Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Hei! Lykke til med huden din. Pass på å være hygienisk når du barberer deg, og nøye med håndhygienen- så hjelper det også på. Men virker kanskje som du fikk hjelp av antibiotikaen?

Du kan evt også ta kost-tilskudd som styrker immunforsvaret.

Go helg!  :thumbup:

6785496[/snapback]

Meg du snakker til?

 

Vasker alltid hendene med såpe når jeg er på do. Og trenger ikke barbere meg :wee:

 

Har ikke sett noen virkning av antibiotikaen enda.

Hvor godt immunforsvaret mitt er, aner jeg ikke, men ikke veldig dårlig i allefall.

 

God helg til deg også :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Basiron ac wash 5% = vekk med alt som heter kviser.

Kombiner den med sånn antibiotika lignende pillekur som også kurerer klamydia (sto det i bruksanvisningen!) så har du både kviser og klamydia slår du 2 fluer i en smekk. Husker ikke navnet i farten, men den demper talgdannelsen.(snakker ikke om roccuutan eller ka den het, den som gjør deg deprimert og focker med hodet ditt). Altså gå til hudlege så fikser han det derre for deg. men regn med 2 måneders tid før du ser effekten av pillene. altså krem + pille = bare arrdannelser av gamle kviser igjen.

Jo før du kommer deg til hudlege jo før kan du fikse problemet.

Lenke til kommentar
Basiron ac wash 5% = vekk med alt som heter kviser.

Kombiner den med sånn antibiotika lignende pillekur som også kurerer  klamydia (sto det i bruksanvisningen!) så har du både kviser og klamydia slår du 2 fluer i en smekk. Husker ikke navnet i farten, men den demper talgdannelsen.(snakker ikke om roccuutan eller ka den het, den som gjør deg deprimert og focker med hodet ditt). Altså gå til hudlege så fikser han det derre for deg. men regn med 2 måneders tid før du ser effekten av pillene. altså krem + pille = bare arrdannelser av gamle kviser igjen.

Jo før du kommer deg til hudlege jo før kan du fikse problemet.

6790030[/snapback]

Hvordan kan det ha seg at pillene ikke har noen effekt før om to måneder når jeg kun skal gå på dem i èn måned?

 

Legen min sa det ikke hjalp å vaske seg mye. Det var hormonelle endringer i kroppen som gjore at jeg fikk kviser.

Lenke til kommentar

Vel, angående sol og UV-stråler så tipper jeg det har en viss effekt, hvertfall for meg. Etter sommeren har jeg opplevd mindre kviser enn på vår og vinterparten av året.

Har også kun brukt Clerasil i sommer, i motsetning til før da jeg brukte behandling til hundrevis av kroner for tuben.

 

Tror jeg skal ta en tur til legen snarest mulig. Eventuelt hudlegen.

 

 

Hva koster en tetracyclinkur? Noen uheldige bivirkninger?

Lenke til kommentar
Hva koster en tetracyclinkur? Noen uheldige bivirkninger?

6791548[/snapback]

100 tabletter= 100kr ;)

 

Bivirkninger:

 

Kan gi misfarging av tannemaljen hos barn.

Kan gi mave-tarmbesvær i form av kvalme og diarè. Tetracyclin kan forstyrre balansen mellom mikroorganismer (for eksempel bakterier og sopp) som vi normalt har på hud og slimhinner. Det kan i enkelte tilfeller gi soppinfeksjon på tunge, i munn, i endetarm og i skjeden. Allergiske reaksjoner, svie og utslett på områder som utsettes for syllys kan forekomme. Kan gi leverpåvirkning dersom din nyrefunksjon er nedsatt. Kan gi påvirkning av de forskjellinge blodlegemer i blodet.

 

Men tror ikke disse er veldig vanlige. Jeg har ikke merket noen av dem enda, og det var i begynnelsen man skulle merke mest.

Lenke til kommentar

En i klassen min har en kvise som er ca 1cm i diameter, og den er plassert mitt på nesen...

 

Jeg prøver å få han til å fjerne den da, siden det ikke er noe vakkert syn (han har hatt den i over et halvt år)

 

Så jeg råder deg til å ha tannkrem på (det vil effektsivt tørke den ut) og/eller litt alovera salve som du får kjøpt på apotek...

Lenke til kommentar
Hoho, fikk utskrevet tetracyklin på onsdag faktisk! Har ikke noen store og irriterte kviser, men mange små. Skal bare gå på kuren i en måned dog. Er ikke kvisende borte til da, skulle jeg til en hudspesialist.

 

Jeg vil ikke ta en kur av de virkelig sterke pillene, Roaccutan. De skal visstnok ha veldig sterke bivirkninger.

6785368[/snapback]

 

Tja, bedre med magesjau og resistans med antibiotika, og tilbakefall? Om det er kviser som danner arr burde du egentlig dra direkte til hudspesialist.

 

Eneste bivirkningene jeg personlig fikk var tørre lepper, og blødde neseblod 3 ganger eller så iløpet av alle månedene jeg gikk på Roaccutan. Kvisene forsvant sakte men sikkert da det var blitt 3 uker, og siden har jeg ikke sett dem (avslutta kuren for 1 år siden).

Lenke til kommentar
Les dette før dere går løs på tetracyklin-tabletter. For meg så fungerer barbering og vasking av ansiktet. Ellers har jeg minimalt med kviser om sommeren, og da er jeg utsatt for sol.

 

Og som alle andre har sagt: Ja, sol hjelper. Om ikke tilgang til ekte sol, så skader ikke litt solarium.

6792487[/snapback]

Det hun nevner er jo nevt som en mulig bivirkning også.

 

Mulig hun ikke fikk god nok oppfølgning av lege, jeg skal jo gå og sjekkes om bare en måned.

Lenke til kommentar

Skal bare si at sol hjelper der og da, men etter en stund kommer alle kvisene tilbake - og mulige enda verre. Kvisene forsvinner fordi sola tørker ut huden. huden reagerer med å produsere mer fett/talg og kvisene popper opp igjen!!

(Sol og uttørkende produkter har samme effekten omtrent)

 

Men man blir jo brunere av sola da, og kvisene synes ikke så godt da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...