Gå til innhold

amd 64 3200+ 78 grader!


Høyland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den har CQ cool and quiet.. fant ut at når tempen stiger litt over 70 (ved 100% bruk av cpu) så stiger rpm på cpu vifta opp til 4218 holder seg der til tempen synker ned til 60-62. Så synker rpm på vifta.

 

Selve programmet som følger med til ¨cool and quiet¨ er lagt inn slik at når tempen blir 80grader skal det komme en alarm. Men det har enda ikke skjedd selv med 100% bruk av cpu i over en halv time.

 

Vifta har visst en rpm på max 6000 å noe.

 

Lurer på om det faktisk er som det skal.

Lenke til kommentar

Til dere andre med samme problem, fant noe på msi sitt forum.

 

 

A. Make sure that your heatsink has good contackt with the cpu-core, also make sure you used thermal-paste, and did not use an excessive amount.

If this is al good, and you still get high temperatures, feel your heatsink, does it seem warm at all? (if getting above 45c tempertures, and having good contact between cpu and heatsink, it should feel pretty hot to the touch) if not, the reported temperature is most likely wrong: This has happend for at lot of users, especially with the newcastle core (512kb cache), please email msi support at the email-adress found below, and provide the information listed (they are working to fix this)

Lenke til kommentar

Jeg har en A64 3200+ 2.0GHz på et Epox hk m/nForce3 250GB og bruker en Thermaltake kjøler hvor jeg har byttet ut originalvifta med en 80x80mm Papst vifte. Har max temp under load på ca. 50C og rett i overkant av 40C på idle...

 

Tror nok det er BIOS'en din som rapporterer feil...

Lenke til kommentar
Er nok BIOS som rapporterer feil temp. 60-70grader er altfor høy idle-temp på Athlon64.

 

Sys-tempen min er på 28grader og CPU idle'r på 32grader. Dette er med Abit KV8 Pro og Athlon64 3200+ (CG-stepping)

Hvor ofte pleier bios revisjoner å komme?

 

Den vi har nå på MSI K8N er jo bare en måned gammel V1.10

Lenke til kommentar

Har et hk med 2stk Opteron 246 (2ghz) med boxed vifte. De holder etter 10 timer med sisoft sandra stress test 38 grader (1,52v) og 43 grader (1,57v).

 

Kjøleribbene er lunke å ta på.

 

Ettersom A64 kommer med heatspreader skal det mye til å få dårlig kontakt.

 

Når kjølepastaen viste merke etter prosessoren så er det et tegn på at du har hatt god kontakt. Du sier også at kjøleribben kjentes lunken ut, dvs samme som hos meg

 

Konklusjon: temperatursensoren viser feil og cpu'n din holder 35-45 grader.

Lenke til kommentar

dette tror jeg skal gå ta det med ro en slik prossesor xp3200 64 amd tåler opptil 120 grader så dette er ikke noe uvanelig på en 64 bits prossesor .jeg har helt lik prossesor selv tempen min ligger på 72 etter jeg har spilt også. jeg har sjekket opp med amd leverandøren og de sier amd xp3200 64 er sånn som min og din og alle andres :w00t:

Lenke til kommentar

Har nettopp bygd en amd64 pc, jeg har akkurat samme problem som dere andre her. Han jeg bygde får har MSI K8N Neo PE, når jeg starter pcen så er tempen rett på 60 grader akkurat som dere andre. Load er vel oppi 70-80 grader, men jeg tviler på at det er riktig.

 

Kjølarn er montert riktig og kjøle ribba er ikke varm i det hele tatt, det er en zalaman vifte.

Noen som vet når en bios oppgradering kommer til dette hovedkoret? Tror ikke tempen stemmer helt.

 

Litt offpic: Hvordan skal kjølarn på dette hovedkortet monteres? Det stemmer at det skal være en svart plate nederst? Og kjølarn skal skrus ned i de to hullene på den svarte platen, håper det er riktig det er nemelig det jeg har gjort.

Lenke til kommentar

Bios som viser feil eller at det er en typisk brukerfeil som ofte dukker opp i dette forumet som er årsaken, eller at det er et billig kabinett med dårlig PSU eller CPU vifte.!

 

Rart at noen få skal få dobbelt så høy tempratur enn alle de andre :hmm:

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
Bios som viser feil eller at det er en typisk brukerfeil som ofte dukker opp i dette forumet som er årsaken, eller at det er et billig kabinett med dårlig PSU eller CPU vifte.!

 

Rart at noen få skal få dobbelt så høy tempratur enn alle de andre :hmm:

Har ikke sett noen med dette hk'et og A64 som har en "normal" temp jeg vertfall. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...