Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Clerasýl? (er ý tyrkýa, kan ýkke skrýve vanlýg ý)

 

Bruker Tetralysal(elsn) og de funker helt fýnt, men tar dem ýkke naa, naar det er saa mye sol. (Gjett om noen er solbrent :thumbup: )

Týps: naar moren dýn ber deg om aa smore deg, saa GJOR det!

 

edıt: ý = i (tegnkart ;) )

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
Og hvor gamle er alle sammen som diskuterer her nå?

Jeg har hørt om folk over 40 som fortsatt sliter med kviser, jeg har "dype" kviser, er 23 år, og ser på det som en forbannelse...

6567679[/snapback]

Fattern er parrogførti og han har sånne "ormer" på nesa.. Hvis du får det når du er ung, og ikke fjerner det.. vil de bli sittene..

Sliter selv med litt kviser, er 16.. men kjøp sånn Clerasil eller hva det heter( blå pakning ) Fungerer greit...

 

Det med og kutte ned på sjokolade, cola drikking osv er bare kødd ifølge mythbusters eller hva det heter... Var en kjerring som testet og ha som mat: Sjokolade og som drikke: Cola og kvisene kom ikke etter alt det usunne hun døttet i seg...

Lenke til kommentar

Alle de midlene jeg har prøvd fjerner enkelt og greit de hvite kvisene, men det er ikke de hvite kvisene jeg sliter med, det er de "dype" røde kvisene...

Ingenting jeg prøver får dem bort...

I går fikk jeg plutselig 6-7 røde kviser på begge lårene...

Føler meg tragisk, jeg har aldri hatt kviser der før...

Tror det må være noe hormonelt, eller genetisk...

Men jeg har funnet ÉN ting som fjerner de dype kvisene nesten helt, og det er hvis jeg trener på treningsstudio i 1 uke, da ser jeg resultatet.

Men hvis jeg tar treningsstopp i ca 5 dager etterpå så kommer kvisene tilbake igjen...

Svetten åpner vel porene og så renner dritten ut og de dype kvisene forsvinner...

Men det er kjipt at jeg må trene hele tiden for å bli kvitt kvisene, jeg kan jo ikke trene hele tiden heller.

Det må da være noe som kan hjelpe meg når jeg vet at ved å trene så forsvinner kvisene?

Da tenker jeg på preparater som ikke må være altfor dyre, det fins jo tusenvis av preparater som fjerner de hvite kvisene, men jeg har aldri hørt om noen som fjerner de dype røde?

Kan det være at jeg har en mild grad av acne kanskje?

Endret av Zapking
Lenke til kommentar
Dra til legen og hør hva han har og anbefale=)

6567783[/snapback]

 

Det skal nevnes at det tar laang tid å få time hos hudlege (jeg vet det fordi jeg har gjort det selv). Har brukt det aller meste på markedet, men ingenting er "vidunder midler" etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Dra til legen og hør hva han har og anbefale=)

6567783[/snapback]

 

Det skal nevnes at det tar laang tid å få time hos hudlege (jeg vet det fordi jeg har gjort det selv). Har brukt det aller meste på markedet, men ingenting er "vidunder midler" etter min erfaring.

6567805[/snapback]

 

 

Okey..=/

 

Det som Kadmium sa fungerer bra.. Var i Italia og badet i sjøn.. og merket forskjell fort... ta deg en tur ut på stranda og bad?=) Deilig vær enkelte steder i Norge nå..

Lenke til kommentar

tea-tree-oil er det noe som heter.

aloe vera

 

disse av naturlige

 

så har du tannkrem som du kan smøre rett på kvisene. tannkrem består i hovedsak av aluminium dioxyd, noe sånt.

 

SOL om det er ute eller solarium så hjelper det mot kviser.

 

unngå å barbere seg.

 

bruke kaldt vann etter barbering. for å lukke porene.

 

faste, svette mye, stimulere kjertler. evt yoga. massere ansikt.

Lenke til kommentar

Nå er jeg veldig i tvil her. Det virker som om 50 prosent mener at tannkrem virker på kvisene, mens de 50 andre prosentene (blant annet hudleger) mener at det bare fører til flere kviser. Kan noen bekrefte eller avkrefte at tannkrem hjelper?

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar

Tror løsningen på kviseproblemer er veldig forskjellig fra person til person, for noen virker den ene kremen, og for andre virker den andre kremen. For meg funker vertfall ikke sol, heller nesten motsatt.. Kosthold har også mye å si for meg, spiser jeg mye sukker osv. får jeg flere kviser.. Så mitt poeng er, prøv forskjellige ting og se hva som funker for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...