Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan få fjernet kviser på en rask og effektiv måte?

2383511[/snapback]

 

 

trur det hjelper hvis du ikke spiser noe skjokolade :)

6702201[/snapback]

 

Vel på Brainiac testet de ut dette.

 

En Brainiac spiste sjokolade frokostblanding, sjokolade plater til lunsj,middag og kvelds i 7 dager. Var ingen merkbar effekt :p Men nå skal da Brainiac tas med en klype salt.

 

Personlig eter jeg melkesjokolade som en gal, og har prøvd å kutte den, mtp kviser og slikt. Men jeg så ingen reduksjon, eller økning i kviseproduksjon.

6702957[/snapback]

 

 

føler det omvendte jeg :S, sikkert det bare er meg men noen ganger når jeg ikke har spist skjokolade på lenge og spiser en får jeg noen ganger kviser :dontgetit:

er dette bare tillfeldighet :S ?

Endret av Grievdus
Lenke til kommentar
Ikke tenk på kvisene, ikke rør dem, ikke stress.

 

De går vekk etter et par dager hvis du lar dem være, de kan også komme av stress

6708259[/snapback]

Haha bullshit de går ikke vekk av seg selv hos alle, alle er ikke like heldige :p

 

Vet dette ikke har noe med kviser å gjøre men hudormer men likavel.

Har noen sorte små flekker som ser ut som hull på nesen min er det hudormer? :ohmy:

Lenke til kommentar
Ikke tenk på kvisene, ikke rør dem, ikke stress.

 

De går vekk etter et par dager hvis du lar dem være, de kan også komme av stress

6708259[/snapback]

Haha bullshit de går ikke vekk av seg selv hos alle, alle er ikke like heldige :p

 

Vet dette ikke har noe med kviser å gjøre men hudormer men likavel.

Har noen sorte små flekker som ser ut som hull på nesen min er det hudormer? :ohmy:

6708506[/snapback]

De går bort av seg selv. Men så kommer det jo i tillegg nye ganske ofte også...

Lenke til kommentar

sikkert nevnt før men gidder ikke lese og det skader ikke skrive en gang til! Sunt kosthold. det hjelper faktisk. jeg har aldri hatt kviser. eller jeg har da hat en her og der. men tror faktisk aldri jeg har hatt mer en 1 kvise om gangne.

 

og ja jeg har et sunt kosthold. grønnsaker til hvertf måltid er fint :)

Lenke til kommentar

Aha, så kviser er økt talgproduksjon.

Syns ikke den artikkelen der gjorde meg noe særlig klokere, bortsett fra at det tilsynelatende er en annen grunn til at kvisene kommer enn det mange tror.

 

Uansett, de skriver ikke noe om hvordan man kan forebygge økt talgproduksjon, eller hvordan man skal behandle allerede betent.

 

Siterer fra artikkelen

 

"Hvordan unngå kviser?

Mange trodde at vasking hjalp mot kviser, for 82% av de som deltok i undersøkelsen fortalte at de vasket ansiktet oftere. Halvparten drakk mer vann og 21% av de med kviser la om kostholdet sitt. De kuttet særlig ut sjokolade og fet mat. Selv om det ikke gjør noe å kutte ut usunn mat, hjelper det deg ikke i kampen mot kvisene."

 

Når et avsnitt starter sånn, og avkrefter det mange tror, skulle man gjerne tro at de skrev det som var rett måte å unngå kviser på, noe de ikke gjør.

 

Så da sitter vi tilsynelatende igjen med at kviser er uavhengig av kosthold og renslighet, men hvor åpen/lukket porene er.

Det som da er lurt er å å ha åpne porer, så talget kommer ut, og ikke blir sperret inne. Hvordan man åpner porer har jeg derimot ingen anelse om hvordan man gjør.

 

Merk! Klokken er snart 3, og det kan hende jeg har lest feil i artikkelen, si ifra om jeg har gjort det så jeg får slettet alt jeg har skrevet.

Endret av Nakro
Lenke til kommentar

Aha, så kviser er økt talgproduksjon.

Syns ikke den artikkelen der gjorde meg noe særlig klokere, bortsett fra at det tilsynelatende er en annen grunn til at kvisene kommer enn det mange tror.

 

Uansett, de skriver ikke noe om hvordan man kan forebygge økt talgproduksjon, eller hvordan man skal behandle allerede betent.

 

Siterer fra artikkelen

 

"Hvordan unngå kviser?

Mange trodde at vasking hjalp mot kviser, for 82% av de som deltok i undersøkelsen fortalte at de vasket ansiktet oftere. Halvparten drakk mer vann og 21% av de med kviser la om kostholdet sitt. De kuttet særlig ut sjokolade og fet mat. Selv om det ikke gjør noe å kutte ut usunn mat, hjelper det deg ikke i kampen mot kvisene."

 

Når et avsnitt starter sånn, og avkrefter det mange tror, skulle man gjerne tro at de skrev det som var rett måte å unngå kviser på, noe de ikke gjør.

 

Så da sitter vi tilsynelatende igjen med at kviser er uavhengig av kosthold og renslighet, men hvor åpen/lukket porene er.

Det som da er lurt er å å ha åpne porer, så talget kommer ut, og ikke blir sperret inne. Hvordan man åpner porer har jeg derimot ingen anelse om hvordan man gjør.

 

Merk! Klokken er snart 3, og det kan hende jeg har lest feil i artikkelen, si ifra om jeg har gjort det så jeg får slettet alt jeg har skrevet.

6709223[/snapback]

Er enig i deg der, om artikkelen.

 

Vha. barberskum og vanndamp f.eks, kan porene åpnes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-Axby2kEH

Vichy sin hudpleieserie for uren hud hjalp meg voldsomt. Jeg fikk problemer med huden i 19-20årsalderen (aldri i puberteten, snodig det der) og begynte å bruke ansiktsvasken deres og et sånt uttørkende greie som skulle virke over natten. Det ble veldig fort mye bedre. Når det gjelder sunt kosthold etc. så er man vel ganske uenige i om det har noe å si for kviser eller ikke, men det skader jo i hvertfall ikke.

 

Og for guds skyld, uansett hva du gjør. Ikke pill. Ikke klem, ikke plukk. Kjipt med kviser nå, enda kjipere med store krater i fjeset resten av livet.

Lenke til kommentar

Her var det mange svar med varierende seriøsitet. Glem alle råd om kosthold, clearasil og andre kjerringråd. Er du alvorlig plaget med akviser kvalifiserer du til en lengre kur på tetracyklin-basert antibiotika. Det er en langvarig kur. Du kan regne med minst et halv år på dette medikamentet. Men etter fullført kur, er problemet ryddet vekk for godt.

 

Det er viktig at du kommer i gang med denne behandlingen så snart så mulig, før ansiktshud tar for mye skade med tanke på arr.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Her var det mange svar med varierende seriøsitet. Glem alle råd om kosthold, clearasil og andre kjerringråd. Er du alvorlig plaget med akviser kvalifiserer du til en lengre kur på tetracyklin-basert antibiotika. Det er en langvarig kur. Du kan regne med minst et halv år på dette medikamentet. Men etter fullført kur, er problemet ryddet vekk for godt.

 

Det er viktig at du kommer i gang med denne behandlingen så snart så mulig, før ansiktshud tar for mye skade med tanke på arr.

 

Lykke til.

6777591[/snapback]

 

Man må dra til legen for å få det, antar jeg...? :)

Lenke til kommentar
Her var det mange svar med varierende seriøsitet. Glem alle råd om kosthold, clearasil og andre kjerringråd. Er du alvorlig plaget med akviser kvalifiserer du til en lengre kur på tetracyklin-basert antibiotika. Det er en langvarig kur. Du kan regne med minst et halv år på dette medikamentet. Men etter fullført kur, er problemet ryddet vekk for godt.

 

Det er viktig at du kommer i gang med denne behandlingen så snart så mulig, før ansiktshud tar for mye skade med tanke på arr.

 

Lykke til.

6777591[/snapback]

 

Man må dra til legen for å få det, antar jeg...? :)

6777628[/snapback]

 

Ja, tetracyklin er reseptbelagt og skrives eventuelt ut etter nøye vurdering av lege i hvert enkelt tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...