Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

noen som vet om tester av Club3D kortet?

Som jeg nettop sa til magnum, så er det ikke forskjeller (utenom på bundle, og noen ganger viftedesign) på kortene fra produsent til produsent. En x800 pro fra club3D vil yte helt likt med et hvilket en x800 pro fra en hvilken som helst annen produsent.

 

Og vil ha bare ha reviews på x800, så finnes det en gazillion. Bare google etter "x800 pro review" så finner du flere enn du gidd å lese gjennom.

 

-Stigma

 

PS: Sorry for evt. skrivefeil. Skriver enhånds pga. forstuet hånd.

Tror du tar litt feil her. Har lest noen tester av GPUer i forskjellige spilleblader som PGW ol. hvor det er tydelige forskjeller i ytelse fra merke til merke. Er lenge siden jeg leste en sånn test, tror det var når 9800 serien kom ut, men jeg tviler på at det er forandret nå med x800. Det var vel forskjeller på core og memory tror jeg. Kan hende jeg tar feil da, er ikke så glup når det gjelder de greiene her :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen som vet om tester av Club3D kortet?

Som jeg nettop sa til magnum, så er det ikke forskjeller (utenom på bundle, og noen ganger viftedesign) på kortene fra produsent til produsent. En x800 pro fra club3D vil yte helt likt med et hvilket en x800 pro fra en hvilken som helst annen produsent.

 

Og vil ha bare ha reviews på x800, så finnes det en gazillion. Bare google etter "x800 pro review" så finner du flere enn du gidd å lese gjennom.

 

-Stigma

 

PS: Sorry for evt. skrivefeil. Skriver enhånds pga. forstuet hånd.

Tror du tar litt feil her. Har lest noen tester av GPUer i forskjellige spilleblader som PGW ol. hvor det er tydelige forskjeller i ytelse fra merke til merke. Er lenge siden jeg leste en sånn test, tror det var når 9800 serien kom ut, men jeg tviler på at det er forandret nå med x800. Det var vel forskjeller på core og memory tror jeg. Kan hende jeg tar feil da, er ikke så glup når det gjelder de greiene her :p

Alle X800 kort følger referanse kort designe nå :)

Lenke til kommentar
noen som vet om tester av Club3D kortet?

Som jeg nettop sa til magnum, så er det ikke forskjeller (utenom på bundle, og noen ganger viftedesign) på kortene fra produsent til produsent. En x800 pro fra club3D vil yte helt likt med et hvilket en x800 pro fra en hvilken som helst annen produsent.

 

Og vil ha bare ha reviews på x800, så finnes det en gazillion. Bare google etter "x800 pro review" så finner du flere enn du gidd å lese gjennom.

 

-Stigma

 

PS: Sorry for evt. skrivefeil. Skriver enhånds pga. forstuet hånd.

Tror du tar litt feil her. Har lest noen tester av GPUer i forskjellige spilleblader som PGW ol. hvor det er tydelige forskjeller i ytelse fra merke til merke. Er lenge siden jeg leste en sånn test, tror det var når 9800 serien kom ut, men jeg tviler på at det er forandret nå med x800. Det var vel forskjeller på core og memory tror jeg. Kan hende jeg tar feil da, er ikke så glup når det gjelder de greiene her :p

Alle X800 kort følger referanse kort designe nå :)

Exactemundo! ;)

 

Enes forskjeller på hardware er VIVO-versjonene, og de spesielle utgavene fra f.eks Gainward med hådplukkede GPU'er. Det er ikke tekisk sett annen hardware, men i og med at du er garantert å få en snadder GPU godt over normalen er det verdt å nevne.

 

Mulig at det også finnes visse pro (non-VIVO) med 1,6ns RAM, men dette vet jeg ikke sikkert. Har i såfall ikke sett noen enda.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Enes forskjeller på hardware er VIVO-versjonene, og de spesielle utgavene fra f.eks Gainward med hådplukkede GPU'er. Det er ikke tekisk sett annen hardware, men i og med at du er garantert å få en snadder GPU godt over normalen er det verdt å nevne.

 

Hmmm... riktig, men når begynte Gainward å produsere ATI-kort?

Lenke til kommentar
Enes forskjeller på hardware er VIVO-versjonene, og de spesielle utgavene fra f.eks Gainward med hådplukkede GPU'er. Det er ikke tekisk sett annen hardware, men i og med at du er garantert å få en snadder GPU godt over normalen er det verdt å nevne.

 

Hmmm... riktig, men når begynte Gainward å produsere ATI-kort?

Det gjør de ikke. jeg refererte til Gainwards 6800 ultra kort med (ultra extreme hastigheter). Når jeg leser inlegget mitt om igjen så ser jeg at det var lett å misforstå. Beklager. Poenget er at det samme gjelder for 6800 kortene som for x800 serien. Masse produsenter, samme hardware (med unntak noen få "special editions" eller "golden sample", som fra Gainward).

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Det gjør de ikke. jeg refererte til Gainwards 6800 ultra kort med (ultra extreme hastigheter). Når jeg leser inlegget mitt om igjen så ser jeg at det var lett å misforstå. Beklager. Poenget er at det samme gjelder for 6800 kortene som for x800 serien. Masse produsenter, samme hardware (med unntak noen få "special editions" eller "golden sample", som fra Gainward).

 

-Stigma

 

Jepp, enig. Den e god :thumbup:

Lenke til kommentar
Sapphire X800pro VIVO.

 

Kjørte en test med 3dmark03. 12000 3Dmarks.

2.4c @ 3.0

505/585 på skjermkortet. Noen minneartifacts på Trolls Lair. Ellers bra.

Oi! :wow:

Nice klokk!

Men du kjører vel ikke kortet med XT biosen?

 

PS: Skal du mode kortet når du får d stikk-kontakten?

Lenke til kommentar
Sapphire X800pro VIVO.

 

Kjørte en test med 3dmark03. 12000 3Dmarks.

2.4c @ 3.0

505/585 på skjermkortet. Noen minneartifacts på Trolls Lair. Ellers bra.

Det må være flashet til 16 pipelines, man får ikke 12k med 12 pipes..

Jeg fikk selv 11300 med mitt X800PRO VIVO på 536/610 @ 12 pipelines.., damn at det ble ødelagt :wallbash:

Lenke til kommentar
Sapphire X800pro VIVO.

 

Kjørte en test med 3dmark03. 12000 3Dmarks.

2.4c @ 3.0

505/585 på skjermkortet. Noen minneartifacts på Trolls Lair. Ellers bra.

Det må være flashet til 16 pipelines, man får ikke 12k med 12 pipes..

Jeg fikk selv 11300 med mitt X800PRO VIVO på 536/610 @ 12 pipelines.., damn at det ble ødelagt :wallbash:

Hvordan ble det ødelagt?

Lenke til kommentar
Sapphire X800pro VIVO.

 

Kjørte en test med 3dmark03. 12000 3Dmarks.

2.4c @ 3.0

505/585 på skjermkortet. Noen minneartifacts på Trolls Lair. Ellers bra.

Det må være flashet til 16 pipelines, man får ikke 12k med 12 pipes..

Jeg fikk selv 11300 med mitt X800PRO VIVO på 536/610 @ 12 pipelines.., damn at det ble ødelagt :wallbash:

Hvordan ble det ødelagt?

Voltmod :dontgetit:

Lenke til kommentar
Sapphire X800pro VIVO.

 

Kjørte en test med 3dmark03. 12000 3Dmarks.

2.4c @ 3.0

505/585 på skjermkortet. Noen minneartifacts på Trolls Lair. Ellers bra.

Det må være flashet til 16 pipelines, man får ikke 12k med 12 pipes..

Jeg fikk selv 11300 med mitt X800PRO VIVO på 536/610 @ 12 pipelines.., damn at det ble ødelagt :wallbash:

Hvordan ble det ødelagt?

Voltmod :dontgetit:

hvorfor i helsike gjorde du det/han?

Lenke til kommentar
Hvorfor han volt moddet? Regner med han gjorde det for å få bedre ytelse. Ihvertfall derfor jeg gjorde det. Er veldig enkelt å gjøre, å han må ha hatt max uflaks for å ødelegge det...

De skal jeg love deg, økte vcore med 0,04v, så etter 15 min, så ble skjermen full av artifacts, og har vært sånn siden..

Lenke til kommentar
Hvorfor han volt moddet? Regner med han gjorde det for å få bedre ytelse. Ihvertfall derfor jeg gjorde det. Er veldig enkelt å gjøre, å han må ha hatt max uflaks for å ødelegge det...

De skal jeg love deg, økte vcore med 0,04v, så etter 15 min, så ble skjermen full av artifacts, og har vært sånn siden..

Så uflaks man kan ha :no: Jeg hadde klikket for å si det sånn :blush:

 

Jeg kjørte opp volten fra 1.4 til 1.65 på mitt, å har funket fint siden. Får håpe du har mer flaks med det neste kortet du får :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvorfor han volt moddet? Regner med han gjorde det for å få bedre ytelse. Ihvertfall derfor jeg gjorde det. Er veldig enkelt å gjøre, å han må ha hatt max uflaks for å ødelegge det...

De skal jeg love deg, økte vcore med 0,04v, så etter 15 min, så ble skjermen full av artifacts, og har vært sånn siden..

Så uflaks man kan ha :no: Jeg hadde klikket for å si det sånn :blush:

 

Jeg kjørte opp volten fra 1.4 til 1.65 på mitt, å har funket fint siden. Får håpe du har mer flaks med det neste kortet du får :thumbup:

Hehe, takk, ble en smule sur, ja, spesielt når dagen etter så hørte jeg at hvis man flashet med gigabyte BIOS, så fikk man enablet de 16 pipes..

Men jaja, thats life, håper på pengene igjen fra komplett nå snart, så skal jeg ha meg et 6800GT ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...