Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PCutstyr.no

 

Sapphire Radeon X800PRO VIVO 256MB DDR AGP,ATI X800PRO, VIVO, Full-Retail 3714,-

 

Prisguiden er en opportunity jeg har oversett i år da den heter "produktguiden". Mao trodde jeg det var guider angående visse produkter som interreserte meg svært lite.

Lenke til kommentar
PCutstyr.no

 

Sapphire Radeon X800PRO VIVO 256MB DDR AGP,ATI X800PRO, VIVO, Full-Retail 3714,-

 

Prisguiden er en opportunity jeg har oversett i år da den heter "produktguiden". Mao trodde jeg det var guider angående visse produkter som interreserte meg svært lite.

Det er ingen kort med VIVO som kan kjøpes til dags dato. Det kommer noen veldig snart på komplett, men de koster flesk (like mye som XT PE koster på pcutstyr om du gidd å vente litt)

 

Ellers, om vi snakker om billigste kortet, uansett leveringstid, så er det club3D x800 pro VIVO, til ca 3550 eller så hos MPX. Jeg har linket til det tidligere i denne tråden mener jeg.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Når jeg prøver å flashe tilbake til original bios,så får jeg opp dette:

 

SSID does not match with bios file "x800pro.bin" SSID!

 

Use -F to force flashing

 

Noen som vet hvordan man får det til?

 

Jeg bruker Flashrom til det, er vel her feilen er?

Lenke til kommentar
Så med andre ord er det bare og flashe BIOS?

 

Hmm, men da spør jeg igjen om noen vet om Sapphire X800XT PE VIVO BIOS har kommet?

 

Eller om noen med samme kort som meg har prøvd en annen som funker?

Hey igjen.

 

Har nå flashet til ATi org. bios, og har fått noen 100 ekstra i 3dMark, lar screenshottet tale for seg:

 

3markshot.jpg

 

Også, til deg Stikk-kont@kten:

 

Du må først flashe til Gigabyte sin bios, da dette er den eneste som pr. i dag fung. 100% når du flasher fra Pro --> XT.

 

Har selv sapphire og har hatt suksess.

 

Her er en guide:

 

1. Lag MS-DOS boot disk ved å høyreklikke på A: i My Computer og formater til MS-DOS.

 

2. Last ned bios og flash utility herfra--> http://tw.giga-byte.com/Download/Download....r80x256v_f1.exe

 

3. Extract exe fila og kopier filene til A:

 

4. Reboot og boot fra diskett

 

5. Kjør kommandoen GVF11 -p -f a:\r80x256v.f1

 

6. Vente til du kommer tilbake til kommando linje

 

7. Reboot

 

8. Sjekk nå at du har fått 16 pipelines med ATiTool (finnes her trykk på settings tab, så ser du.

 

For å få alt helt stabilt bør du flashe fra Gigabyte XT PE bios --> ATi orginal XT PE bios. Fremgangsmåten blir da slik:

 

9. Last ned denne pakken med flashrom og XT PE org. bios.

 

10. Lag igjen bootdisk som i punkt 1.

 

11. Kopier innholdet i rar fila til A:

 

12. reboot til pure dos.

 

13. kjør kommandoen: flashrom -p -f 0 x800xt.rom

-p = flash -f = force flash x800xt.rom = filnavn

 

14. Reboot igjen, og sjekk ATi Tool for å være sikker på at resultatet er korrekt.

 

15. Gratulerer, du har nå flashet et x800pro vivo --> x800xt pe med orginal ATi bios!!!

 

Edit: bilde link

Endret av Jon A. Feet
Lenke til kommentar
Ser at VeXx har vært her og sagt sitt om det billigste VIVO kortet, men det finnes altså på MPX, til 3566 norske kroner, og les nøye, det står det er VIVO funksjon på dette fantastiske kortet :)

Nå ble jeg itvil om X800pro VIVO eller GeFirce 6800GT  :no:

Så ikke det på MPX jeg :) Min feil, beklager ;) Ett X800 Pro VIVO med 16 pipelines er nok et bedre kjøp en GeForce 6800GT.

Intet å beklage, natter gjør de fleste sløve, inkludert meg.

Så det er DU som har fått den tøffer jobben med å være skjermkort-tester ja.

Gratulerer! ;)

Er nok mange som gjerne ville tatt din plass! :roll:

Lenke til kommentar
VeXx, har du tenkt å prøve??

 

Kan ikke du lage en norsk X800Pro--->XT guide? :p

Sitter her med et Club3D X800Pro kort, men det skal benchmarkes for Hardware.no (jeg er den nye skjermkort-testeren) :) Kan desverre ikke prøve det da vi må levere kortet tilbake, som sagt, hadde det vært mitt hadde jeg sikkert ikke testa kortet uten å gjøre det :)

 

Specs er lovlig i signatur igjen :)

 

EDIT : Min feil, jeg trodde det var VIVO kort jeg så på MPX, så jeg beklager.

 

EDIT2 : Her er det billigste VIVO kortet jeg fant :

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300803&cks=SER

Kor mye i timen får du som GPU tester ??? :whistle:

 

 

... bare lurte ...

 

##var det virkelig nødvendig med det sinnsykt lange mellomrommet? enden##

Endret av enden
Lenke til kommentar
VeXx, har du tenkt å prøve??

 

Kan ikke du lage en norsk X800Pro--->XT guide? :p

Sitter her med et Club3D X800Pro kort, men det skal benchmarkes for Hardware.no (jeg er den nye skjermkort-testeren) :) Kan desverre ikke prøve det da vi må levere kortet tilbake, som sagt, hadde det vært mitt hadde jeg sikkert ikke testa kortet uten å gjøre det :)

 

Specs er lovlig i signatur igjen :)

 

EDIT : Min feil, jeg trodde det var VIVO kort jeg så på MPX, så jeg beklager.

 

EDIT2 : Her er det billigste VIVO kortet jeg fant :

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300803&cks=SER

Kor mye i timen får du som GPU tester ??? :whistle:

 

 

... bare lurte ...

Kortet den ned litt jeg ;)

 

Uansett, ikke for å gjette villt her, men hw.no har nok ikke råd til å betale en høy timeslønn, ei heller høy lønn pr. skrevet artikkel.

Alt dette grunnet at hardware.no, som vi alle (vel, nesten alle) vet, er at dette er drevet på hel frivillig basis, og ver veldig avhengig av sponsorer for å få ting til å gå rundt! :w00t:

 

Dette var og veldig OT, men følte det var min plikt å svare på en pen og pyntelig måte ;)

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Jeg venter bare på pengene tilbake på mitt Sapphire X800PRO VIVO kort fra komplett, så skal jeg enten ha 6800T eller et nytt VIVO..

Spørsmålet er bare hvem av dem! :dontgetit:

Off Toptic:Hadde ikke du ødelakt kortet selv ved en voltmod?

At du er så "heldig" som får deg nytt kort fordi du selv ødela kortet ditt resulterer jo bare i at vi må betale enda mere for hw senere! Synd :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hei alle...

 

har fulgt litt med på dette med flashing av x800 VIVO kort, og har VELDIG lyst til å skaffe et selv, men er litt i tvil, da jeg spekulerer på en ting:

 

Har alle disse VIVO kortene 1,6ns minne? Eller kan noen gi meg et tips om evt. hvilke kort som har det...

 

Alt annet enn 1.6ns minne er uinteressant, gidder ikke kjøpe noe som ikke kan klokkes til -minst- 600MHz (Effektivt 1200MHz)

 

Prisen bør ikke komme for nært 4000,- for penger er noe jeg ikke har så alt for mye av... (hovedsalig derfor jeg tenker på denne flashinga...)

 

Takk for svar...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...