Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Du vil maltraktere låtene fullstendig. Det Mp3 encoding gjør er å "barbere" vekk topp og bunnen på bølgeformen (lyden). Så du mister mere og mere bunn (bass) og topp (diskant) jo mere den barberer av. Derfor blir filstørrelsen mindre. Det er ikke noe magisk pakking på gang.

 

Jeg ser egentlig ingen vits i å ha 40 GB med låter på mp3-spillern. Man får aldri tid til å høre på alt uansett, og bruker bare altfor lang tid på å bla seg frem til plata man vil ha..Jeg er selektiv og legger bare inn skiver jeg vet jeg gidder å høre på når jeg drar til Oslo en tur f.eks.

 

Synkronisering i iTunes er no dritt.

8864878[/snapback]

 

Så er det oss som har creative og slipper itunes. Det jeg liker med å ha alt er at nettopp alt er tilgjengelig. Skulle du plutselig få lyst til å høre noe spessielt er det der. Min 30gb er så og si full, men med nye mp3spillere kan man ha video også, da trenger man enda bedre plass!

 

Hører på gammel Solefald nå, helt unikt og bra. Før de gikk bananas altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser egentlig ingen vits i å ha 40 GB med låter på mp3-spillern. Man får aldri tid til å høre på alt uansett, og bruker bare altfor lang tid på å bla seg frem til plata man vil ha..Jeg er selektiv og legger bare inn skiver jeg vet jeg gidder å høre på når jeg drar til Oslo en tur f.eks.

8864878[/snapback]

Prsj, jeg er i besittelse av en 60GB-spiller og syns ikke engang det er nok. Jeg syns det er befriende å kunne ta med seg nesten hele musikk-biblioteket mitt når jeg er på tur. Da får jeg muligheten til å høre på hvilket som helst album uten å måtte begrense meg til 10 album eller hva det måtte være. Merk at det er ikke snakk om å klare å pløye seg gjennom alle albummene. La oss ta meg som eksempel som skal i utlandet i fire uker. Det ville vært kjedelig å leve på noen album, særlig hvis det hadde vært dårlige album.

 

Så hvis du skal gå for en harddisk-basert spiller, hold deg unna iPod av den enkle grunn at man finner så mye bedre på markedet enn de som har monopolet på MP3-spillere, nemlig Apple. Ta f.eks. min spiller som er en iAudio X5L, der man har opptil 60GB lagringsplass og støtte for en nisje med komprimeringer. De mest brukte for min del er jo MP3 (såklart), OGG og FLAC.

Lenke til kommentar
Kanskje det hjelper hvis jeg konverterer låtene fra 256kps til 64kps? Vil jeg høre mye forskjell?

8864759[/snapback]

JA, du vil høre forskjell!

 

IKKE GJØR DET!

8864850[/snapback]

 

Konverter helle til Variuos Bitrate, VBR @ 192 kbps. Det er min favoritt på mp3spilleren. Da tar de rolige partiene mindre plass, de tyngre tar mer siden de trenger mer. Snittbitraten blir 192 kbps. Det gir et meget godt forhold mellom plass og kvalitet.

Lenke til kommentar
Ingen som liker Dark Angel da? Skitbra og undervurdert thrash! Anbefaler Darkness Descends og Time Does Not Heal.

8859396[/snapback]

 

 

Alle oppegåande folk har Darkness Descends i samlinga si.

 

Forbanna bra plate.

8864373[/snapback]

 

Truth. Folk får synas kva dei vil, men eg synes den slår alt Slayer har gjort.

Lenke til kommentar
Poenget er vel at det er lite vits av å skryte over å klare å laste ned noen skiver, det er like lett som å stjele godteri fra en funksjonshemma unge.

8867660[/snapback]

 

ehh... er AT jeg laster det ned , men at jeg FÅR TAK I musikken...

Og bare så dere vet det, så har jeg faktisk planer om å kjøpe alle de albumene, jeg har bare ikke penger for øyeblikket. :)

Lenke til kommentar

Quote fra Lord K, hjernen bak The Project Hate:

Alot of people can play music, not too many can create domination. But I can. And I will continue to do so.

 

Den mannens ego er joggu meg enormt da det kommer til musikken han lager. Er sakset fra et intervju, her er resten:

klikkeklikk

 

edit:

Også prater han litt om vokalferdighetene til Jörgen Sandström

Name anyone you want, Vincent of Morbid Angel, Mike of Opeth, Glen Benton of Deicide, anyone, Jörgen eats them for breakfast and spits them out.
Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...