Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, tror jeg gjør følgende..

 

Flash til Gainward-Flashe til ATI-Klokke ned litt med ATItool?

 

Altså, JimRamse og alle dere andre som har flasha. Kjører dere med XT bios eller har dere flashet ned igjen?

 

Og som sagt tidligere, funker ikke Sapphire sin X800XT PE bios?

Lenke til kommentar

Har du ikke spurt om dette før??

 

Tror det. Svarte da dette:

 

Fordi GigaByte sin flash er den eneste som klarer å åpne alle Pipelinsene. Etter at man har flashet med den kan man flashe tilbake til Pro hvis man vil, men man har fremdeles 16 Pipelines. Man kan også Flashe til Sapphire sin XT bios da. Hvis kortet takler så høye frekvenser på Core å Minne.

 

Jeg kjører ikke med XT bios. Jeg bruker Pro biosen, å klokker så opp kortet med ATi Tool.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Hvordan flasher man?

Hvilket program?

 

Noen som har link til program og gainward biosen?

ja, jeg har prøvd. Fant det i går, men trådene går i rot for meg nå.

 

er det forskjellige gainward bioser? isåfall, hvilken burde de med powercolor x800pro VIVIO prøve?

 

og hvordan tar man backup?

 

akkurat som ved 9800pro@xt?

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Har du ikke spurt om dette før??

 

Tror det. Svarte da dette:

 

Fordi GigaByte sin flash er den eneste som klarer å åpne alle Pipelinsene. Etter at man har flashet med den kan man flashe tilbake til Pro hvis man vil, men man har fremdeles 16 Pipelines. Man kan også Flashe til Sapphire sin XT bios da. Hvis kortet takler så høye frekvenser på Core å Minne. 

 

Jeg kjører ikke med XT bios. Jeg bruker Pro biosen, å klokker så opp kortet med ATi Tool.

Altså, det er umulig å lukke de siste 4 pipelinesene hvis man har åpned dem ?

Endret av Ducky
Lenke til kommentar

Hmm, jeg har et siste spørsmål (tror jeg!)...

 

Hvis det er mest aktuellt og flashe ned igjen etter og ha åpnet pipelinesene, trenger man da og flashe til ATI biosen først, altså:

 

1. Flash, Gainward-Pipelines åpnet-flash tilbake til Sapphire X800PRO VIVO BIOS?

 

2. Eller må det gjøres slik?:

 

Flash, Gainward- Flash, ATI - Flash Sapphire PRO?

Lenke til kommentar
Utrooolig genialt av ATI! Mest geniale salgstrikset jeg har sett! Folk tenker lissom

"Wow! Jeg bare må ha det, tenk hvor mange penger jeg sparer!"

Faktum er at man egentlig ikke trenger nytt skjermkort, men alikevel kjøper seg nytt for å "spare" penger ;)

klart man sparer penger på å flashe.. men får jo ett drit bra kort uansett.. dust

Lenke til kommentar
Utrooolig genialt av ATI! Mest geniale salgstrikset jeg har sett! Folk tenker lissom

"Wow! Jeg bare må ha det, tenk hvor mange penger jeg sparer!"

Faktum er at man egentlig ikke trenger nytt skjermkort, men alikevel kjøper seg nytt for å "spare" penger ;)

klart man sparer penger på å flashe.. men får jo ett drit bra kort uansett.. dust

:nei:

 

 

Det hadde vært fult mulig og ungå og skjelle hverandre ut der, slikt hører hjemme i barnehagen!

 

 

Ola- "Jeg syns min bil er best pga bla bla bla.."

 

Per- "Nei, min er bedre.. DUST"

 

 

:hrm:

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har et siste spørsmål (tror jeg!)...

 

Hvis det er mest aktuellt og flashe ned igjen etter og ha åpnet pipelinesene, trenger man da og flashe til ATI biosen først, altså:

 

1. Flash, Gainward-Pipelines åpnet-flash tilbake til Sapphire X800PRO VIVO BIOS?

 

2. Eller må det gjøres slik?:

 

Flash, Gainward- Flash, ATI - Flash Sapphire PRO?

Hvorfor skriver du Gainward?

D er Gigabyte BIOS-en som opner pipene ;)

Lenke til kommentar
Utrooolig genialt av ATI! Mest geniale salgstrikset jeg har sett! Folk tenker lissom

"Wow! Jeg bare må ha det, tenk hvor mange penger jeg sparer!"

Faktum er at man egentlig ikke trenger nytt skjermkort, men alikevel kjøper seg nytt for å "spare" penger ;)

klart man sparer penger på å flashe.. men får jo ett drit bra kort uansett.. dust

Skulle ønske jeg var like saklig som deg :D

Lenke til kommentar
Utrooolig genialt av ATI! Mest geniale salgstrikset jeg har sett! Folk tenker lissom

"Wow! Jeg bare må ha det, tenk hvor mange penger jeg sparer!"

Faktum er at man egentlig ikke trenger nytt skjermkort, men alikevel kjøper seg nytt for å "spare" penger ;)

klart man sparer penger på å flashe.. men får jo ett drit bra kort uansett.. dust

:nei:

 

 

Det hadde vært fult mulig og ungå og skjelle hverandre ut der, slikt hører hjemme i barnehagen!

 

 

Ola- "Jeg syns min bil er best pga bla bla bla.."

 

Per- "Nei, min er bedre.. DUST"

 

 

:hrm:

vel, nå var det ikke sånn ment da men, skjønner ikke hvorfor folk gidder å bry seg, sikkert ikke råd til ett sånn kort selv å da blir det å komme hit med sånne kommentarer.. De som kjøper ett X800PRO VIVO får jo uansett ett bra kort om de flasher eller ikke.. ;)

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Jeg kjøper ett X800pro VIVO kort så fort det kommer inn nå :w00t:

 

Skal da flashe det regner jeg med..

 

så da lurer jeg på.. er det noe som blir treger/dårligere ved å aktivere de 4siste pipelinsa? mener jeg leste ett sted att minne ble treigere.. men alt i alt så blir vel kortet raskere?? å hvor mye kan du klokke i forhold til "vanlig pro" ?

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har et siste spørsmål (tror jeg!)...

 

Hvis det er mest aktuellt og flashe ned igjen etter og ha åpnet pipelinesene, trenger man da og flashe til ATI biosen først, altså:

 

1. Flash, Gainward-Pipelines åpnet-flash tilbake til Sapphire X800PRO VIVO BIOS?

 

2. Eller må det gjøres slik?:

 

Flash, Gainward- Flash, ATI - Flash Sapphire PRO?

Du må flashe først til Gigabyte BIOS-en for å åpne pipene.

Deretter Flasher du til original ATi XT BIOS eller sapphire Pro BIOS ;)

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har et siste spørsmål (tror jeg!)...

 

Hvis det er mest aktuellt og flashe ned igjen etter og ha åpnet pipelinesene, trenger man da og flashe til ATI biosen først, altså:

 

1. Flash, Gainward-Pipelines åpnet-flash tilbake til Sapphire X800PRO VIVO BIOS?

 

2. Eller må det gjøres slik?:

 

Flash, Gainward- Flash, ATI - Flash Sapphire PRO?

Du må flashe først til Gigabyte BIOS-en for å åpne pipene.

Deretter Flasher du til original ATi XT BIOS eller sapphire Pro BIOS ;)

Begynner å kunne dette her, nå :p

Lenke til kommentar
Har du ikke spurt om dette før??

 

Tror det. Svarte da dette:

 

Fordi GigaByte sin flash er den eneste som klarer å åpne alle Pipelinsene. Etter at man har flashet med den kan man flashe tilbake til Pro hvis man vil, men man har fremdeles 16 Pipelines. Man kan også Flashe til Sapphire sin XT bios da. Hvis kortet takler så høye frekvenser på Core å Minne. 

 

Jeg kjører ikke med XT bios. Jeg bruker Pro biosen, å klokker så opp kortet med ATi Tool.

Altså, det er umulig å lukke de siste 4 pipelinesene hvis man har åpned dem ?

Lurer på dette selv, hva hvis noen av de åpnede piplinene er defekte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...