PE. Det har vært noen tilfeller der kortene ikke har klokket så høyt opp som man hadde håpet, men hittil har det ikke vært noen forsøk som ikke fungerte (som jeg har hørt om ihvertfall).

 

600Mhz på minnet er vel litt optimistisk, ved mindre du skal enten vannkjøle eller i det minste aktivt luftkjøle dem.

 

Om du vil være økonomisk, gå for Club3D kortet. Det skal i følge mpx være på plass om 2-3 uker (ja, jeg vet forventet datoen sier 7.juli, men jeg ringte).

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Hei alle...

 

har fulgt litt med på dette med flashing av x800 VIVO kort, og har VELDIG lyst til å skaffe et selv, men er litt i tvil, da jeg spekulerer på en ting:

 

Har alle disse VIVO kortene 1,6ns minne? Eller kan noen gi meg et tips om evt. hvilke kort som har det...

 

Alt annet enn 1.6ns minne er uinteressant, gidder ikke kjøpe noe som ikke kan klokkes til -minst- 600MHz (Effektivt 1200MHz)

 

Prisen bør ikke komme for nært 4000,- for penger er noe jeg ikke har så alt for mye av... (hovedsalig derfor jeg tenker på denne flashinga...)

 

Takk for svar...

Jeg er 99,9% sikker på at alle VIVO kort, uansett merke har 1,6ns minne, og kan softmoddes opp til XT PE. Det har vært noen tilfeller der kortene ikke har klokket så høyt opp som man hadde håpet, men hittil har det ikke vært noen forsøk som ikke fungerte (som jeg har hørt om ihvertfall).

 

600Mhz på minnet er vel litt optimistisk, ved mindre du skal enten vannkjøle eller i det minste aktivt luftkjøle dem.

 

Om du vil være økonomisk, gå for Club3D kortet. Det skal i følge mpx være på plass om 2-3 uker (ja, jeg vet forventet datoen sier 7.juli, men jeg ringte).

 

-Stigma

feil

hvis det kommer vivo kort som ikke er ad så har vi et problem

Lenke til kommentar
aa er pro

ad er xt

di korta (vivo) har vært ad=xt

Ah, selvfølgelig. Var bare litt treg av meg.

 

Vel selvfølgelig vil det være et problem da, men vi må jo forholde oss til raportene som folk gir oss, og det er fortsatt ingen jeg har hørt om som har fått en pro-kjerne på noe slags VIVO, uansett merke. (Og jeg har brukt mye tid på å lese forum tråder på dette på diverse forum)

 

Jeg kan jo ikke gi garantier for forandringer de gjør på nye revisjoner av produktet selvfølgelig. Det kan jo ingen, utenom ATI selv. "Alt" er jo mulig. Jeg snakket bare utifra dagens situasjon. Da er jeg ikke enig med at jeg sa noe "feil" nei.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
aa er pro

ad er xt

di korta (vivo) har vært ad=xt

Ah, selvfølgelig. Var bare litt treg av meg.

 

Vel selvfølgelig vil det være et problem da, men vi må jo forholde oss til raportene som folk gir oss, og det er fortsatt ingen jeg har hørt om som har fått en pro-kjerne på noe slags VIVO, uansett merke. (Og jeg har brukt mye tid på å lese forum tråder på dette på diverse forum)

 

Jeg kan jo ikke gi garantier for forandringer de gjør på nye revisjoner av produktet selvfølgelig. Det kan jo ingen, utenom ATI selv. "Alt" er jo mulig. Jeg snakket bare utifra dagens situasjon. Da er jeg ikke enig med at jeg sa noe "feil" nei.

 

-Stigma

den er jeg med på

Lenke til kommentar
har på følelsen av att de korta på MPX kommer til å gå rimelig fort unna.. hvis de kommer inn den 7juli da.. jeg SKAL ha ett værtfall! hehe.. :roll:

Som jeg sa tidligere i tråden, de kommer ikke inn realistisk sett før om 2-3 uker. (jeg ringte og forhørte meg nærmere).

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Det vil tiden vise. Tror ikke det er mye å skille mellom de. X800Pro VIVO har jo til og med samme minne som XT kortene

Jo tiden vil vise. Men jeg tror ikke ati er så stupid at det skal være så enkelt å få et xt i forhold til pro. Virker litt som en sånn sak som xt gpu´er som ikke tilfredstillte xt standard og selges som pro for å ikke tape penger. Vet ikke jeg, men jeg har respekt for de som lager pros og gpu´er og tror ikke de er så dumme at de gjør det så enkelt for oss å få like god ytelse for mindre penger. :hmm:

 

edit: skriveleif

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

De to kortene (pro VIVO og xt pe) er antageligvis det samme kortet, men pro VIVO kortene besto sikkert ikke kvalitets testene til å være xt pe kort i enten arbeids hastighet eller fungerende pipelines. Jeg vil tippe på at det fleste pro VIVO kortene kan aktiveres til å være xt pe, men må underklokkes litt for å være stabil med xt pe stock hastigheter (med stock kjøling...).

Lenke til kommentar
De to kortene (pro VIVO og xt pe) er antageligvis det samme kortet, men pro VIVO kortene besto sikkert ikke kvalitets testene til å være xt pe kort i enten arbeids hastighet eller fungerende pipelines. Jeg vil tippe på at det fleste pro VIVO kortene kan aktiveres til å være xt pe, men må underklokkes litt for å være stabil med xt pe stock hastigheter (med stock kjøling...).

Akkurat mitt poeng :thumbup:

Jeg mener at når en begynner å tyne kortene med bra kjøling vil nok et "skikkelig" xt pe kort vise sin sanne styrke.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

Det er kanskje billigere å lage en utgave for så å låse en av de til Pro å en til XT. Flesteparten av de som handler kort, kommer ikke til å modde eller overklokke de uansett.

 

Uansett, mitt kort gikk 575/600 før jeg moddet det. Først åpnet jeg alle Pipelinesene på det. Da fikk jeg ikke klokket det lengre enn til 550/600, så det er klart at det er vanskeligere å klokket når alle Pipelinsene er åpne. Etter en liten økning av volten på Coren fra 1.4v til 1.65v går det nå 600/600 å dette med en meget enkel vannkjølig. Har ikke sett mange andre kort som klarer det samme rundt om på nettsider rundt om i verden. Men for all del. Jeg håper det er mer futt i de..... Er jo litt flaut hvis jeg banker dritten ut av XT kort med mitt Pro kort :tease:

 

Note: Mitt kort er ikke et Vivo kort, men ett vanlig Pro kort. Kjører det med X800Pro bios å alt ( X800Pro på steroider :D )

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...