Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
til dere som liker litt ekperimentell metall.. la meg introdusere Ansur, det er ett metal band som høres ut som en blanding av Black Metal, Ambient, Prog Rock og Metal.

 

det ligger noen samples på sida dems, utifra det jeg har hørt er lyden å de enderlige mixene mye bedre.

 

Albumet kommer i høst.

Har hørt det nå, og dette var bra saker. Men lyden var ikke noe særlig, kommer til å skjekke ut albumet når det kommer til høsten ja. :)

Blackwater Park

5974534[/snapback]

Jeg takler ikke helt opeth jeg. Sammen med metallica er de muligens verdens mest overvurderte band. Synes jeg da.

5974811[/snapback]

Begge bandene er knall. STFU! :whistle:

 

Neida. Slikt er subjektivt. Jeg synes ikke at Opeth er overvurdert, muligens Metallica, men det er fortsatt utrolig bra.

Lenke til kommentar
Darkthrone kan ikke Black Metal.

5974943[/snapback]

HAHAHAHAHA!

Darkthrone er DEFINISJONEN på black metal.

5974990[/snapback]

Nesten i hvertfall.

Og et band som metallica kan ikke leve på 1 cd eller to, når de har gitt ut så utrolig mange fler. De er så overvurdert at det er kriminelt. Samme med opeth. Men å si at slayer og darkthrone ikke leverer. DET er blasfemi det!

Lenke til kommentar
Darkthrone kan ikke Black Metal.

5974943[/snapback]

HAHAHAHAHA!

Darkthrone er DEFINISJONEN på black metal.

5974990[/snapback]

Nesten i hvertfall.

Og et band som metallica kan ikke leve på 1 cd eller to, når de har gitt ut så utrolig mange fler. De er så overvurdert at det er kriminelt. Samme med opeth. Men å si at slayer og darkthrone ikke leverer. DET er blasfemi det!

5975143[/snapback]

 

Èn cd eller to? Hmm, la meg telle. Kill`em all, Ride the lightning, Master of Puppets, And Justice for all og Black Album, de fire først er alle klassikere, og det siste gjorde dem superstjerner, og det er pokkern meg ikke et dårlig album heller. De har også et sinnsykt trøkk på konsertene deres, se Seattle 89 og San Diego 92, da skjønner du hvorfor de er USA`s 7.mestselgende band i historien, og de er jaggu meg thrashmetal, ikke verst..? Og de er flere hakk over Slayer som har to bra album.

Lenke til kommentar
Darkthrone kan ikke Black Metal.

5974943[/snapback]

HAHAHAHAHA!

Darkthrone er DEFINISJONEN på black metal.

5974990[/snapback]

Nesten i hvertfall.

Og et band som metallica kan ikke leve på 1 cd eller to, når de har gitt ut så utrolig mange fler. De er så overvurdert at det er kriminelt. Samme med opeth.

5975143[/snapback]

Hvor mange ganger har du gitt Blackwater Park, Deliverance og Ghost Reveries en sjanse? 1 gang? Da er det ikke rart. :) Ser forøvrig ikke at du har spilt det på last.fm'en din, og dermed synes ikke jeg at du kan uttale deg slik om Opeth. Gi de en sjanse før du rævkjører band.
Lenke til kommentar
Darkthrone kan ikke Black Metal.

5974943[/snapback]

HAHAHAHAHA!

Darkthrone er DEFINISJONEN på black metal.

5974990[/snapback]

Nesten i hvertfall.

Og et band som metallica kan ikke leve på 1 cd eller to, når de har gitt ut så utrolig mange fler. De er så overvurdert at det er kriminelt. Samme med opeth.

5975143[/snapback]

Hvor mange ganger har du gitt Blackwater Park, Deliverance og Ghost Reveries en sjanse? 1 gang? Da er det ikke rart. :) Ser forøvrig ikke at du har spilt det på last.fm'en din, og dermed synes ikke jeg at du kan uttale deg slik om Opeth. Gi de en sjanse før du rævkjører band.

5975184[/snapback]

 

Nå sier han noe smart om stereoanlegg.

Lenke til kommentar
Nå sier han noe smart om stereoanlegg.

5975209[/snapback]

Korrekt. Nesten i hvertfall. Last fm = Bærbarpc med dårlig høytalere. Det er grenser for hvor mye av musikken jeg hører på som havner på last.fm ;)

 

Men jeg har ikke hørt så mye på Opeth, jeg har ikke det. Og ikke overraskende er grunnen fordi musikken deres ikke faller i smak hos meg.

 

Jeg har forøverig "My Arms, Your Hearse" på den stasjonærepcen, som forøverig er død, og har hørt igjennom hele skiva en gang eller noe. Ikke min smak i det hele tatt.

 

edit:

Kanskje jeg som er rar, men jeg pleier ikke hære mer på musikk når jeg ikke liker den..

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Dette ble bare dumt fra din side Knut, det går ikke an og si at Darkthrone ikke kan Black Metal, de kan Black Metal, uansett om du liker det eller ei.

5974959[/snapback]

Tjah, jeg vil nå si at Darkthrone kunne Black Metal tidligere, men de siste utgivelsene har vært elendige etter min mening. Det er vel ikke egentlig Black Metal lenger heller. Så når det gjelder å lage Black Metal, er jeg ikke enig i at Darkthrone kan det lenger. Men, ja, de kunne det.

 

Når det gjelder Slayer har jeg aldri vært spesielt begeistret for dem. Reign In Blood var ok, men resten var dårlig. Jeg har aldri vært spesielt begeistret for Metallica heller. Og heller ikke Testament, Dark Angel, Kreator eller Destruction for den saks skyld. Men noen av bandene jeg liker innen denne typen musikk er The Haunted, Exodus, Pantera, Damageplan, Down, Meshuggah, Susperia, Tankard, Sodom, etc.. Så får folk vurdere om dette er gode band innen denne typen musikk.

Lenke til kommentar
Hahahaha

 

Med unntak av Soulside Journey så har Darkthrone alltid vært 400% black metal. The Cult Is Alive er den mest oldschool-BM plata som har kommet de siste årene. Med den har de gått helt tilbake til førstegenerasjons-BMen. Du tar så innihelvetes feil.

5975536[/snapback]

Hørm. Førstegenerasjonssvartmetallen var vel mye Venom og Bathory, var det ikke? Men kan du da fortelle meg hva som er så likt mellom Venom/Bathory og The Cult Is Alive?

Lenke til kommentar
Hahahaha

 

Med unntak av Soulside Journey så har Darkthrone alltid vært 400% black metal. The Cult Is Alive er den mest oldschool-BM plata som har kommet de siste årene. Med den har de gått helt tilbake til førstegenerasjons-BMen. Du tar så innihelvetes feil.

5975536[/snapback]

plx.. real black metal er dimmu og cof!111

 

 

Venom regnes forresten ikke som black metal. Ikke førstegenerasjons heller.

Lenke til kommentar
Hahahaha

 

Med unntak av Soulside Journey så har Darkthrone alltid vært 400% black metal. The Cult Is Alive er den mest oldschool-BM plata som har kommet de siste årene. Med den har de gått helt tilbake til førstegenerasjons-BMen. Du tar så innihelvetes feil.

5975536[/snapback]

plx.. real black metal er dimmu og cof!111

 

 

Venom regnes forresten ikke som black metal. Ikke førstegenerasjons heller.

5975740[/snapback]

 

Var Venom som først starta å kalle musikken sin for Black Metal.. så... :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...