Gå til innhold

amd 64 3200+ 78 grader!


Høyland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg har skrudd sammen ganske mange fler A64 maskiner enn de fleste her på forumet og de tempraturene der må være feil, ellers så er ikke kjøleren festet riktig. Athlon64 blir ikke så varm som AthlonXP, uansett hva spesifikkasjonene skulle si. Har ikke opplevd tempraturer over 50 grader, selv med billige kjølere fra Thermaltake og Speeze, og det er etter å ha kjørt Prime95 i flere timer.

 

Jeg glemte ved en anledning å sette i viftekontakten da jeg monterte kjøleren,  da kom temperaturen på rundt 80 grader så her er det nok noe feil et eller annet sted. A64 er på ingen måte et betaprodukt lenger og som systembygger tror jeg egentlig jeg vet ganske godt hva jeg snakker om. Siden vi tok i bruk Athlon64 for fullt har vi kun positive erfaringer så langt og har aldri hatt problemer hverken med hovedkortene vi har brukt (stort sett Gigabyte) eller inkompatibelitet med minne som så mange andre har slitt med. Har brukt "billigminne" både fra Veritec og Elixir uten at dette har skapt problemer.

 

At man må formatere for hver gang man har flasha bios er noe jeg aldri har vært borti selv eller fått tilbakemeldinger fra våre kunder om, så det må være et veldig lite utbredt problem.

 

- Judaz -

Hmm, du glemte og sette i viftekontakten?

 

Pussig, for så vidt jeg vet skal ikke pc'n starte da, men heller komme med en feil alarm fra speaker. Altså samme alarmen som starter hvis vifta på cpu-

kjøleren ikke går rundt.

Dette er i hvertfall tilfelle på Abit KV8 Max-3 og Asus P4PE.

 

 

Men det var kansje et "spesiellt" HK...? :ermm:

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

Hmm, du glemte og sette i viftekontakten?

 

Pussig, for så vidt jeg vet skal ikke pc'n starte da, men heller komme med en feil alarm fra speaker. Altså samme alarmen som starter hvis vifta på cpu-

kjøleren ikke går rundt.

Dette er i hvertfall tilfelle på Abit KV8 Max-3 og Asus P4PE.

 

 

Men det var kansje et "spesiellt" HK...? :ermm:

Det gjelder ikke på MSI kort heller. Begge mine har CPU kjøler i viftekontroll og ingenting i kontakten på HK.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
:dontgetit: 2002, K8 ble lansert i 2003 mai, juni. Og det var Operton, A64 ble ikke lansert før september tider 2003. Så hvor har du 2002 fra?

Jeg har 2002 fra en artikkel om 64-bits cpu'er. Artikkelen er fra tidlig 2002.

Lenke til kommentar
Jeg har 2002 fra en artikkel om 64-bits cpu'er. Artikkelen er fra tidlig 2002.

HAHA du har en artikkel om 64bits CPUer, er det den "lanseringen" av AMD 64? Tuller du eller? :wow:

 

Vel 64 bits CPUer er ikke noe nytt, de første var vel på 1980tallet, og på 1990tallet så kom jo slagere som Nintendo 64.

 

Artikkel er ikke det samme som lansering ;)

 

Hvis du finner en AMD 64 (underforstått K8) fra 2002 så skal jeg hoppe opp og ned 10 ganger.

 

Operton ble lansert den siste dagen i april 2003, og det var den første CPUen som ble lansert som byger på K8.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
HAHA du har en artikkel om 64bits CPUer, er det den "lanseringen" av AMD 64? Tuller du eller? :wow:

 

Vel 64 bits CPUer er ikke noe nytt, de første var vel på 1980tallet, og på 1990tallet så kom jo slagere som Nintendo 64.

 

Artikkel er ikke det samme som lansering ;)

 

Hvis du finner en AMD 64 (underforstått K8) fra 2002 så skal jeg hoppe opp og ned 10 ganger.

 

Operton ble lansert den siste dagen i april 2003, og det var den første CPUen som ble lansert som byger på K8.

Løs sitering fra artikkelen:

 

AMD sine 64-bits prosessorer lar vente på seg enda lengre, selv om de var klar for lansering allerede i 2002...
Lenke til kommentar
Jeg fikk mitt nye hk og cpu igår....

Alt er up and running. men tror jeg har gjort noe galt når jeg satt i cpu`en en amd64 3200+ For tempen på cpu er 63 grader når jeg ikke gjør noe med dataen. Tok en runde med battlefield og sjekket at max temp på cpu hadde vært 78 grader! Er ikke dette forferdelig høyt?

 

cpu`en var boxed.

 

En ting jeg tenker på er at jeg tok ned fingrene på selve cpu`en når jeg la den på plass, var det galt?

 

 

Programmet jeg bruker for å sjekke temp er et som følger med msi hk.

 

msi neo platinum nforce3 250gb heter kortet om jeg ikke husker feil.

Hmm.. Tror jeg vet hvorfor cpu`en din blir såppas varm , p.g.a. at du ikke har god nok kontakt med cpu`en og kjølern ... ta ut cpu kjølern og prøve plasser den på nytt.. ikke bruk fingern oppå cpu`en for da kan det bli dårlig kontakt...!

Lenke til kommentar
HAHA du har en artikkel om 64bits CPUer, er det den "lanseringen" av AMD 64? Tuller du eller? :wow:

 

Vel 64 bits CPUer er ikke noe nytt, de første var vel på 1980tallet, og på 1990tallet så kom jo slagere som Nintendo 64.

 

Artikkel er ikke det samme som lansering  ;)

 

Hvis du finner en AMD 64 (underforstått K8) fra 2002 så skal jeg hoppe opp og ned 10 ganger.

 

Operton ble lansert den siste dagen i april 2003, og det var den første CPUen som ble lansert som byger på K8.

Løs sitering fra artikkelen:

 

Hm det høres ikke så veldig sansynelig ut, alt er klart men du må liksom vente i et halvt år til, bare for å gjøre det?

 

Vel nei, det går heller andre veien at de setter ut produkter som ikke er helt ferdige.

 

Og K8 ble ikke lansert før 28 april 2003 så den artikkelen er feil.

 

Du må ikke tro alt du leser ;)

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
HAHA du har en artikkel om 64bits CPUer, er det den "lanseringen" av AMD 64? Tuller du eller? :wow:

 

Vel 64 bits CPUer er ikke noe nytt, de første var vel på 1980tallet, og på 1990tallet så kom jo slagere som Nintendo 64.

 

Artikkel er ikke det samme som lansering  ;)

 

Hvis du finner en AMD 64 (underforstått K8) fra 2002 så skal jeg hoppe opp og ned 10 ganger.

 

Operton ble lansert den siste dagen i april 2003, og det var den første CPUen som ble lansert som byger på K8.

Løs sitering fra artikkelen:

 

Hm det høres ikke så veldig sansynelig ut, alt er klart men du må liksom vente i et halvt år til, bare for å gjøre det?

 

Vel nei, det går heller andre veien at de setter ut produkter som ikke er helt ferdige.

 

Og K8 ble ikke lansert før 28 april 2003 så den artikkelen er feil.

 

Du må ikke tro alt du leser ;)

Vel nå har det seg slik at den ble lansert 22.april 2003.

end of discussion.

Endret av b0nna
Lenke til kommentar
Jeg fikk mitt nye hk og cpu igår....

Alt er  up and running.  men tror jeg har gjort noe galt når jeg satt i cpu`en      en amd64 3200+        For tempen på cpu er  63 grader når jeg ikke gjør noe med dataen. Tok en runde med battlefield og sjekket at max temp på cpu hadde vært 78 grader!  Er ikke dette forferdelig høyt?

 

cpu`en var boxed.

 

En ting jeg tenker på er at jeg tok ned fingrene på selve cpu`en    når jeg la den på plass,  var det galt?

 

 

Programmet jeg bruker for å sjekke temp er et som følger med  msi hk.

 

msi neo platinum nforce3 250gb    heter kortet om jeg ikke husker feil.

Hmm.. Tror jeg vet hvorfor cpu`en din blir såppas varm , p.g.a. at du ikke har god nok kontakt med cpu`en og kjølern ... ta ut cpu kjølern og prøve plasser den på nytt.. ikke bruk fingern oppå cpu`en for da kan det bli dårlig kontakt...!

har de samme problemene selv med mitt platiniumkort bruker zalman 7000a cu cpu vifte, og vet at den har bra kontakt.

har også tre papst vifter i front samt en 80mm papst bak og en 90 mm.

så kjølingen er god. idle temp er på ca52 grader men under stress kommer den opp i 65 grader. har prøvd med 3d mark og da lå den stabilt på 65 grader.

og kjøleren var ikke meren lunken. så konklusjonen må være at det er feil med målingen i bios.skal bli spennende og se om det blir forandringer når ny bios kommer. :roll:

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd beta bioser til MSI K8N Neo? Klokker det bedre med nyere bios? Er temp feil rettet opp?

Tatt fra denne tråden.

 

MOTHERBOARD & BIOS

 

Q: Are there any beta-bios available for testing?

 

A. yes there are, use at your own risk, apply common sense at all times!

 

BetaBios v.1.1b3 aka "reviewers bios"

http://forum.msi.com.tw/attachment.php?attachmentid=312&sid=

Not recomended, less stable than shipping version 1.1, slightly better overcloking results reported.

 

BetaBios v.1.2b5

Hosted in DK:http://www.denisbesic.dk/Bios125.zip

hosted here:http://forum.msi.com.tw/attachment.php?attachmentid=315&sid=

Many reports better overcloking result on this one.

 

The winflash utility that comes with "Live-update" is capable of flashing these bios-files from within windows, however, do NOT flash while overclocked !

 

OG

 

Bios125.zip (Link til Bios125)

 

Tror noen det er saft å prøve? Vil ikke akkurat herpe pcen! Gi tilbakemeldinger om hvordan den funker!

Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd beta bioser til MSI K8N Neo? Klokker det bedre med nyere bios? Er temp feil rettet opp?

Tatt fra denne tråden.

 

MOTHERBOARD & BIOS

 

Q: Are there any beta-bios available for testing?

 

A. yes there are, use at your own risk, apply common sense at all times!

 

BetaBios v.1.1b3 aka "reviewers bios"

http://forum.msi.com.tw/attachment.php?attachmentid=312&sid=

Not recomended, less stable than shipping version 1.1, slightly better overcloking results reported.

 

BetaBios v.1.2b5

Hosted in DK:http://www.denisbesic.dk/Bios125.zip

hosted here:http://forum.msi.com.tw/attachment.php?attachmentid=315&sid=

Many reports better overcloking result on this one.

 

The winflash utility that comes with "Live-update" is capable of flashing these bios-files from within windows, however, do NOT flash while overclocked !

 

OG

 

Bios125.zip (Link til Bios125)

 

Tror noen det er saft å prøve? Vil ikke akkurat herpe pcen! Gi tilbakemeldinger om hvordan den funker!

har satt i temp måler under kjøler rett ved cpu. idle temp er 30 grader,

og under stressing av cpu ligger den på 41,9 grader.

core senter viser idle på 54 grader og under stress 66 grader.

satt alle kabinettvifter på minimum.

så det er tydelig at feilen ligger i bios. :yes:

 

hovedkort: neo platinium

cpu: amd 64 3200+

minne: 2 ganger 512 corsair :w00t:

Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd beta bioser til MSI K8N Neo? Klokker det bedre med nyere bios? Er temp feil rettet opp?

Tatt fra denne tråden.

 

MOTHERBOARD & BIOS

 

Q: Are there any beta-bios available for testing?

 

A. yes there are, use at your own risk, apply common sense at all times!

 

BetaBios v.1.1b3 aka "reviewers bios"

http://forum.msi.com.tw/attachment.php?attachmentid=312&sid=

Not recomended, less stable than shipping version 1.1, slightly better overcloking results reported.

 

BetaBios v.1.2b5

Hosted in DK:http://www.denisbesic.dk/Bios125.zip

hosted here:http://forum.msi.com.tw/attachment.php?attachmentid=315&sid=

Many reports better overcloking result on this one.

 

The winflash utility that comes with "Live-update" is capable of flashing these bios-files from within windows, however, do NOT flash while overclocked !

 

OG

 

Bios125.zip (Link til Bios125)

 

Tror noen det er saft å prøve? Vil ikke akkurat herpe pcen! Gi tilbakemeldinger om hvordan den funker!

har satt i temp måler under kjøler rett ved cpu. idle temp er 30 grader,

og under stressing av cpu ligger den på 41,9 grader.

core senter viser idle på 54 grader og under stress 66 grader.

satt alle kabinettvifter på minimum.

så det er tydelig at feilen ligger i bios. :yes:

 

hovedkort: neo platinium

cpu: amd 64 3200+

minne: 2 ganger 512 corsair :w00t:

Blir det riktig hvis man trekker av ca. 20 grader da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...