Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Skal sjekke ut kortet på mpx.no når jeg får opp sidene(nede??!!)

Siden du har problemer med å få opp siden, så skal jeg copy&paste litt for deg. Sidene fungerer fint for meg.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

Club3D Radeon x800 PRO 256MB Skjermkort

8X AGP, 256BIT, DDR3, CRT+TV+DVI+VIVO

3 566,- ink. mva.

Ubekreftet 07.07.04

 

Chip: R420

Form Factor: AGP 4/8X

GPU Mhz: 475

Memory MHz: 450

Video memory: 256 Mb

Memory Bandwith: 256 bit

Memory Type: GDDR3

DVI: Yes

TV/OUT: Yes

 

Features: The Club-3D Radeon X800 is the fastest and most advanced Graphics Processor on the market. With up to 16 pixelpipelines, 6 vertexpipes, 256 bit GDDR3 memory interface, 1536 shader instructions, up to 5 floating point Shader instructions and up to 12 VertexShader Operations per clock cycle it will bring the best Gaming Experience ever met. The Club-3D Radeon X800 is based on the latest TSMC 0.13 micron copper low-k manufacturing process, to achieve higher clockspeeds without the huge power consumption.

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe Jeg har et kjempe problem når det gjelder innkjøp av hw komponenter.. Jeg eier ikke tolmodighet når det gjelder hw. Har jeg først bestemt meg for å kjøpe en ting så må jeg ha det med engang ;)

 

Skal sjekke ut kortet på mpx.no når jeg får opp sidene(nede??!!)

 

Klarer dessverre ikke å vente i 1mnd tror jeg, selv om jeg ser at det da kommer masse nye kort til bra priser. :)

er sån jeg å

må ha nå

Lenke til kommentar
Siden du har problemer med å få opp siden, så skal jeg copy&paste litt for deg. Sidene fungerer fint for meg.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

Club3D Radeon x800 PRO 256MB Skjermkort 

8X AGP, 256BIT, DDR3, CRT+TV+DVI+VIVO

3 566,- ink. mva.

Ubekreftet 07.07.04

 

Chip: R420

Form Factor: AGP 4/8X

GPU Mhz: 475

Memory MHz: 450

Video memory: 256 Mb

Memory Bandwith: 256 bit

Memory Type: GDDR3

DVI: Yes

TV/OUT: Yes

 

Features: The Club-3D Radeon X800 is the fastest and most advanced Graphics Processor on the market. With up to 16 pixelpipelines, 6 vertexpipes, 256 bit GDDR3 memory interface, 1536 shader instructions, up to 5 floating point Shader instructions and up to 12 VertexShader Operations per clock cycle it will bring the best Gaming Experience ever met. The Club-3D Radeon X800 is based on the latest TSMC 0.13 micron copper low-k manufacturing process, to achieve higher clockspeeds without the huge power consumption.

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

-Stigma

ubekrefta ja det vil ikke si at det kommer 7.7.04 kan like gjerne komme til jul

Endret av nosto
Lenke til kommentar
ubekrefta ja det vil ikke si at det kommer 7.7.04 kan like gjerne komme til jul

Nei, selvfølgelig ikke, men er det verdt å vente 7 dager for å sjekke, og evt. spare 6-700 på det? Ja! :yes: '

 

Eventuellt går det jo ann å ringe og høre med dem direkte hvordan det går med de kortene. Får du fatt i innkjøps-sjefen, så er det god sjans for at han kan gi deg litt mer detaljert info om den datoen.

 

EDIT: Som den selvoppofrende personene jeg er, så tok jeg en telefon til MPX og spurte. De regnet med at de realistisk sett ville få dem tilgjengelig og klar til utsendelse innen 2-3 uker.

 

Med det i tankene, så kan jeg forstå om noen vil hoppe på komplett sitt tilbud, men det er likevel litt vel mye penger "down the drain" om du spør meg. 6-700kr er tross alt en ekte XT PE, eller et high-end lydkort, et snadder surround headset ect. Men har du nok penger, så for all del :thumbup:

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Det der med å flashe 800XT ROMen til slutt gjør underverker.

 

Flash til Gigabyte XT BIOS:

gvf11 -P -F R80X256V_filename.F1

 

Sjekk at det funker med ATi tool...

 

Flash så til ATi XT BIOS:

flashrom -p 0 ATIX800XT-filename.bin

 

NÅ funker mitt forhenværende Sapphire X800Pro VIVO som et virkelig X800XT PE

 

Olaf the Lucky Idiot  :cool:

Hvilke forbedringer er det du har fått ved å flashe til ATi fremfor GigaByte bios?

 

 

Kortet virker som det kjører på høyere klokkehastigheter. Hadde også litt hakking i Wolfenstein etter den først flashinga. (Jeg merket ingening i CMR4) Det er borte nå!

 

:innocent:

Lenke til kommentar
Det der med å flashe 800XT ROMen til slutt gjør underverker.

 

Flash til Gigabyte XT BIOS:

gvf11 -P -F R80X256V_filename.F1

 

Sjekk at det funker med ATi tool...

 

Flash så til ATi XT BIOS:

flashrom -p 0 ATIX800XT-filename.bin

 

NÅ funker mitt forhenværende Sapphire X800Pro VIVO som et virkelig X800XT PE

 

Olaf the Lucky Idiot  :cool:

Hvilke forbedringer er det du har fått ved å flashe til ATi fremfor GigaByte bios?

Man får problemer med klokke frekvensen med Gigabyte BIOS-en, men dette problemet går bort etter at man flasher til original ATI X800XT BIOS ;)

Hmmm, jeg har ikke noe problem med klokkefrekvensene.....men jeg kan jo altids prøve ut ATi orginal XT PE bios for å se om det er ytelses forskjell

Lenke til kommentar

Jeg har hatt litt problemer med stabillitet og OC'ing etter at jeg flashet.

Det kommer sikkert av at jeg la inn RedLine og at dette er et ganske dustete program å bruke. Jeg avinstallerte redline, ATItool og drivere og reinstallerte drivere. Har ikke sjekket hvordan det funker enda.

 

Kan noen ta en BIOS kopi av Sapphire X800 Pro VIVO BIOS og legge ut? Please? Glemte å ta backup jeg også.

Lenke til kommentar

Go dagn..

 

Noen som av dere som sier dere har vellykket greid dette "syke" proskjeket vennligst legge ut en guide på hvordan dere gjorde dette?

 

Btw, det forusetter vel først at man greier klokk hastigheten til XT PE for og gjøre dette, eller går det ikke før man har "unlocket" de ekstra pipelinene?

 

-Tusen takk, Stikk..

Lenke til kommentar
Go dagn..

 

Noen som av dere som sier dere har vellykket greid dette "syke" proskjeket vennligst legge ut en guide på hvordan dere gjorde dette?

 

Btw, det forusetter vel først at man greier klokk hastigheten til XT PE for og gjøre dette, eller går det ikke før man har "unlocket" de ekstra pipelinene?

 

-Tusen takk, Stikk..

99.9% suksessifølge de fleste forum. Leser du litt på extremesystems.org finner du alt du trenger :)

 

 

Ducky:

TSR = Terminate ans Stay Resident. Du må ha en "ren" oppstart uten CD-rom drivere og saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...