Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Hmm, jeg har et siste spørsmål (tror jeg!)...

 

Hvis det er mest aktuellt og flashe ned igjen etter og ha åpnet pipelinesene, trenger man da og flashe til ATI biosen først, altså:

 

1. Flash, Gainward-Pipelines åpnet-flash tilbake til Sapphire X800PRO VIVO BIOS?

 

2. Eller må det gjøres slik?:

 

Flash, Gainward- Flash, ATI - Flash Sapphire PRO?

Du må flashe først til Gigabyte BIOS-en for å åpne pipene.

Deretter Flasher du til original ATi XT BIOS eller sapphire Pro BIOS ;)

 

Hva er forskjellen om du flasher til XT bios istedenfor PRO biosen etter att du har åpna pipelinsa a?

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste forskjellen på de Biosene er Standard frekvensene på Core å Minne. Kjør XT bios hvis kortet ditt klarer XT hastigheter, å klarer det ikke det så kjører du Pro bios.

Okey! da vet jeg det :=) .. er det noe som blir tregere med å åpne de siste pipelinsa? mener jeg leste att minnet ble treigere, kortet blir vel raskere alt i alt regner jeg med?

Lenke til kommentar

Janock:

Håper da endelig det, har nemlig bestilt et sånt Club3D x800 ViVo kort fra MPX.NO, og kommer til å benytte framgangsmåte nevnt tidligere i denne tråden: Først flashe til Giga-Byte sin XT-PE Bios, og deretter til ATI original XT Bios, om kortet tåler slike hastigheter, ellers flasher jeg bare tilbake til org. Pro Bios. Uansett vil kortet banke dritten ut av det forrige kortet mitt, et Sapphire 9600XT... :p

Lenke til kommentar

Her er hva jeg skal gjøre så fort jeg får tak i floppyer:

 

Flash med Gigabyte BIOS, - Flash til Sapphire X800XT PE-test, hvis stabilt holder jeg på den-Hvis ikke stabilt flasher jeg tilbake til Sapphire X800PRO BIOS

 

EDIT: Gigabyte, ok! :hrm:

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Her er hva jeg skal gjøre så fort jeg får tak i floppyer:

 

Flash med Gainward BIOS, - Flash til Sapphire X800XT PE-test, hvis stabilt holder jeg på den-Hvis ikke stabilt flasher jeg tilbake til Sapphire X800PRO BIOS

Gainward bios? Trur ikkje det vil være så lurt.. :D

Prøv Gigabyte bios du.. :)

Lenke til kommentar
gleder meg..... :dribble: har kanskje tenkt til å bestille Club3D, men er det noe forskjell fra produsent til produsent??

Bare bundle (medfølgende software, og evt. annet diverse) + vifteløsningen er forskjelling fra produsent til produsent. Som regel er også vifteløsningene like, men de kan i noen tilfeller variere.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
noen som vet om tester av Club3D kortet?

Som jeg nettop sa til magnum, så er det ikke forskjeller (utenom på bundle, og noen ganger viftedesign) på kortene fra produsent til produsent. En x800 pro fra club3D vil yte helt likt med et hvilket en x800 pro fra en hvilken som helst annen produsent.

 

Og vil ha bare ha reviews på x800, så finnes det en gazillion. Bare google etter "x800 pro review" så finner du flere enn du gidd å lese gjennom.

 

-Stigma

 

PS: Sorry for evt. skrivefeil. Skriver enhånds pga. forstuet hånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...