Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Sliter med en del kviser selv.

 

3-4 punkter

 

- Hold deg unna MAG osv, de får deg til å føle deg stygg uansett

- Dra til legen

- Nekter legen deg hjelp: Kjøp det sterkeste du får uten resept på apoteket.

- Dusj 1-2 ganger om dagen og vask ansiktet med en ansikts såpe du kjøper på apoteket,

 

Anbefaler virkelig å gå til legen, det går mye bedre for meg nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en masse tråder her på forumet om akkurat dette fra før, med masse råd.

 

Er sikkert nevnt før, men om du har en del kviser burde du gå til en hudlege (legen vil først prakke på deg en nytteløs antibiotikakur eller lignende). Drar du direkte til en hudlege får du vite om du har kviser som kan danne arr (konglobat akne) eller ikke, uten masse legedildall i mellom, noe du sparer penger på også.

 

Jeg hadde slike kviser som danner arr, og starter på noe som het Roaccutan. Det funka supert - fra Rimi-pizza til smooth hud :D

Lenke til kommentar

For endel år siden, da jeg var i puberteten, så brukte jeg noe som het/heter Clerasil. Mener å huske at man fikk tak i dette på butikken.....trur det finnes enda....er egentlig bare en "såpe", men den er effektiv mot kviser......prøv noe sånt en ukes tid, så hjelper det.

 

Men hvis slike ting ikke hjelper, så er hudlegen tingen....da får du som regel litt sterkere midler.

 

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Nei legen prakker ikke på noen "meningsløs" antibiotika kur, de virker meget bra! men for all del hudlege kan også anbefales, men det kan fint bli dyrt.

6669298[/snapback]

 

 

Antibiotika kan også henvises av hudlege. Om du har kviser som gir arrdannelser, så gir legen deg antibiotika, som ikke vil hjelpe like bra som de sterke sakene som hudlegen finner ut at du skal ha. Dessuten, ved slike legemidler får du refundert en god del av det :)

Lenke til kommentar

Ting du må starte med for å fjerne kviser

 

1. Drikk mye vann

2. Sol deg mye

3. Kjøp en Aloe Vera propolis krem fra produsenten... øøh.. Forever livings tror jeg den het! Den skal funke veldig godt!

4. Vask trynet hver dag (morgen og kveld)

 

 

Ting du må slutte med for å fjerne kviser

 

1. Ingen godterier. Litt gjør ikke noe, men ingen store mengder.

2. Ikke noe brus. Untatt kanskje en uskyldig boks nå og da (Nei, ikke en per dag. max 2 i vika)

 

 

 

PS: Windows er best til spill. Linux er best til server.

Endret av jalla`n
Lenke til kommentar
Ja, vær forsiktig med hårvoksen :) Den tetter porene. Det er ikke riktig at det ikke hjelper å vaske seg. (dvs, det finnes måte på hvor mye du skal gjøre det). Det er viktig å få renset porene. Det som derimot er usunt er å vaske seg for mye med såpe. Badstu kan hjelpe på den måten at du svetter ut "ulumskhetene" fra porene.

2391271[/snapback]

 

Selv testet med Sauna en stund og kan ikke si at dette fungerte så veldig. I nærmere 2uker så prøvde jeg å sole meg endel (var 30-35grader ute) så 40min i sola , samt 20min i badstu fungerte ganske greit. Men badstue alene fungerte ikke for meg iallefall.

 

Jeg trenger ikke tenke så mye på kviser lenger , og jeg har hatt store problemer med kviser oppigjennom årene. Er litt plaget fortsatt ,men ingenting å egentlig tenke på. Av produkter som funger fint for meg:

 

Clearasil Maximum Strength Acne Treatment Cream. Har ikke sett denne til salgs i Norge ,men kjøpte den på Walmart i USA. Denne påførere man på kvisene også kan man enten la det tørke inn eller la vaske det. Det tar ganske lang tid å tørke inn så jeg vasket det somregel av etterpå. Smørte meg også med fuktighetskrem etterpå. Fungerte utmerket. Tror jeg betalte 4dollar.

 

Saguna Silicol Skin. Denne får man kjøpt på apotek og helsekostforetninger og er relativt dyr. 180kr for en tube som varer ca 1mnd ,avhengig av hvor mye du bruker. Jeg smurte inn mesteparten av ansiktet med denne og det fungerte helt ok. Ikke så effektiv ,men ganske grei. Lot det tørke i 15-20 min for også vaske det av med vann (ikke såpe!) og bruke fuktighetskrem etterpå. Totalt sett så ble dette ganske greit.

 

En ting som også fungerte for meg var å sette en kjele med vann på en kokeplate og stå over dampen en stund for å få renset huden. Man svetter endel ,men jeg mener at dette gjorde en forskjell.

 

Samt så kan man alltid anbefale å komme seg ut i sola. Solarium er også ganske greit å bruke på vinterstid. Men pass på å ikke overdrive! 15minutter i et nytt og effektivt solarium er nok til å få deg så solbrent at du omtrent ikke klarer å sitte (og det når man normalt er 2-3timer ute i sola hver dag om sommeren). Men man kan også ligge 30-45min i et normalt solarium uten å trenge å tenke på å bli solbrent.

Lenke til kommentar

Noen tips som har funket supert på meg:

- Kjøp rensemiddel på apoteket, rens ansikt morgen/kveld

- Kjøp Bariston 5% (sterkeste middelet du får reseptfritt)

- Kosthold har for meg veldig mye å si, spis lite sukker og unngå brus!

- Ikke ta i ansiktet med hendene uten å ha vasket dem

- Dusj ut voksen/geleen før du legger deg

- Soling hjelper vertfall på den måten at kvisene er mindre synlige

- Drikk vann

- ALDRI, ALDRI brukt clearsil, det bare forverrer problemet (leste en artikkel om det i dagbladet, gidder ikke å finne linken akkurat nå)

 

Min oppskrift på et kongetryne!

Lenke til kommentar

Gikk selv på Roaccutan i 8. helt jævlig, jeg talte hvor mange ganger jeg blødde beseblod på 2mnd. 32 ganger!

Den tredje mnd gikk det mye bedre, men fikk ikke lov å være med på aktiviteter, være ute i sola eller noe.

 

Den første uka ble jeg forresten helt grønn i trynet av kviser.. Gråt meg i søvn noen ganger også, men det va verdt det. Heldigvis kom sommerferien da, så jeg trengte ikke komme på skolen eller noe. Fikk heller ikke delta på fysisk aktivitet 3mnd etter kuren.

Men nå er kvisene på vei tilbake.. Forferdelig dumt. Er heldigvis ikka så mange dype nå da, men noen av de små er helt jævla vonde:O

 

Selv merker jeg at etter mye junkfood og cola er det mer kviser..(elelr kanskje det bare er noe jeg tror?)

Lenke til kommentar
Gikk selv på Roaccutan i 8. helt jævlig, jeg talte hvor mange ganger jeg blødde beseblod på 2mnd. 32 ganger!

Den tredje mnd gikk det mye bedre, men fikk ikke lov å være med på aktiviteter, være ute i sola eller noe.

 

Den første uka ble jeg forresten helt grønn i trynet av kviser.. Gråt meg i søvn noen ganger også, men det va verdt det. Heldigvis kom sommerferien da, så jeg trengte ikke komme på skolen eller noe. Fikk heller ikke delta på fysisk aktivitet 3mnd etter kuren.

Men nå er kvisene på vei tilbake.. Forferdelig dumt. Er heldigvis ikka så mange dype nå da, men noen av de små er helt jævla vonde:O

 

Selv merker jeg at etter mye junkfood og cola er det mer kviser..(elelr kanskje det bare er noe jeg tror?)

6700540[/snapback]

 

Hvis du reagerte så mye på Roaccutan skjønner ikke hvorfor hudlegen din gav deg det... Blødde neseblod et par ganger selv, men ikke så mye. Var også ute i sola, passa bare på å bruke solkrem med passelig faktor. Tok du blodprøve og sånt?

Lenke til kommentar
Gikk selv på Roaccutan i 8. helt jævlig, jeg talte hvor mange ganger jeg blødde beseblod på 2mnd. 32 ganger!

Den tredje mnd gikk det mye bedre, men fikk ikke lov å være med på aktiviteter, være ute i sola eller noe.

 

Den første uka ble jeg forresten helt grønn i trynet av kviser.. Gråt meg i søvn noen ganger også, men det va verdt det. Heldigvis kom sommerferien da, så jeg trengte ikke komme på skolen eller noe. Fikk heller ikke delta på fysisk aktivitet 3mnd etter kuren.

Men nå er kvisene på vei tilbake.. Forferdelig dumt. Er heldigvis ikka så mange dype nå da, men noen av de små er helt jævla vonde:O

 

Selv merker jeg at etter mye junkfood og cola er det mer kviser..(elelr kanskje det bare er noe jeg tror?)

6700540[/snapback]

 

Hvis du reagerte så mye på Roaccutan skjønner ikke hvorfor hudlegen din gav deg det... Blødde neseblod et par ganger selv, men ikke så mye. Var også ute i sola, passa bare på å bruke solkrem med passelig faktor. Tok du blodprøve og sånt?

6702195[/snapback]

Jepp, tok blodprøve hver 3. eller 4. uke.

Lenke til kommentar
Hvordan få fjernet kviser på en rask og effektiv måte?

2383511[/snapback]

 

 

trur det hjelper hvis du ikke spiser noe skjokolade :)

6702201[/snapback]

 

Vel på Brainiac testet de ut dette.

 

En Brainiac spiste sjokolade frokostblanding, sjokolade plater til lunsj,middag og kvelds i 7 dager. Var ingen merkbar effekt :p Men nå skal da Brainiac tas med en klype salt.

 

Personlig eter jeg melkesjokolade som en gal, og har prøvd å kutte den, mtp kviser og slikt. Men jeg så ingen reduksjon, eller økning i kviseproduksjon.

Lenke til kommentar

Min metode mot fandenskapet:

 

-Bruk så mye fuktighetskrem du bare klarer så ofte som mulig

-Rens ansiktet med Clerasil eller lignende.

-Hold håret, hender og andre fett-kilder unna ansiktet.

 

Det med kostholdet, anbefales ikke for de med selvdisiplin på mitt nivå(ikke eksisterende)

Lenke til kommentar

Her er kuren som fungerte for meg etter mange lange år med kviser.

 

B5 Vitaminer! http://www.b5supplements.com/

 

Hevdes å være nesten like bra som Roaccutane, og for min del, så fungerte det glimmrende.

 

Jeg gikk gjennom en 3 måneders kur med B5 (pantotensyre) for litt over 2 år siden, og siden den gang har jeg vært så og si 100% kvisefri. Har ikke trengt å bruke noe som helst såpe i ansiktet siden den gang, holder med kun vann.

 

Jeg kjøpte ikke via websiden, men dro til Svinesund og kjøpte ved en helsekostbutikk der. Anbefaler den ved siden av tv-boden. De hadde de sterkeste sakene ;) En 3 måneders kur kosta litt over 1500,- som er betydelig billigere enn Roaccutane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...