Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Hmm, men altså?

 

Ved flasher jeg har gjort tidligere har jeg alltid opplevd at GPU,mem. alltid klokker seg opp til standard hastighet til BIOSen du har klokket til?

 

Så må man da pine seg gjennom artifacts helt til man finner ATItool og klokker ned etter flashing til ATI XT PE?

Det lurer eg og på!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ett lite spr.mål. Alle som har Flashet her. Klarer alle å kjøre XT biosen, eller må noen tilbake til Pro? Flashet akkurat en kammerat sitt kort, å alle 16 Pipelinsene kom opp, men det takler ikke XT hatigheter. Flere som har vært ute for det samme? Han sitt går nå som ett Pro kort, men 16 Pipelines. Han skulle teste hvor langt det lot seg klokke senere. Lurte bare på om der var flere som hadde likt problem, eller om alle andre sine kort her taklet XT hastighet

Mitt klarer ikke mere en 500/550. (stabilt)

for med 500/600 ville den ikke benche mere en i ca 1t. før det begynte og flimre litt. :)

Skal prøve videre.. Kjipt den ikke taktel XT biosen..

 

Uansett: over 12500 i 3Dmark :w00t: Jeg klager ikke :)

Lenke til kommentar
Mitt klarer ikke mere en 500/550. (stabilt)

for med 500/600 ville den ikke benche mere en i ca 1t. før det begynte og flimre litt.  :)

Skal prøve videre..  Kjipt den ikke taktel XT biosen.. 

 

Uansett: over 12500 i 3Dmark  :w00t:  Jeg klager ikke :)

Faen, er du her også nå :D

Unskyld: Kjenner jeg deg ??

Lenke til kommentar

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301212&cks=SER

 

Her er det inne noen PC vivo

 

spørsmål - Har x800pro Pc (fra den første limited ed sendingen på komplett).

 

Noen som har flashet dette? hvis jeg flasher til xt biosen (ønsker ikke og mekke på selve kortet) klarer det å kjøre på 12 pipes?, noen som har prøvd ut dette?, hvor på skjermkortet ser jeg evnt om det er 1.6?, hvorfor VIVo? hva kommer navnet av, hvorfor har de samme pris? hvorfor er evnt mitt kort kuttet :cry:

Lenke til kommentar

Er det forskjell på ATI X800XT PE bios og Sapphire X800XT PE BIOS?

 

Ville foretrukket å ha Sapphire sin, hvis det er noen forskjeller da.

 

Ellers ser jeg ingen feil eller får noen problemer når jeg kjører på GPU 533 og minne 570, som er standard med den Biosen jeg har flashet, i 3D Mark 03 og 01. Men bruker jeg ATI Tool så ønsker det å klokke meg ned til 450 på GPU før det sier det er stabilt. ....

Lenke til kommentar
http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301212&cks=SER

 

Her er det inne noen PC vivo

 

spørsmål - Har x800pro Pc (fra den første limited ed sendingen på komplett).

 

Noen som har flashet dette? hvis jeg flasher til xt biosen (ønsker ikke og mekke på selve kortet) klarer det å kjøre på 12 pipes?, noen som har prøvd ut dette?, hvor på skjermkortet ser jeg evnt om det er 1.6?, hvorfor VIVo? hva kommer navnet av, hvorfor har de samme pris? hvorfor er evnt mitt kort kuttet :cry:

Hvis du Flasher ett vanlig Pro kort, får du opp masse enheter du ikke har. Du får heller ikke 16Pipelines. Eneste måten å modde de på er med å "hardmodde"

 

Vivo kort er helt identiske til XT kortene. De har Theater chip'en bla annet, noe vanlig Pro ikke har. Disse kortene har heller ikke fått 4 pipelines "kuttet bort" fra kortet sånn som vanlig Pro, men istedet er de fjernet via bios. Derfor det går an å Flashe de.

 

For du ser jeg ikke noe poeng i å Flashe. antagligvis vil du bare få problemer av det.

Lenke til kommentar
:no:  Er for sent å bruke angreretten nå, jeg får holdt igjen viften til den brenner seg :innocent:  så bytter jeg til et vivo kort (tror nokk de lukter lunta her  :yes:  ) alikevel føles det jævla kjipt for oss som har kjøpt ord x800pro, de koster jo det samme oxo  :roll:

Jeg har vanlig X800Pro. Jeg angrer ikke noe. Har åpnet alle Pipelinsene, å klokket det over det de fleste her med Vivo kort klarer.

 

Må ikke være så negativ. Uansett om du modder eller ikke, så er ett X800Pro kort veldig bra

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Er ikke negativ, prøvdet å holdet en "spøk" tone der. Unner jo seff andre å gjøre bedre kjøp.

 

Når jeg har hatt kortet en stund skall jeg hardmodde det jeg oxo.

Det er bra :)

 

Selv om du prøver å hardmodde det, å det ikke funker, så er ikke kortet ødelagt. Det fungerer like bra, men da fremdeles på 12 Pipelines.

 

Husk på en ting. Selv om det klarer XT hastigheter nå, så er det ikke sikkert det klarer det med 16Pipelines. Når jeg åpnet opp alle Pipelinsene på mitt, mått jeg klokke ned Coren 25MHz for å få den stabil. Men, med en liten volt mod, så klokket jeg det opp til nye høyder igjen

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Jeg har vanlig X800Pro. Jeg angrer ikke noe. Har åpnet alle Pipelinsene, å klokket det over det de fleste her med Vivo kort klarer.

 

Må ikke være så negativ. Uansett om du modder eller ikke, så er ett X800Pro kort veldig bra

Ikke alle med VIVO kort har vannkjøling vettu ;)

Lenke til kommentar
Jeg har vanlig X800Pro. Jeg angrer ikke noe. Har åpnet alle Pipelinsene, å klokket det over det de fleste her med Vivo kort klarer.

 

Må ikke være så negativ. Uansett om du modder eller ikke, så er ett X800Pro kort veldig bra

Ikke alle med VIVO kort har vannkjøling vettu ;)

Kompis av meg kjøpte seg akkurat Vivo kort. Han kommer ikke over 500 på Coren med sitt kort. Han bruke lik vannkjøling som meg. Det jeg mener. Alle kort er forskjellige, men jevnt over, tror jeg ikke Pro kortene er noe dårligere klokker enn Pro Vivo kortene.

Lenke til kommentar

Kompis av meg kjøpte seg akkurat Vivo kort. Han kommer ikke over 500 på Coren med sitt kort. Han bruke lik vannkjøling som meg. Det jeg mener. Alle kort er forskjellige, men jevnt over, tror jeg ikke Pro kortene er noe dårligere klokker enn Pro Vivo kortene.

Men tror xt pe kortene klokker høyere. ;)

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...