Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Helt enig med Ozwald her...For noen kan kremer hjelpe, andre ikke. Jeg har fulgt med på forholdet kviser/kosthold på meg selv i 6-7 år nå. Hos meg er det en tydelig sammeheng mellom kosthold og kviser... Mye krydder og sukker, og kunstig godteri som f.eks vingummi over litt tid gir utslag i endel kviser. Holder jeg meg unna godis og er forsiktig med krydderet hjelper det tydelig.

 

Som nevnt har jeg stor tro på at enkelte også skal være forsiktig med å få mye fett i ansiktet fra f.eks. hårvoks. Gjør som meg, og "forsk" litt på deg selv i forhold til kosthold, aktivitet og pleieprodukter og utbrudd av kviser :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt enig med Ozwald her...For noen kan kremer hjelpe, andre ikke.  Jeg har fulgt med på forholdet kviser/kosthold på meg selv i 6-7 år nå. Hos meg er det en tydelig sammeheng mellom kosthold og kviser... Mye krydder og sukker, og kunstig godteri som f.eks vingummi over litt tid gir utslag i endel kviser. Holder jeg meg unna godis og er forsiktig med krydderet hjelper det tydelig.

 

Som nevnt har jeg stor tro på at enkelte også skal være forsiktig med å få mye fett i ansiktet fra f.eks. hårvoks. Gjør som  meg, og "forsk" litt på deg selv i forhold til kosthold, aktivitet og pleieprodukter og utbrudd av kviser :)

6570903[/snapback]

 

Personlig så heller jeg i meg cola/snop/annet dritt. Har prøvd både 1,2 og 4 uker med "sunn mat", altså null snop og slikt. JEG merket ingenting, men det kan fungere for andre.

Lenke til kommentar

For meg så hjelper feks Vichy Normaderm Peeling Gel på hvite kviser, men ikke på de dype røde kvisenen.

Og TRENING hjelper for MEG mot de dype røde kvisene, dessuten så er det sunt å trene . :)

OG jeg har ikke råd til å bruke feks 1700 kr hos hudlege...

Jeg har huslån og nok av faste utgifter, må prioriteres...

Dessuten er ikke problemet så drepende at jeg ikke kan leve med det...

Men men...

Lenke til kommentar

Jeg var veldig plaget med kviser i 8. klasse(skal nå begynne i VG.1). Jeg fikk bestilt en time hos hudlegen i Hordaland og han forklarte meg at kviser(iallfall mine kviser) hadde ingenting med kosthold å gjøre, men det var heller noe jeg hadde arvet.

 

Hos meg var det så mye kviser at det eneste som kunne hjelpe for meg var en kur som het Roakutan(?), men den er ulovlig i Norge pågrunn av at den er så sterk at den dreper foster.(du bør ikke skaffe deg det som et alternativ til abort alikevel :p ) Men han kunne få den spesial bestilt inn til Norge. Kuren var egentlig svin dyr men jeg fikk mye dekket.

 

Kuren varte i 5 måneder for meg, men skulle egentlig bare vare i 3-4. Det var veldig mange bi-virkninger med kuren som blandt annet veldig tørre slimhinner og hos enkelt kunne det oppstå nedsatt hørsel. På slutten av kuren måtte jeg ha ekstra sterk dose og dette medførte kraftige neseblødninger. Men når kuren endelig var over hadde jeg ingen kviser igjen av noe slag. Slik var det 90% sjangse for at jeg kom til og forbli resten av livet. Men jeg var jo desverre en av de 10 prosentene som fikk det igjen :( . Men det er ingenting i forhold til det jeg hadde før jeg begynte på kuren!

Lenke til kommentar
Jeg var veldig plaget med kviser i 8. klasse(skal nå begynne i VG.1). Jeg fikk bestilt en time hos hudlegen i Hordaland og han forklarte meg at kviser(iallfall mine kviser) hadde ingenting med kosthold å gjøre, men det var heller noe jeg hadde arvet.

 

Hos meg var det så mye kviser at det eneste som kunne hjelpe for meg var en kur som het Roakutan(?), men den er ulovlig i Norge pågrunn av at den er så sterk at den dreper foster.(du bør ikke skaffe deg det som et alternativ til abort alikevel :p ) Men han kunne få den spesial bestilt inn til Norge. Kuren var egentlig svin dyr men jeg fikk mye dekket.

 

Kuren varte i 5 måneder for meg, men skulle egentlig bare vare i 3-4. Det var veldig mange bi-virkninger med kuren som blandt annet veldig tørre slimhinner og hos enkelt kunne det oppstå nedsatt hørsel. På slutten av kuren måtte jeg ha ekstra sterk dose og dette medførte kraftige neseblødninger. Men når kuren endelig var over hadde jeg ingen kviser igjen av noe slag. Slik var det 90% sjangse for at jeg kom til og forbli resten av livet. Men jeg var jo desverre en av de 10 prosentene som fikk det igjen :( . Men det er ingenting i forhold til det jeg hadde før jeg begynte på kuren!

6572265[/snapback]

'

Holy jesus. Glad jeg takket nei til den. Mine er dessuten blitt borte. :)

Lenke til kommentar
Hos meg var det så mye kviser at det eneste som kunne hjelpe for meg var en kur som het Roakutan(?), men den er ulovlig i Norge pågrunn av at den er så sterk at den dreper foster.(du bør ikke skaffe deg det som et alternativ til abort alikevel :p ) Men han kunne få den spesial bestilt inn til Norge. Kuren var egentlig svin dyr men jeg fikk mye dekket.

 

Kuren varte i 5 måneder for meg, men skulle egentlig bare vare i 3-4. Det var veldig mange bi-virkninger med kuren som blandt annet veldig tørre slimhinner og hos enkelt kunne det oppstå nedsatt hørsel. På slutten av kuren måtte jeg ha ekstra sterk dose og dette medførte kraftige neseblødninger. Men når kuren endelig var over hadde jeg ingen kviser igjen av noe slag. Slik var det 90% sjangse for at jeg kom til og forbli resten av livet. Men jeg var jo desverre en av de 10 prosentene som fikk det igjen :( . Men det er ingenting i forhold til det jeg hadde før jeg begynte på kuren!

6572265[/snapback]

Roaccutan er ikke ulovlig i Norge, men hvem som helst kan ikke kjøpe det pga at det er sterke saker. Det stemmer nok at den dreper foster, men gravide har ikke lov og bruke Roaccutan. Gikk selv på Roaccutan-kur for noen år siden fordi at jeg var plaget med kviser og det fjernet det aller meste. Tror det kostet 2000kr pakken, men Trygdekontoret dekket en del av det beløpet(kjøpte 2 pakker). Det er mange bivirkinger som kan følge med denne medisinen, men jeg merket stort sett bare at jeg fikk utrolig tørr hud på hendene og leppene. Brukte lypsyl hele tiden pluss en spesiell fuktighetskrem så ikke hendene mine skulle tørke bort.

Lenke til kommentar

Akkurat ferdig med min roaccutan kur som varte i seks måneder. Min russetid ble ganske ødelagt da, jeg kunne ikke drikke noe særlig og det la en demper på hele greien. Men jeg angrer ikke et sekund på at jeg begynte på roaccutan. Av bivirkniger merket jeg veldig tørre lepper, brukte lypsyl og sånt hele dage, tørr i fjeset og på hender og armer. Blødde en del neseblod også.

Lenke til kommentar
Akkurat ferdig med min roaccutan kur som varte i seks måneder. Min russetid ble ganske ødelagt da, jeg kunne ikke drikke noe særlig og det la en demper på hele greien. Men jeg angrer ikke et sekund på at jeg begynte på roaccutan. Av bivirkniger merket jeg veldig tørre lepper, brukte lypsyl og sånt hele dage, tørr i fjeset og på hender og armer. Blødde en del neseblod også.

6574512[/snapback]

Du skal i grunn holde deg helt unna alkohol under kuren, det fikk jeg beskjed om. Ikke er det gunstig å oppholde seg i solen heller, så det er bedre og ta kuren om vinteren(nordpå hvertfall :) ).

Lenke til kommentar
Akkurat ferdig med min roaccutan kur som varte i seks måneder. Min russetid ble ganske ødelagt da, jeg kunne ikke drikke noe særlig og det la en demper på hele greien. Men jeg angrer ikke et sekund på at jeg begynte på roaccutan. Av bivirkniger merket jeg veldig tørre lepper, brukte lypsyl og sånt hele dage, tørr i fjeset og på hender og armer. Blødde en del neseblod også.

6574512[/snapback]

Du skal i grunn holde deg helt unna alkohol under kuren, det fikk jeg beskjed om. Ikke er det gunstig å oppholde seg i solen heller, så det er bedre og ta kuren om vinteren(nordpå hvertfall :) ).

6575665[/snapback]

Snakket med legen min angående drikking, han sa jeg skulle drikke minst mulig. Jeg drakk meg brisen kanskje 2 ganger under kuren, kunne ikke holde meg:P Saken er den at noen kan kanskje drikke som vanlig, men de vet ikke sikkert. Som legen min sa til meg, så kan blandingen roaccutan og alkohol være direkte farlig for leveren.

Lenke til kommentar
Noen som vet om apotekene fortsatt selger SebaMed ClearFace? Hørtes ganske bra ut.

6576131[/snapback]

 

Jeg bruker den, men vet ikke helt hvordan effekten har vært, men det funker sikkert. Kjøpte på Apotek1, eller noe.

 

For meg så virker det som om kosthold har mye sammenheng med kviser. Sluttet med cola og frossenpizza. Mitt liv som stereotyp nerd er over :dontgetit: , men det er verdt det bare de jævla kvisene forsvinner.

Endret av eirik1989
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Akkurat ferdig med min roaccutan kur som varte i seks måneder. Min russetid ble ganske ødelagt da, jeg kunne ikke drikke noe særlig og det la en demper på hele greien. Men jeg angrer ikke et sekund på at jeg begynte på roaccutan. Av bivirkniger merket jeg veldig tørre lepper, brukte lypsyl og sånt hele dage, tørr i fjeset og på hender og armer. Blødde en del neseblod også.

6574512[/snapback]

Du skal i grunn holde deg helt unna alkohol under kuren, det fikk jeg beskjed om. Ikke er det gunstig å oppholde seg i solen heller, så det er bedre og ta kuren om vinteren(nordpå hvertfall :) ).

6575665[/snapback]

 

Går på roaccutan as we speak. Har litt tørre lepper, og blødde litt neseblod i begynnelsen. Men spesielt dette med å være i solen har jeg ikke merket noe til, har blitt brunere i år enn jeg har vært på mange år, og har oppholdt meg mye i solen.

Det med drikking er i allefall fyfy. Går vel på levra, og for mye alkohol kan føre til leversvikt..tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...