Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har noen gode viking-metal band å anbefale?

8859223[/snapback]

 

Enslaved og Windir er viking-ish i hvertfall.

8860544[/snapback]

 

Amon Amarth er vel også viking-metall? Uansett, så eier det hardt.

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar
Noen som har noen gode viking-metal band å anbefale?

8859223[/snapback]

 

Norrøn religiøs viking metall (noen er av typen black/viking, altså viking tekster med hovedsaklig bm musikk):

 

Helheim

Månegarm

Kampfar

Elite

Mithotyn

Thyrfing

 

Mithotyn og Thyrfing er band som jeg forbinder med den "originale" viking metallen, slik som med Einherjer. De andre bandene ligner med på black metal.

Lenke til kommentar

Fikk min nye mp3spiller i dag på 20 gig og trodde det skulle være rikelig til all musikken, men så fikk jeg bare plass til mindre enn halvparten! Jeg må skylde på denne tråden som har fått meg til å skaffe musikk fra alle mulige band sånn at det blir bare en svær haug med god musikk jeg må komme gjennom. Med så mange band klarer man på en måte å ikke konsentrere seg skikkelig om musikken....

Lenke til kommentar

Du vil maltraktere låtene fullstendig. Det Mp3 encoding gjør er å "barbere" vekk topp og bunnen på bølgeformen (lyden). Så du mister mere og mere bunn (bass) og topp (diskant) jo mere den barberer av. Derfor blir filstørrelsen mindre. Det er ikke noe magisk pakking på gang.

 

Jeg ser egentlig ingen vits i å ha 40 GB med låter på mp3-spillern. Man får aldri tid til å høre på alt uansett, og bruker bare altfor lang tid på å bla seg frem til plata man vil ha..Jeg er selektiv og legger bare inn skiver jeg vet jeg gidder å høre på når jeg drar til Oslo en tur f.eks.

 

Synkronisering i iTunes er no dritt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...